Közel hibátlanul tört a Range Rover Velar
Ötcsillagos törésteszttel távozott a Velar az Euro NCAP-tól
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A SUV őrület az Euro NCAP-nél is külön kategóriát teremtett, így a szabaidő-autókat külön csoportba is sorolják. A Velar most ezek koronázatlan királyaként teljesített a törésteszten.
Egyik szegmens sem növekszik olyan mértékben és sebességgel, mint az SUV-k osztálya. A szabadidő-autók iránti kereslet óriási, így még a legkisebb autót is annak álcázzák, hogy a divatnak megfeleljenek. A Land Rover viszont nem követi, diktálja a divatot, de nem csak a látszatra megy, mint a legtöbb gyártó. Az új Velar kifejezetten mutatós, csinos, futurisztikus, mégis hagyományos formákkal játszó, alapvetően városi autó. Mégis olyan technikát találunk alatta a légrugótól kezdve a kapcsolható összkerékhajtáson át az akár 380 lóerős V6-os motorig, amivel durvább terepen is olyan jól boldogul, mint a legtöbb terepjáró. A Velar nem csak dizájnban remekel, biztonságban legalább annyira, amit az Euro NCAP is öt csillaggal értékelt.
A Velar közel 100%-osan teljesített felnőtt utasvédelemben, a gyerekek védelme kapcsán is közel 90%-ot kért el, valamint gyalogosvédelmi és vezetéstámogató rendszerei is kifejezetten jól működnek. Menetpróbáján utóbbiakat próbálhattuk is, egyedül a sávtartó asszisztenssel nem voltunk maradéktalanul elégedettek, minden más remekül működött. A Velar hatékonyan lassít nagy sebességről is, hogy elkerülje az ütközést, valamint alacsony sebességnél minden esetben észrevette az elé lelépő gyalogost, és állóra fékezett. A Velar technikai arzenálja lenyűgöző, és az SUV-k között kimagasló biztonságot kínál, mind frontális, mind oldalirányú ütközésnél.
A Range Rover Velar Euro NCAP törésteszt-eredményei
Euro NCAP 2017 eredmény | Felnőtt-védelem | Gyerek-védelem | Gyalogos-védelem | Baleset-elkerülő rendszerek |
5 csillag | 93% | 85% | 74% | 72% |
A Velar közel 100%-osan teljesített felnőtt utasvédelemben, a gyerekek védelme kapcsán is közel 90%-ot kért el, valamint gyalogosvédelmi és vezetéstámogató rendszerei is kifejezetten jól működnek. Menetpróbáján utóbbiakat próbálhattuk is, egyedül a sávtartó asszisztenssel nem voltunk maradéktalanul elégedettek, minden más remekül működött. A Velar hatékonyan lassít nagy sebességről is, hogy elkerülje az ütközést, valamint alacsony sebességnél minden esetben észrevette az elé lelépő gyalogost, és állóra fékezett. A Velar technikai arzenálja lenyűgöző, és az SUV-k között kimagasló biztonságot kínál, mind frontális, mind oldalirányú ütközésnél.