Fizikailag is közel van egymásohz a Honda és a Nissan, előbbi Tokióban, utóbbi Yokohamában székel, a két város csak néhány tíz kilométerre fekszik egymástól
A tradicionális gyártóknak feladja a leckét az újdonsült konkurencia, míg tíz évvel ezelőtt a Teslától féltek, mára a felzárkózó kínai autógyártás kelt pánikot. Az évtizedeken át egymás ellen versengő márkák nem győznek a másik nyakába borulni ha a túlélésről van szó, ami elég érdekes és
szerteágazó szövetségeket hoz létre. Már az sem ördögtől való ötlet, hogy az európai gyártók
közös partnerséggel tegyék magukat versenyképesebbé, ami kevésbé egyedi autókat jelent a túlélésért cserébe.
A Nissan közeledésével a Dacia, a Mitsubishi és a Renault is közelebb kerülhet a Hondához
A Honda jelentette az egyik kivételt, a japánok eddig nem álltak össze látványosan senkivel.
A Nissannal kötött megállapodás sem azt jelenti, hogy egymás autóit fogják árulni, egyelőre csak óvatos tapogatózás és a lehetősége felmérése zajlik. A memorandum még csak egy megvalósíthatósági tanulmány, amelyben azt vizsgálják, hogy milyen lehetőségeket rejt a közös munka. A két márka a szoftverek és az elektromos autók alapvető alkatrészeinek koordinációját helyezte kilátásba. Autóipari források szerint közös villanyautó platformot is fejleszthet a Nissan és a Honda, az viszont érdekes kérdés, hogy a Renault is profitál-e az együttműködésből. A Nissan már régóta 15%-ban a Renault tulajdona, illetve ugyanilyen aránnyal bír a Nissan a Renault-ban. A két cég szorosan együttműködik, rengeteg a közösen használt technika, a következő Micra például a
Renault 5 alapjaira épül, a 80%-ban közös autók szülőhelye az egyik francia üzem lesz.
A kínai konkurencia erős, összefogásra van szükség a túléléshez
A Hossan márkanév megjelenésétől nem kell félni, de az tény, hogy komoly egységesítés zajlik az autóiparban. Az ismert márkák lassanként 3-4 csoportba tömörülnek egyazon autókat kínálva, egymás konkurenciájaként, de mivel egy a kassza, ez nem okoz nagy problémát, az átlag vásárlónak meg teljesen mindegy, hogy mi van a lemezek alatt.
Sok sikert, a Mitsubishit is ez vitte sírba…
Figyu, a Rover vagy a Saab tényleg sírba került. A Mitsubishi még nagyon is él. Sehol sem találok a neten olyat, hogy „Mitsubishi WAS a Japanese carmaker”. Jelen időben írnak róla, ellentétben az előbbi kettővel. Megint hazudsz, mint a vízfolyás.