Közel 30 millióba fáj az új csúcs Astra
Megérkezett és már az árát is tudjuk a 330 lóerős Opel Astrának
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nyár végén már tudtuk, hogy idén érkezik, most pedig hivatalosan is bemutatkozott az új Opel Astra hardcore verseny változata, a TCR.
A Kissling Motorsporttal közösen fejlesztett TCR (Touring Car Racing) alapjául az újgenerációs Astra szolgált. A két autó lényegében csak névben egyezik, a külső és belső megjelenés jelentősen eltér. Az aerodinamikailag optimalizált bodykit mellett néhány száz kilót ledobott magáról, melynek eredményeképpen 1200 kg-ot nyom a mérlegen. Az állítható első légterelő mellett hátul is méretes szárnyat kapott, a megállásról elöl 378 mm-es féktárcsák és hatdugattyús, hátul 265 mm-es tárcsák és kétdugattyús fékek gondoskodnak.
A motorháztető alatt 2,0 literes turbómotor található, amely 330 lóerőt és 420 Nm forgatónyomatékot mozgósít. A hajtás teljes egészében az első kerekeken keresztül jut el az aszfaltig. Az erőátvitelről hatgangos váltó gondoskodik, a fokozatokat a kormány mögé helyezett fülekkel kapcsolhatjuk. Az Astra TCR teljes egészében állítható futóművet kap, versenyautó létére pedig nem rendelkezik semmiféle elektronikai (ABS, EBD stb.) berendezéssel. Tankja 100 literes, amely 2017-től kötelezően elő is van írva a versenyszabályzatban. Ára nettó 95 000 euró (kb. 29,5 millió forint). A legkeményebb, nem is utcai Astra jövő év február végétől lesz rendelhető.
WTCC-be vele! 😉
Mondjuk inkább kéne egy gtr…
https://www.youtube.com/watch?v=znY1vNvlREc
Most nem azért, de fele ennyiből és homológ alkatrészekből komolyabb gépet lehet összelegózni bármilyen motorsport szabályzatnak megfelelve. Ha mindent a legnagyobb nevű gyártóktól vennék, akkor sem kerülne ennyibe, és azért az nem Opel kategória 😀