Középső szabadidő-autóját nyújtja a Hyundai
Genfben 10 cm-es plusszal debütál a Hyundai Santa Fe
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Tavaly debütált a Hyundai Santa Fe harmadik generációja, s noha a középső Hyundai SUV eddig is kapható volt hétülésesként, Genfben debütál a bő arasznyival hosszabb Grand Santa Fe.
A Grand így hosszú távokra is bevethető, valós hétüléses modellnek ígérkezik, s természetesen a Hyundai is így harangozza be. Hogy szemből is megkülönböztethető legyen a "normál" Santa Fe verzióktól, módosított hűtőmaszkot, átrajzolt ködfényszórókat és első lökhárítót kap, hátulról pedig a növelt méretű hátsó ablak árulhatja el a puffasztott modellt. Azt egyelőre nem árulta el a Hyundai, hogy a többletcentiméterek mennyivel hizlalják a Santa Fe alsó hangon is 1,7 tonnás tömegét, ám annak érdekében, hogy a mozgatása semmiképp se legyen nehézkes, csakis a kínálat nagyobbik, 2,2 literes, 197 lóerős turbódízelével fogják adni, alapáron elsőkerékhajtással és 6 fokozatú kézi, opcióként automatikus 4WD-vel és szintén 6-os automata váltóval.
Az utastér kialakítása nemigen fog különbözni a rövidebb Santa Fe modellekétől, a műszerfal közepén 4,3 colos TFT kijelző trónol, opcióként szerepelhet kereszttartó nélküli óriás panorámatető, az elektromos rásegítésű kormányszervo rásegítését pedig menüből programozhatja majd az óriás SUV sofőrje. Itthon leghamarabb a nyártól, a Grand Santa Fe hazai piacra lépése akkorra esedékes. A 2,2-es dízellel 9,3 millió forinttól kapható Santa Fe alapján a Grand ára vélhetően 10 millió forint alatti lesz.