Hiába farmotoros, a kupé hátsó ülése mögött még egy csomagtartót elrejtettek a csehek
Minden pillanata aranyat ér a Skoda reklámfilmjének, melyben a friss modellek mellett a szocialista hétköznapokba is betekintést nyerünk. A Skoda a hatvanas évek elején egy új modell fejlesztésébe kezdett, ami nyugdíjba küldi a 440/445/450/Spartak/Octavia/Felicia modellcsaládot. A tömeget 700 kilóban határozták meg, a fogyasztást pedig 6-7 literben maximalizálták, természetesen a családi felhasználás lebegett a tervezők szeme előtt. Az 1000 MB volt az első farmotoros, hátul hajtó Skoda, előtte a klasszikus orrmotor-hátsókerék meghajtás elvét követték. Noha kísérleteztek az orrmotor/elsőkerékhajtás ötletével is, de a gyártás túlságosan drága lett volna, illetve ebben az időben az olcsóbb típusok (Fiat 500, Renault Dauphine, VW Bogár) jórészt hátul hordták az erőforrásukat.
Az 1000 MB mellett az Octaviát is kínálta a Skoda, de utóbbiból csak a kombit, ami egészen 1971-ig a kínálat része maradt
Az 1000 MB névre keresztelt modell 1964 és 1969 között készült, az egyliteres négyhengeres blokk 45 lóerőt produkált. A négyajtós mellé 1966-ban csatlakozott az MBX, a ritka és drága kupét az ezres mellett 1,1-es blokkal is lehetett kérni, ahogy innentől kezdve a nagyobb motor a négyajtóshoz is elérhetővé vált. A nem túl hosszú modellciklus alatt 443 ezer példány készült, az utódja a 100-as modellcsalád lett.
A manapság sokat emlegetett letisztult műszerfal nem újdonság
A legnagyobb videómegosztón is elérhető reklámfilm valamikor a hatvanas évek második felében készülhetett, lévén már az MBX is szerephez jutott. A kisfilm pontosan az átlagra céloz, a panelban lakó, gyárban dolgozó, a szabadidejét a természetben töltő polgároknak szánják az új Skodákat. A négyhengeres modelleknek nem jelentenek akadályt a Tátra havas szerpentinjei vagy a zöldellő fennsíkjai, de még vadkempingesére is alkalmasak a Skodák. A műszaki beállítottságúaknak bizonyosan kedvesek a gyártásról készült felvételek, melyek manapság teljesen hiányoznak az autóreklámokból.