Közkívánatra – Skoda Kamiq
Fizetett hirdetés
Íme, a vásárlók igénye – Csúcsmotorjával próbáltuk a Skoda Kamiqot
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Túllépett már áraival azon a Skoda, hogy egyszerű népautónak mondhassuk, ehhez igazodik a minőség, a konstrukció és a kivitelezés is. Legkisebb crossoverükbe, a Kamiqba se lehet belekötni.
Évekkel ezelőtt rá kellett már jönnünk, hogy a Skoda magasabbra tart annál, mint aminek a Volkswagen előtti érában ismertük. Már az első Octavia is hatalmas lépés volt, ma az anyavállalat autóit meghazudtoló minőséget és csaknem megegyező felszereltséget nyújtanak a Skodák. Egyre inkább érződik egyfajta párhuzam a modellek között is, kezdenek összemosódni a kisebb modellek a nagyobbakkal minőség és főleg felszereltség, műszaki tartalom terén. Legkisebb modelljük, a Fabia már erősen kilóg a sorból, miután a Rapidot leváltotta a minőségibb Scala, valamint a Karoq alá megérkezett a kisebb Kamiq. A friss crossover olyan jól hozza a nagyobbak ismérveit, hogy alaposan elgondolkodtatja az embert, van-e szüksége bárkinek ennél akárcsak egy picit többre?
Észszerű, földhözragadt indokokkal lehetetlen megmagyarázni, miért járnak rengetegen a Kamiqnál nagyobb autóval. Valójában már a Skoda legkisebb crossovere sem kicsi, 400 literes csomagtartója a kompakt kategória legtöbb versenyzője fölött áll. Egy hagyományos ötajtóshoz képest szemtelenül nagy a hátsó lábtér és a fejtér is, szűkölködni már családdal sem kell egy ekkora autóban.
A Kamiq lényegében a Scalával egyidőben érkezett, ahogy az, úgy az új crossover is egy jól belőtt köztes megoldás.
A Kamiq súlya csupán 1265 kiló ezzel a hajtáslánccal, vagyis még a kategóriájához képest is kimondottan könnyű.
Ezt érezni is rajta azonnal, nagyon agilis, légies a mozgása, könnyed vele a közlekedés. Azonnal szerethető, miután egy pillanatig nem zavar, vagy nem kényelmetlen, hogy a nagy test miatt kellene nagyokat fékezni, vagy küzdeni a motorral, hogy felgyorsuljon. A Kamiq nem rossz vezethetőségű az ezres háromhengeressel sem, de ismét bebizonyosodott, hogy a 150 lóerős TSI-vel már-már sportosnak is nevezhető.Amiben mostanában nagyot fejlődött a Skoda, az a felszereltségi szintek magasra tornázása.
Már alapáron kínál olyan kütyüket, amik alig pár éve még a prémium kategóriában is felárasak voltak. Ilyen rögtön az alapáras LED fényszóró, mely már csak az irányjelzéshez használ hagyományos izzókat. A feláras adaptív LED főfényszórókhoz már ledes, ráadásul futófényes irányjelzők járnak. Hátul mindenképp diódákkal világítanak a formás lámpák, a feláras egységekben szintén futófényes az index, amik között már az új dizájn szerint teljesen kiírták betűvel a márkanevet. Csomagtér fedele motorosan is nyílhat, a hatalmas csomagtartó padlója alá pedig mindenképp kerül szükségpótkerék, ami több gyártónál lassan felárért sem kapható. A Simply Clever kiegészítők közül a raktérbe is kerül egy halom hasznos akasztó, a pohártartóba palack nyitását segítő bütykök; az első ajtókban pedig a klasszikus márkalogós esernyőket is megtaláljuk Ambition szinttől.A Volkswagentől megérkezett a legtöbb belépőszintű vezetéstámogató rendszer, ezek egy része már alapáron is jár.
A Kamiq vészfékező asszisztense aktívan avatkozik bele a lassításba akkor is, ha a sofőr nem lép a fékpedálra, valamint sávtartót is kap, mindenképp aktív kormányrásegítéssel. Tempomatot a második, Ambition felszereltségi szinttől kap, felárért ez távolságtartós is lehet, míg a multimédiás rendszer mindenképp érintőkijelzős. A műszerfal közepén akár 9,2 colos, kiváló tűéles képpel és akár online kapcsolattal dolgozó multimédia is helyet kaphat. Digitalizáció terén szintén nagy lépés a 10,25 colos digitális műszeregység lehetősége, komfort és hangulat szempontjából pedig a teljes panoráma üvegtető opciója. A Kamiq igazán gazdagon felszerelhető, de már alapáron, és leginkább Ambition felszereltségi szinttől minden reális emberi igényt kielégítő ellátmányt ad. Érdemes figyelni a konfigurátorban, mivel 399 999 forintos árkedvezményt is elrejtettek. Januárban további Kamiq tesztekkel is jelentkezünk, ha viszont te magad is próbára tennéd, a Skoda Schiller tesztparkjában megtalálod a most próbált autót is!Árak
Tesztmodell alapára
5 770 160 Ft (2019.12.05.)
Tesztautó ára
8 671 470 Ft (2019.12.05.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1498 cm3
Teljesítmény:
111 kW (151 LE) 5000-6000 1/min-nél
Nyomaték:
250 Nm 1500-3500 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8,3 s
Végsebesség:
213 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
4,8-4,9 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4241 mm
Szélesség:
1793 mm
Magasság:
1553 mm
Tengelytáv:
2651 mm
Csomagtér:
400-1395 l
Belső szélesség elöl:
1439 mm
Belső szélesség hátul:
1425 mm
Belmagasság elöl:
1051 mm
Belmagasság hátul:
1003 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin
Motorosztály:
Euro6
Hengerűrtartalom:
1498 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
kézi/6
Nyomaték:
250 Nm 1500-3500 1/min-nél
Teljesítmény:
111 kW (151 LE) 5000-6000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
213 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8,3 s
CO2-kibocsátás:
110-113 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
4,8-4,9 l/100km