Közel 600 lóerő és összkerék a Jaguar XE SV Project 8-ban
Ez minden idők legerősebb utcára gyártott Jaguarja
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Mindössze 300 darabosra limitálták a valahai legerősebb utcai Jaguarnak ígérkező XE SV Project 8 gyártását. Goodwoodban lesz a premier.
Korábban még álcázva mutatkozott a Nordschleife hosszú aszfaltcsíkján, most végre teljes pompájában látható minden idők legerősebb utcai Jaguarja, az XE SV továbbfejlesztett, kihegyezett változataként érkező Project 8. A Jaguar-Land Rover különleges modellekért felelős csapata, az SVO (Special Operations Managing) nem kevesebb mint 592 lóerőt és 700 Nm nyomatékot préselt ki a kompresszoros 5,0 literes V8-ból. Aztán mindezt megfejelték egy összkerékhajtással, így 3,3 másodperc alatt van százon. Hmmm. „Az SVO mindig azon dolgozik, hogy a luxus, a teljesítmény és a teljesítőképesség határait feszegesse. A Project 8 egy nagyszerű példa arra, hogy mi történik, ha a lelkes dizájnereknek, mérnököknek és szakértőknek megadatik, hogy kompromisszumuk nélkül alkossanak egy extrém sportautót.” - tette hozzá John Edwards, az SVO vezére.
Persze attól nem kell félni, hogy a BMW M3 vagy egyéb konkurensének babérjaira törne a Project 8, hiszen mindössze 300 készül majd a brit szuperszedánból. Csupán igényesen belebegtetik, hogy mire lennének képesek, a limitált példányokra pedig természetesen még inkább ugranak a gyűjtők. Nem csak a tudása, külseje is vad, szénszálasak lettek az első és hátsó lökhárítók és a motorháztető is, ezekre természetesen extra légbeömlők kerültek a jobb hűtés érdekében. Hátul szintén szénszálas állítható szárny és masszív diffúzor gondoskodik a leszorítóerőről, az egész autó alja lapos, hogy ne keletkezzenek felesleges légörvények. A kerékíveket kiszélesítették, alul pedig lecsapták őket, hogy szabadon távozzon a lerajzolt gumi. Egy pályára optimalizált modelltől kissé furcsa a 20 colos felni, de bitang kiállást ad neki.
Keményebb rugók és manuálisan állható lengéscsillapítók segítik a jobb kanyartempót, a fékezést kerámiafékek, a Projet 8 a Jaguarok életében először Track, azaz versenypálya módot is kapott. Utóbbi pályázáshoz optimalizálja a menetstabilizátort, jobb lesz a gáz- és kormányreakció. A pilótafülkében szénszálas és hasított bőr elemek váltják egymást, a váltást a Jaguar 8 sebességes, akár kormányról is váltható Quickshift automatája oldja meg. Poén, hogy Észak-Amerika csak négyülésesként kapja meg, más piacokon kidobható a két hátsó ülés, az elsőket pedig még több ponton kapaszkodó biztonsági övvel kérhetjük. Először a Goodwoodi Fesztiválon debütál majd a hétvégén, csak azután kezdődik meg a háromszáz Jaguar XE SV Project 8 gyártása.
Írjál már ékezetekkel, wazze….
Az SVO = Special Vehicle Operations, nem pedig Special Operations Managing (nem tunt fel, hogy a betuk sem stimmelnek?)
A hatuljan pedig nem legbeomlo van, hanem kilepo, ott szivja ki a fek altal termelt hot.