Közel 400 lóerős lesz a BMW négyturbós dízele
Minden eddiginél komolyabb dízelmotort alkotott a BMW
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Újabb részletek láttak napvilágot a BMW négyturbós dízelével kapcsolatban. Először az új 7-es sorozatban fog bemutatkozni.
A BMW idáig sem spórolt a turbókkal, most pedig rátesznek még egy lapáttal. A jelenlegi csúcsdízelben, az 50d-ben három turbó segít a megfelelő teljesítmény és a közel teljes fordulatszám-tartományt lefedő brutális nyomaték elérésében, de miként arról már beszámoltunk, hathengeres motorjukhoz 4 turbót is raknak. A korábbi hírekkel ellentétben nem 408, "csak" 395 lóerős lesz a szintén 50d-re hallgató 3,0 literes négyturbós dízel. A 800 Nm forgatónyomaték továbbításáról nyolcfokozatú automataváltó és xDrive összkerékhajtás gondoskodik majd. Elsőként az új hetes sorozat kapja meg, később várhatóan több modellbe is bekerül majd az überdízel. A most piacon lévő 50d egyébként 381 lóerőt és 740 Nm-t teljesít.
Attól hogy környezetszennyező, attól még egy fantasztikus mérnöki teljesítmény! A kettő nem üti egymást, csak a magadfajta ” Idiótáéknál legalábbis mindenképpen”!
Ja és hogy téged is idézzelek sipirc a helyedre tükör elé köpni, ja és leülhetsz fiam elégtelen! 😀
Érdemes elolvasnod, hogy értsd a dolog lélektanát. 🙂
[url]http://mandiner.blog.hu/2013/12/13/vitapartnerek_kommentelok_es_kommentek?utm_source=mandiner&utm_medium=link&utm_campaign=mandiner_201509[/url]
…itt meg kimaradt egy: “hianya” helyesen.
“hogy istenitem a ezt a dizelmotort” ( egy plusz “a” maradt benne)
Bocs az ekezetek hinya miatt!
Na itt a problema a hozzaallasotokkal….nem arrol szol a cikk sem, es az azt követö forumozas sem, hogy a benzines vagy dizel jobb, vagy hogy melyik szennyezi jobban a környezetet, es en sem irtam sehol, hogy istenitem a ezt a dizelmotort vagy masikat. En azt irtam, hogy tartsuk tiszteletben masok munkajat. De kivanom, hogy legyel olyan “idiota”, hogy tudj tervezni egy olyen dizel vagy benzinmotort, ami gond nelkül elmegy 500.000 km-t….
Nem kell venni dizelt sem neked, sem masnak, ha nem akar. Nekem is benzinmotoros autom van, de attol meg nem tekintek idiotanak masokat.
[i]“Ezek a mernököt alkottak azokat a dizelmotorokat is, amik elfutnak 500 000 km-t vagy többet, nagyobb javitas nelkül.”[/i]
Aztaaaa, micsoda fantasztikus mérnöki teljesítmény lehet 500e km-en keresztül okádni a kormot és pusztítani minden élőt a környezetben, ez előtt valóban le kell borulni és lelkesen megtapsolni. Idiótáéknál legalábbis mindenképpen.
Majd sütök neki másik kenyeret!
(innen Zsóccáról, a Pokol Csárdából. 🙂 )
Vigyázz,mert elveszed mások kenyerét!:DDD
“Klassz, hogy tudod mi a lényeg.”
Csodálnám, ha így hívnák. Ilyen alkatrész ugyanis nincs. Ezt még egy magadfajta zsóccainak is tudni kéne. Inkább tolj be egy sört a Pokol Csárdában.
A lényeg az, amit te állítasz igaz? Az az autó túlmotorizált, amiről te ezt állítod és az az ideális, amiről te ezt mondod ugye? Klassz, hogy tudod mi a lényeg.
Az üzemben ők így hívják.
Ehhez a BMW “komoly” dízelmotorhoz nem 58 ezret, de még 58 db-ot sem gyártottak. Ugye, guglibajnok?
A lényegen – miszerint egy teljesen feleslegesen túlmotorizált autót akarnak eladni – nem változtat.
Turbó feltöltő házat, nem leömlőt. Nem ugyanaz, mert turbó leömlő nincs. Ugye, szakértő?
Ha 58 ezer darab legyártása sok, akkor tucat termék lesz, ha nem, akkor valóban nem. Ennyit fognak ugyanis évente gyártani.
A zsákutca dumád nagyon faja. 😀
Szívből kívánom a fanyalgóknak, hogy soha ne legyen annyi pénzük vagy olyan állásuk, ami egy ilyen motorral szerelt autóba kényszeríti őket. Ez legyen életük legnagyobb boldogsága, hogy elkerülhetnek egy ilyen értékű autót.
Én sírva-picsogva azért ügyködök rajta, hogy csúnyán nézhessenek rám az üvegen túlról.
😀
Ma beszélgettem azzal a emberkével, aki Felsőzsolcán!!! ennek a zsákutcás 4 turbós BMW-nek a turbó leömlőit készíti. Szerencsére alig pár tucatot készítettek, úgyhogy nem valószínű, hogy tucattermék lesz. 🙂
…en azert nem hülyeznem a nemeteket…de ugyanigy sem az olasz, japan, angol, amerikai vagy eppen koreai mernököket. Kicsit tiszteljük jobban mas emberek munkajat! Ezek a mernököt alkottak azokat a dizelmotorokat is, amik elfutnak 500 000 km-t vagy többet, nagyobb javitas nelkül. Annyira talan megsem hülyek. Mondom ezt ugy, hogy en sem vagyok annyira dizelparti.
A magyar pedig eppen eleg buta, ha behurcolja ezeket az autokat tizenevesen….magara vessen aki ezt elköveti.
Egyebkent meg mar megint ölitek egymast olyasmi miatt, ami egy egyszerü hir. Ha 4 turbo, akkor 4 turbo!
Nem kell megvenni, aki nem akarja. Szidni meg majd akkor fogom, ha mar vettem egyet ujonnan, es ne adj Isten 25 000 km utan megadja magat valamelyik turbo, vagy egyeb gondom lesz egy ilyen motorral szerelt autoval. De ez a “veszely” most nem fenyeget.
Lassan mar minden cikk utan csak egymas szidalmazasat, ragalmazasat, es szemelyeskedest lehet olvasni. Hagyjatok mar abba!
Bocsi az ekezetek hianyaert!
Szemétre vele.
Altalanos hibalehetosegek szama x4.
Traktorba vele………..
Még szerencse hogy nem ilyen hozzá állású emberek fejlesztik a motorokat. Ha rátok lenne bízva, még mindig a sötét középkorban élnénk, s a fejlődés írmagját is tűzzel/vassal kiirtanátok! Nem kell sírni a turbó/CR rendszer/nagy nyomású szivattyú/porlasztócsúcsok miatt, ha tönkre mennek. Azok is csak kopó alkatrészek, mint az olajszűrő, csak egy kicsit többe kerülnek! 😀
Vannak ilyen igények… ennyi.
A (motorfejlesztő) mérnöki kilátástalanság eredménye, amikor ez a fejlesztés! Úgy látom lassan, de biztosan meg lehet ásni a sírt a dízeleknek.
Amilyen hülyék a németek, most az Audinál olvassák ezt a hírt, rákontráznak: “Négy turbó? Haha! Legyen öt!” És akkor belép a Merdzsó:”Mit nekem öt…legyen hat!” Végül a Porschénál az asztalra csapnak:”Hét lesz, b*ssza meg! Sieben Turbos! Schööön!”:)
De majd a magyar hurcikolja be ezeket is tizenévesen, mert ezeknél az 1M km a bejáratás, ugyebár:)
Ajve,elnézést rossz helyre másoltam.Mea culpa…
Kiderült a turbó-átverés
2013.02.06. 14:32
Mi itt Európában megszoktuk, hogy a gyár által közölt fogyasztási adatok csak az elméleti lehetőséget mutatják meg, de a valósághoz nincs sok közük. Észak-Amerikában azonban máshogy szocializálódtak a vásárlók: ha kiderül, hogy egy autó többet fogyaszt a katalógus-adatnál, abból könnyen lehet botrány, sőt, akár per is. Ráadásul a fogyasztóvédelem komoly üzlet: ha a népszerű Consumer Reports rosszat ír egy-egy autóról, az az eladásokon is meglátszik.
A fogyasztóvédelmi kiadvány ezúttal az autógyártóknak azt az ígéretét vizsgálta, amely szerint a benzines turbómotorok egyszerre nyújtanak nagy teljesítményt, és alacsony fogyasztást. Az állításokat a gyakorlatban kipróbálva azonban kiderült, hogy a kis turbók a hétköznapokban nem teljesítenek úgy, mint a hasonló tulajdonságokkal rendelkező, nagyobb hengerűrtartalmú szívómotorok. A Consumer Reports vizsgálta többek közt a Ford Fusion (Európában Mondeo) 1,6 literes 173 lóerős Ecoboost turbómotorral kínált változatát, szemben a konkurensek hasonló teljesítményű 2,4 literes modelljeivel. A legjobb rivális, a Nissan Altima 8,2 másodperc alatt gyorsult 96 km/h-s sebességre és 7,6 liter benzinnel is elment száz kilométert, míg a Fusion 8,9 másodperc alatt érte el a 96-os tempót, és a beígért 8,4 helyett 9,4 liter benzint fogyasztott. Ráadásul a többi turbós modellel, így a Fiat 1,4 literes motorjával árult Dodge Darttal, valamint a Kia Optima és a Hyundai Sonata turbóváltozataival is azt tapasztalták, hogy jellemzően gyengébben gyorsulnak, mint a konkurensek és a fogyasztásuk akár 1-1,5 literrel meghaladja a szívómotoros modellekét.
Kérdéses persze, hogy a Consumer Reports mérési módszerei mennyire helytállóak, de ha az autógyárak szempontjából nézzük, a baj már megtörtént. A cikkre ugyanis milliók figyelnek majd, akik a továbbiakban aligha vesznek majd turbós autót a megszokott nagy hengerűrtartalmú négyhengeresek vagy V6-osok helyett. A CR egyébként olyasmit fedezett fel, ami tulajdonképp köztudott: turbómotorral csak úgy lehet alacsony fogyasztást elérni, ha a teljesítményt nem használjuk ki. Ha viszont meglovagoljuk a teljesítmény-többletet, az óhatatlanul a fogyasztás drasztikus növekedésével jár.(forrás:TC)
Nem tudom, hogy ezek a szerencsétlen német “mérnökök” miért éreznek kényszert arra, hogy folyamatosan kiröhögtessék magukat?
Meg cégvezetők, bankárok, orvosok, ügyvédek…
Ezek jelentős része havonta fizet annyi adót, mint csalfa meg az összes helyi hülye együtt egy év alatt.
persze, annak, ami drága, mindig lesz egy fekete piaca is. Mindenhol.
Általánosítani buta dolog.
Csalfának abban igaza van, hogy Magyarországon csak cigánybűnözők, politikusbűnözők, zsidóbűnözők, adócsalók, stb. járnak ilyenekkel.
Szerintem ne vitatkozz ezzel a kis köcsöggel.
Nyomorult troll a gyerek, ne etesd.
Ne aggódj, nem lesz rá pénzed, hogy megvedd.
Ha meg lesz, akkor pont nem fog érdekelni a költség.
Csak a prolik nyekeregnek olyan dolog miatt, ami rájuk nézve nem kockázat.
Kell a francnak, csak a Z3-as, Z4-es meg a Z8-as tetszik, egyébként meg egy se íze-se bűze márka. Neked való, Kopi! A tarfejűek imádják a Bömbit, amit összeloptak-csaltak-hazudtak! Kopika, te egy örök gyerek vagy, nincs mese…és egy örök vesztes! A Rolfmao LOL hol marad? Legalább erre figyelj már oda! Ejnye-bejnye Kopi!:)
Jaj melegaroma! Már csak te hiányoztál ide, meg az értelmes hozzászólásod. Most őszintén, muszáj telehánynod az oldalt??? Inkább sipirc a “kék osztriga bárba” s keress magadnak valami csinos kis “manót”, de menő legyen ám a választásod! S légyszi, ne magadból indulj ki. Hidd el azokat akik 750 D-t vásárolnak, marhára nem fogják érdekelni ilyen buta kis proli kérdések, amik a te buksidban járnak! Persze értelek én téged is, elvégre 20 éves korodra talán neked is telik majd egy hasonló korú bömbire (minimum 20 évesre), amit szeretnél fenn is tartani!
http://www.bmwblog.com/2015/07/29/quad-turbo-diesel-engine-for-bmw-750d-coming-in-2016/
Ez lesz a “quadraturbó”…Lényeg, hogy pénztárcakímélő és olcsó fenntartású legyen. Köszönjük Bayerische Motoren Werke:)
De kár , hogy csak 4 turbó lesz benne 🙁 kellene még rászerelni 2 kompresszort is hogy kiegyensúlyozottabb legyen a motor .