A matricázás kicsit bezavar, nem jön át tőle, hogy tényleg mennyire arányos és szép lett a formaterv
Amikor azt mondják valakire „poroszos” iskolarendszerünkben, hogy közepes tanuló, akkor az többnyire negatív jelző. Pedig sok estben – ó nagyon sok esetben – egyszerűen csak arról van szó, hogy a kedves diák szánt szándékkal nem törekszik a maximumra. Mert nem látja értelmét. Valahogy ugyanezt érzem az Audi A3-ason is. Tudja, hogy a négy karika az orrán kellő csáberő, ezért csak annyit nyújt, hogy jó legyen, de nem tör a csúcsra.
A gyári fantázianév szerint Navarra kék fényezés némi eleganciát csempész az amúgy sportosnak igyekezni tűnő A3-on
Habár a rajzórán azért odatette magát, vagyis a formatervezői. A márkaarculatba tökéletesen illeszkedik, annak ellenére, hogy a
8. Golf padlólemezére épül, nehéz párhuzamot vonni a népautóval. Így van ez rendjén, mert mégiscsak valami különlegesre vágyik az ember a négy karika láttán… Na, meg az árcédulára pillantva, de ne szaladjunk ennyire előre. Szóval szépek az A3 arányai, messziről felismerhető a jellegzetesen audis hűtőrácsról, kellőképp morcos a tekintete, így méltó az S line feliratokra is. Bár messziről még a kamu hűtőrácsok is jól állnak neki, közelről, azért egy kicsit lelombozóak ezek a műanyagdíszek, illetve szintén kamu kipufogóvégek a hátsó lökhárítón. Viszont állati jól néz ki a homorítás az autó oldalán, csak sajnos a tesztautón a matricázás miatt ez nem jön annyira át. Szóval a formaterv egy picit jobb is, mint közepes, ez egy picit javít az év végi bizonyítványon.
Osztozik a Golf padlólemezén
Sok a kamu légbeömlő, és még a kipufogóvég is csalóka
Mi a helyzet bent? Háááát, itt már tényleg inkább csak a közepes tanulóra emlékeztet az A3. Persze azért nem fogja magát senki sem rosszul érezni benne. Az S Line csomaghoz járó sportülések azonnal csábítóan hívogatnak ölelésükbe, és nem okoznak csalódást, ahogy a bőrözött sportkormány is a legjobbak között említhető a kategóriában. Ám, ez még nem elég az üdvösséghez. Van még 10 colos érintőképernyőnk a középkonzolon, az infotainment rendszerben sem túl nehéz boldogulni, bár a rengeteg opció amellett persze, hogy örvendetes a jelenlétük, időigényesebbé teszi az ismerkedést az autóval. Aztán a digitális műszeregység is szép dolog a vezető orra előtt, miért érzem hát csak „közepes tanulónak” az autót? Azért, mert lehetnének benne igényesebb műanyagok például. Tudom, ezzel már elindultam a sznobizmus ösvénye felé, de a végén, amikor benyögöm az árat, talán megbocsátjátok ezt nekem. És bár az üléseket is méltattam, illetve örülök, hogy szövetkárpitosak, ebben is láttam már jobb minőségűt a kategóriában. Az olyan furcsaságok pedig, mint a szellőzőnyílások pozicionálása akár az autó különlegességeinek számlájára is írhatók. Egészen pontosan a vezető előttiekre gondolok, sőt kimondottan a jobb oldalira, ami az érintőképernyő felett kicsit olyan érzést kelt, mintha a tervezők hirtelen rájöttek volna, hogy a képernyő miatt nincs több hely középen, de azért még mindenképp oda akartak biggyeszteni még egy nyílást. Hát tényleg egyedi, na!
Az ergonómiába nem lehet belekötni, az anyaghasználatba viszont igen
Hátul utazva is kényelmes az A3, megfelelő a lábtér, a szövetkárpitos ülések bár nem ölelnek úgy, mint elöl, de nem fognak hátfájást okozni hosszabb utakon sem. A csomagtér pedig szintén hozza az elvárható szintet, 380 liter alapból és 1200 literesre bővíthető, ráadásul sík padlóval, csomagrögzítő fülekkel, szóval családi autónak is tökéletes az A3, amennyiben még eszébe jut bárkinek is normális autót vásárolni SUV helyett.
Az ülések kényelmesek, de nem tükrözik az autó árát
Ha kell, 1,2 köbméteres a csomagtér
Nézzük a hajtásláncot! 35 TFSI. Továbbra sem kell megijedni, nem három és fél literes motort jelöl az Audi számozása. Sorba rendezett négy hengert jelent, 1498 köbcentivel, turbófeltöltővel, 150 pacival és 250 Nm forgatónyomatékkal. Ja és benzint iszik, nálam 7,4 litert száz kilométeren egy olyan igazi vegyes ciklusban. Habár a katalógus azt mondja, hogy 5,1 literrel is meg kellene elégednie. Ennek ellenére ez egy szerethető motor. Erejét hatfokozatú manuális sebességváltó viszi az első kerekek felé, maga a váltókar egy paszentosan megvezetett, jó fogású szerszám, de itt megint szöget ütött a fejembe, hogy ennyi pénzért jobban örülnék egy automatának. Megfelelő rugalmasságot biztosít a motor országúti előzésekhez, tényleg húz már alacsony fordulaton is, ahogy illik egy turbós egységtől, egy üzemmódválasztóval pedig még különböző karakterekkel is felruházhatjuk, bár nem éreztem túl sok különbséget például a sportos és a komfortos beállítás között.
A 150 lovas, négyhengeres benzines egységgel egy teljesen normálisan motorizált autó az A3
Valószínűleg azért, mert adaptív futómű nem társul hozzá. Természetesen lehet élni nélküle, de így megint előkerül a „na de az ár” kártya. Amúgy itt is megvan a közepesség, ami pozitívum, hiszen megtalálták a megfelelő egyensúlyt a sportos feszesség és a kényelem között, szóval nem fogja senkinek lerázni a veséjét, még a minősíthetetlen hazai viszonyok között sem. Adaptív futómű helyett kapunk viszont adaptív tempomatot, sávváltást segítő rendszert, parkolóradart, tolatókamerát, távfény asszisztenst és visszagurulásgátlót is a teljesség igénye nélkül szemezgetve a valóban gazdag felszereltségből. Na, de akkor is, azért egy kompakt ferdehátú járgányért 15,2 millió forintot kipengetni? Biztos vagyok benne, hogy sokakat elcsábít a négy karika, de ennél azért lehet kevésbé fényűzően felszerelt és főleg kedvezőbb áron kínált A3-asokat is konfigurálni.
A 15,2 milliós árcédulán azért kikerekedett a szemem
Értékelés
Pozitív
Sportos dizájn, optimális motorméret, kényelem
Negatív
Magas ár, olcsó hatású műanyagok az utastrében
Árak
Tesztmodell alapára
10 229 000 Ft (2021.01.02.)
Tesztautó ára
15 236 000 Ft (2021.01.02.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1498 cm3
Teljesítmény:
110 kW (150 LE) 5000-6000 1/min-nél
Nyomaték:
250 Nm 1500-3000 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8,4 s
Gyári vegyes fogyasztás:
5,1 l/100km
Méretek
Belső szélesség elöl:
1480 mm
Belső szélesség hátul:
1410 mm
Belmagasság elöl:
920-1000 mm
Belmagasság hátul:
950 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
230 mm
Ülőlap hossza elöl:
510-560 mm
Ülőlap hossza hátul:
480 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1230 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1010 mm
Csomagtér magassága:
410 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1550 mm
Raktérnyílás szélessége:
1050 mm
Raktérnyílás magassága:
700 mm
Motor és váltó
Hengerűrtartalom:
1498 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
6 fokozatú manuális
Nyomaték:
250 Nm 1500-3000 1/min-nél
Teljesítmény:
110 kW (150 LE) 5000-6000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8,4 s
CO2-kibocsátás:
132-145 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
5,1 l/100km
Fogyasztás a használónál:
7,4 l/100km
Az ilyen autókra, mindig azt szoktam mondani, hogy nem az a menő aki drágán vesz autót, hanem aki jó áron tudja kialkudni. Ez így vicc, de gondolom nem is ilyen autót vesznek ennyiért.
Mondjuk az A3-hoz nekem is vicces élményem tartoznak még 2005ből, úgy tűnik újonnan csak annak jó aki fapados autót keres, de arra meg minek az Audi.
A motorelnevezés meg teljesen értelmetlen. Aki nem márkabuxxi, annak teljesen követhetetlen, mondjuk ez másoknál is előfordul, de ez a számrendszer egy ekkora cégnél hülyeség.