Kötelező lesz a vezetéstechnikai kurzus?

Együttműködést kötött a Nemzeti Közlekedés Hatóság és a hungaroringi Vezetéstechnikai Centrum

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Jeges úton vezetés, vészfékezés, kikerülés, váratlan helyzetek kezelése - egyszer talán ezek is a sofőrképzés részei lehetnek az NKH és a Groupama Garancia Vezetétechnikai Centrum együttműködése által.

Régi vágya a közlekedés veszélyeit ismerőknek, hogy legalább egy kicsit legyen része a vezetéstechnikai kurzus, a valós, mai közlekedésbiztonság oktatása a sofőrképzésnek, azaz hivatalos nevén a gépjárművezető képzésnek. Ha egyetlen kurzus sokszor másra nem is jó, mint annak felismertetésére, hogy jégen bizony csaknem megállíthatatlan az autó (és miként az téligumi-tesztünknél is látható volt, elképesztően sok múlik az abroncson), már akkor is sokat nyerünk, de többszöri képzéssel, tanpályás oktatással és tapasztalattal akár felkészíthetők lehetnek a friss sofőrök is a vészhelyzetekre, s azokat nem csak a valós életben - jó esetben szerencsével és baj nélkül, rosszabban balesetkor - élhetik meg. Így tehát csakis üdvözölni tudjuk, hogy a legjelentősebb hazai vezetéstechnikai pálya és szervezet, azaz a Hungaroring területén található Groupama Garancia Vezetéstechnikai Centrum és a Nemzeti Közlekedési Hatóság együttműködési megállapodást írt alá a vezetéstechnikai és balesetmegelőzési ismeretek fejlesztése érdekében.

Tudjuk, hiszen számtalanszor tapasztaltuk már, hogy a Vezetéstechnikai Centrum, azaz a tanpálya szakember-gárdája valóban nagyon komoly tudással és tapasztalattal rendelkezik a közlekedésbiztonságról, s azokat valós, mégis biztonságos körülmények között tudja bemutatni a nebulóknak. Sőt, azok kezelését is el tudja sajátíttatni. Reméljük, hogy a közúti balesetek számának további csökkentése érdekében Gazsi Júlia, a Vezetéstechnikai Centrum ügyvezetője és Győri Gyula, az NKH elnöke által aláírt megállapodás értelmében ez így is lesz, bár a szerződés tartalmából ez egyelőre nem következik egyenesen, így tehát hiába lenne hasznos, az még messze van, hogy a kötelező képzésnek része legyen a vezetéstechnikai kurzus. A paktum szerint a két fél közös szakmai javaslatokat, programokat dolgoz ki, kölcsönösen megjelenési lehetőséget biztosítanak majd rendezvényeiken, a célok elérése érdekében pedig munkacsoportot hoznak létre. Valami tehát elindul, s ez már jó!
Hirdetés

„A hazai közlekedésbiztonság és balesetmegelőzés területén már eddig is példaértékű összefogás újabb állomása a mostani együttműködés” – fogalmazott Győri Gyula, a közlekedési hatóság elnöke. Hozzátette: „Össztársadalmi érdek a közlekedésbiztonság fokozása és magas szinten tartása. A közlekedésbiztonság a hatóság számára olyan stratégiai terület, melyet a közlekedésigazgatás és az ellenőrzés eszközein keresztül napi szinten befolyásol. A mostani együttműködés kapcsán hatékony segítséget kívánnak nyújtani különböző korcsoportoknak és szegmenseknek a gyermekektől egészen a hivatalos járművezetőkig”.
Gazsi Júlia, a Groupama Garancia Vezetéstechnikai Centrum ügyvezetője úgy véli, a Tanpálya a Nemzeti Közlekedési Hatóságra, mint egyik legfontosabb stratégia partnerére tekint, akivel közösen elérhetik kitűzött céljaikat „Örülünk, hogy minket választottak, hiszen az elmúlt tizenöt évben felhalmozott szakmai tudásunk együtt még fokozottabban kiaknázható a balesetmentes közlekedésért folytatott kampányunkban. A prevenciót, a megelőzést mindketten fontosnak ítéljük meg, és a rövidesen beinduló gyermekprogramunkkal immár minden korosztályt meg tudunk szólaltatni, így a közös erőfeszítéseink remélhetőleg komoly eredményekkel járnak majd közútjaink és az ott közlekedők biztonsága érdekében” – jelentette ki Gazsi Júlia.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

3 thoughts on “Kötelező lesz a vezetéstechnikai kurzus?

  • 2017.10.29. at 22:42
    Permalink

    Én is voltam ilyenen többször is, bár azok a pályák nem voltak műszakilag ennyire komolyak. Ha felkészült oktatók segytenek, akkor sima bólyák között is sokat változhat az ember. Érdekes megtudni, hogy egy-egy kocsi képességeinek – szerencsére – csak kis részét használjuk ki a mindennapokban. A segédkerekekkel szerelt, így megcsúszást imitáló autó is érdekes volt.

  • 2017.10.29. at 22:42
    Permalink

    Voltam ilyenen és tényleg nagyon jó, bár tényleg tükörjég hatású, így ha csak kicsit gyorsabban mentem már semmi tapadás nem volt egy keréken sem:D Onnantól meg teljesen mindegy volt, hogy ellenkormányzunk-e vagy sem. Ilyen körülményekkel azért ritkán találkozni közúton:D

Vélemény, hozzászólás?