Nem ért át a zöldön a rendőrautó, a jobbról szabályosan érkező Toyota Prius elkapta az orrát - szerencsére csak kisebb személyi sérülés történt, az 5 Euro NCAP csillagos Prius II tizenévesen is jól vizsgázott biztonság kapcsán
Pénteken egy érdekes baleset történt Budapesten, a Ferenciek terénél, az egykori Petőfi Sándor utcai aluljárót kiváltó felszíni kereszteződésben. A Károlyi utca irányából érkező autósok - és kerékpárosok - a kereszteződésbe szorult autók (leginkább egy pickup) miatt nem tudtak átérni időben a kereszteződésen. A rendőrautó megkülönböztető jelzést nem használt, hiszen a zöldön kívánt áthajtani, ám hangjelzést adott, hogy továbbhaladásra bírja a beszorult pickupost, az viszont - a rendőrautó mellett haladó kerékpáros fejkamerája által rögzített felvétel szerint - igen lassú volt. Mire a rendőr és mellette a kerékpáros az Erzsébet híd felé haladó sávhoz ért, már pont zöldre válthatott a lámpa a Kossuth Lajos utcában. A kerékpáros szerencséjére jobbra pillantott, a rendőrautó sofőrje azonban vagy nem, vagy nem látta a zavaró tényezőktől, hogy onnan már érkeznek az autók, élükön egy Toyota Prius, amely pont elkapta a rendőr Octavia orrát, s meg is történt az óriási csattanás. Információink szerint szerencsére csak a rendőrautó sofőrje szerzett könnyebb sérüléseket, s felvételen is jól látható, hogy az autóból kiszállva a földre rogyik, de kommunikál, segítséget már ő hív. Az Index.hu írása szerint csak a kerékpáros futárok álltak meg segítséget nyújtani, hozzájuk később a Gyermekmentő Alapítvány szolgálaton kívüli, épp arra járó mentőorvosa csatlakozott.
Miként azt a felvételt rögzítő bringás futár megjegyezte: "Ilyen közel van a halál néha", ha nem néz be a Kossuth Lajos utca felé és a rendőrautóval együtt kihajt a sávba, ő is épp a jobbról érkező Prius elé került volna.
Tényleg minden perce übergáz, sajnos a rend őrei sem álltak a helyzet magaslatán (pedig ugyebár nekik az lett volna a dolguk).
Amúgy jól mutatja mekkora elqrás lett a Ferenciek tere átépítése, emlékszem hogy a marketing animáción alig volt pár autó ami igencsak életszerútlen Budapest egyik ütőerén.
A szintkülönbség eltörlésével bele lett programozva hogy a beragadó kocsik ellehetetlenítik.
Talán ha a rendőr előbb „intézkedik” az eltakarításuk érdekében, elmarad a baleset, de azt csak utólag gondolom, abban a helyzetben nem lett volna egyértelmű.
A Prius is érdekes, egyrészt nem 50-nel érkezhetett, másrészt elég nulla reflexszel ment bele a balesetbe (meg a nekem úgyis elsőbbségem van).
Nagyon sokan meglepődnének ha elkezdenék telepíteni a kereszteződést figyelő kamerákat, itt mind a sebesség, mind a piros lámpa tiszteletben tartása kérdéses.
Párszor újra nézve nehéz megmondani hogy mennyi az az annyi, de aligha lehet bármennyire is a Toyotás hibája. Valszeg a rendőr felelőssége lesz, pedig alapjában véve egy hülye helyzet amiből szerencsétlenül jött ki.
Lose -lose helyzet 🙁
A fehér Renault, de még inkább a szürke pick-up miért állt ott a kereszteződésben? Ilyen esetben rá kell hajtani a zebrára. A környéken nem volt gyalogos, meg ha van is, az ki tud kerülni. Igencsak „vasárnapi sofőr” lehetett a szürke pick-up-os. Mindezzel együtt a rendőrnek kellene annyira rutinosnak lennie, hogy elnéz jobbra. Ha már ilyen sokat állt a kereszteződésben, gondolhatta volna, hogy annyi idő alatt már másnak lesz zöld a lámpa.