Közel egymillió autóját hívja vissza gázpedálhiba miatt a Nissan
A Toyotánál megszorultak, a Nissannál jelet nem adnak a gázpedálok - esetlegesen
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Gázpedálhiba miatt eddig a Toyota híresült el, ám most mellé áll a Nissan, 910 ezer autóját szólítja ugyanis szervizbe az esetlegesen rossz gázpedál-szenzor miatt.
A nem a márkától származó információk szerint a szervizekbe szólított Nissanoknál az elektronikus gázpedál érzékelőjével lehet probléma. Igaz, itt az eset nem annyira veszélyes, mint a Toyotáknál volt. Persze egy előzés közben az lehet, hogy az érzékelő nem ad jelet, azaz benyomott gázpedálra is lassul az autó. Az érintettek a 2004 októbere és 2013 júniusa között gyártott Serena, X-Trail, Lafesta és Fuga modellek, az Infinitinél az M szedánt kell visszahívni. Az autók nagy részét, 765 ezret Japánban a többit Észak-Amerikában, Európában és Óceániában adták el.
Hogy milyenek ezek a franya padalok…
Nekem a Skoda 120L ben is beragadt csereltem bontotra de az is.
Vegol furtam ra 1lyukat es vissza is tudtam huzni vagy sebesseget beallitani.
Azaz nekem tempomatos 120asom volt:)Vegul vettem ujat.
De viccet felre teve itt van az hogy az emberi kenyelmet probaljak fokozni
es lassan ott jarunk hogy semmire sem tudnak rendes reakciot levaltani.
Rossz az is hogy 2013ban ilyenek vannak,de meg rosszabb azt latni hogy csak menni
tudnak az emberek nem pedig vezetni.
De azt olvastam hogy a bowden szakadast is ki akartak vedeni.Namost
elszakad a bowden talalok barmit ami van 1,5m es el tudok menni a boltig venni 1et
(Unokatesom Unojaval igy mentunk kb30km-et tiszta csapatmunka volt,
o a kormanyt kezelte en a gazt)de a e-pedal?Treler…
De le a kalappal a Toyota es a Nissan elott hogy nem csak felvallaltak hanem ki is cserelik.
Nem azzal foglalkoznak hogy kart szenved a markanev,hanem valamilyen
szinten meg erositi is.
Megemlíthetnénk itt a Denso-t is. Számtalan márkának (Nissan, Toyota, Opel, Wauxhall, stb) gyárt nagynyomású szivattyúkat diesel motorokhoz. A konstrukciós hiba a hozamszabályzó szelepnél kezdődik, mely egyenetlenül kopik, mivel a kenését a gázolaj végezné, így a minőségi üzemanyag is elengedhetetlen, ill ennek meglétekor is kb 100 ezer Km-környékén olyan kopások lépnek fel az alkatrész falán (SCV), mely szélsőséges esetben annak megszorulásához, az üzemanyag szállítás hirtelen megszűnéséhez vezet. Ami számtalan (dokumentálhatóan az SCV-hibája miatt) halálos balesethez vezetett ezidáig. A Denso tud róla, még sem volt egy visszahívás sem ez ügyből kifolyólag… Mondjuk személyes tapasztalataimból kiindulva, egy előzés közben ez egy előre nem látható, ill megfelelő jelenléttel kivédhető hiba, mely ráadásul hirtelen gázadásnál jöhet elő drasztikusan….
Régen megdőlt már az, vagy nem is volt soha.
Manapság meg, amikor lassan mindent Magyarországon csinálnak, teljesen értelmetlen ezen rugózni.
Néézdmáá’! Nemrég hasonlóért a német márkákat fikázták sokan, ahol amúgy japán beszállítói termék miatt volt visszahívás. Csak nem dől meg az a japán megbízhatósági mítosz:)
Nem csak a toyónak volt gondja a hibás pedálérzékelővel.
De csak ők voltak hajlandók olyan konstrukciót alkotni hogy ez meg is ölje a tulajokat. Az eltussolásról nem is beszélve…
Hibák mindig is lesznek a lényeg az hogy ezt megfelelően kezelje a gyártó. A visszahívás nem a gyengeség jele…