Közel 80 évig tartotta a sebességrekordot ez a Mercedes
Csak pár hónapja döntötték meg ennek a Mercedesnek a sebességrekordját
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Épp ma 80 éve, hogy a Mercedes felállította a közúti sebesség világrekordját. A címet pedig csak tavaly novemberben vették el tőle, egy valamit viszont még mindig tart.
Az autók sebességrekordjának megdöntése mindig is nagy feladatot fog jelenteni autógyártók számára, már egészen a kezdetekkor is felmerült a nagy gyártók között, hogy összemérjék fejlesztéseik tudását. De ahelyett, hogy egyre gyorsabb és gyorsabb rekorddöntő autók születtek volna,
a Mercedes már 1938-ban beállított egy olyan rekordot, amit csak tavaly Novemberben döntöttek meg, hiába próbálkozott vele bárki.
Minden idők sebességrekordjának mondják a napra pontosan 80 évvel ezelőtt felállított 432,7 km/h-t, ami persze a kategóriát tekintve valóban az volt a Koenigsegg Agera R trónfosztásáig. Tavaly a Koenigsegg öt rekordot is megdöntött, köztük az egybefüggő kilométeren futott folyamatos maximális sebesség rekordját, amit 1938. január 28-án állított fel Rudolf Caracciola a Mercedes-Benz W125 gyorsasági autó volánja mögött.A rekord felállítását egy szörnyű tragédia árnyékolta be, ugyanis aznap, pár órával később az Auto Union pilótája is beült a versenyautója volánja mögé. Két kört futott oda-vissza Frankfurt és Darmstadt között, a harmadik körén viszont 400 km/h felett elvesztette uralmát az autó fölött. Bernd Rosemeyer autója többször megpördült, majd leesett az autópályáról és egy felüljáró lábának csapódott, azonnal meghalt, ma egy emlékmű áll a helyszínen.
A Mercedesnél tehát nem lehetett felhőtlen az öröm, viszont olyan autót építettek, ami nem csak akkor, de még ma is elképesztő, mesteri, légellenállását mai napig nem tudták utánozni.
A versenyautó 0,170-es cW értéke még a Volkswagen különlegesen jó légellenállású kis sorozatgyártású autójánál, a dízel-hibrid XL1-énél is jobb, azé 0,189. Ezt viszont csak negyven évvel később tudták lemérni a Mercedes szélcsatornájában.Az aerodinamika rendkívül fontos volt. A W125-öt úgy alkották meg, hogy amennyire lehet, csepp formát alkosson, ez a legideálisabb légellenállás szempontjából. Az orra gömbölyű, a kerékjáratok is, valamint teljesen burkolt, érdekességként a pilótafülke viszont nyitott. A karosszéria finomításához a repülőgép-iparhoz fordultak.
Két olyan zsenit szerződtettek a fejlesztéshez, mint Ernst Heinkel és Willy Messerschmitt, le sem tagadhatnák, honnan érkeztek.
Ők tökéletesítették az orr kialakítását, a korábbi autóhoz képest rövidebbre vették az első túlnyúlást és valamelyest élesítettek az orrkialakításon, és lejjebb is engedték. Hátrafelé megnyújtották, középen vékonyították és gömbölyítették az oldalát amennyire csak lehetett, hiszen ilyen tempónál már egy hirtelen érkező oldalirányú széllökés is végzetes lehet.Nem elég a jó légellenállás, erő is kellett, erről pedig egy 5577 köbcentis V12-es blokk gondoskodott. Pár hónnappal korábban már próbálkoztak egy rekorddöntéssel, ám az meghiúsult, az újabb lehetőségig pedig átépítették a motort. Megerősített dugattyúkat kapott nikkelezett gyűrűkkel, változtattak az üzemanyag-levegő keveréken és egy január eleji mérés szerint 714 lóerőre volt képes a motor. Georg Scheerernek, az egyik mérnöknek viszont megfordult a fejében, hogy további karburátorokat helyez a motorra, január 6-án így is megmérték a V12 teljesítményét, ami ekkor 765 lóerőt eredményezett. A különleges formaterv nem engedélyezett túl sok légbeömlőt, a motor hűtésére más megoldás kellett, ez szintén a repülőgép-iparból érkezett kísérleti megoldás volt. Beáramló levegő híján a normál vízhűtő radiátor nem látta volna el a feladatát, jeget alkalmaztak.
A komplett hűtőt beletették egy tartályba, amiben 48 liter víz és 5 kiló jég segítette a hűtését.
Rudolf Caracciola szerint az új formaterv rengeteget változtatott az autó dinamikáján, állítása szerint "átölelte az utat" csúcssebességnél, rendkívül stabil volt. A rekorddöntéshez már akkor is oda-vissza kellett megfutnia a távot Frankfurt és Darmstadt között az alig három évvel korábban átadott Autobahnon, 432,7 km/h-ás átlagával pedig a világ leggyorsabb autója lett, egészen tavaly novemberig. Ilyen pompás és ennyi ideig töretlen sztorija viszont nem valószínű, hogy a Koenigseggnek is lesz, ugyanis már a nyakán liheg a Hennessey, aki szerint az új limitált szériás sportautójuk gyorsabb lesz nála.
A Koenigsegg Agera R rekordja jelenleg 445,54 km/h közúton.
Félelmetes bestia. Ez évben sikerült élőben is látnom, a Mercedes Múzeum a világ legstílusosabb autómúzeuma.
A Mercedes múzeum valami hihetetlen élmény. Tele van a fenti autóhoz mérhető dolgokkal…
http://autossagok.blog.hu/2017/11/10/mercedes_museum_stuttgart
Nincs még egy ilyen márka ami ekkora múlttal bír. A Porsche vagy a BMW együtt sem szerzett annyi F1 győzelmet, mint a Mercedes egy jobb évében. A legnyomasztóbb számomra az, hogy olyan dolgok várnak a raktáron, amiből egy is meghatározó élménye lenne a legtöbb márkának.
Ha már itt tartunk, másnap megnéztem az Audi múzeumában a Rekordwagen nagy ellenfelét, az Auto Union kísérleti autóját, amelynek sofőrje halálos balesetet szenvedett. http://autossagok.blog.hu/2017/11/16/audi_muzeum
Valamit lehet kezdeni ezzel az automatikus szűrővel?