Kötelező lesz a vezetéstechnikai kurzus?
Együttműködést kötött a Nemzeti Közlekedés Hatóság és a hungaroringi Vezetéstechnikai Centrum
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Jeges úton vezetés, vészfékezés, kikerülés, váratlan helyzetek kezelése - egyszer talán ezek is a sofőrképzés részei lehetnek az NKH és a Groupama Garancia Vezetétechnikai Centrum együttműködése által.
Régi vágya a közlekedés veszélyeit ismerőknek, hogy legalább egy kicsit legyen része a vezetéstechnikai kurzus, a valós, mai közlekedésbiztonság oktatása a sofőrképzésnek, azaz hivatalos nevén a gépjárművezető képzésnek. Ha egyetlen kurzus sokszor másra nem is jó, mint annak felismertetésére, hogy jégen bizony csaknem megállíthatatlan az autó (és miként az téligumi-tesztünknél is látható volt, elképesztően sok múlik az abroncson), már akkor is sokat nyerünk, de többszöri képzéssel, tanpályás oktatással és tapasztalattal akár felkészíthetők lehetnek a friss sofőrök is a vészhelyzetekre, s azokat nem csak a valós életben - jó esetben szerencsével és baj nélkül, rosszabban balesetkor - élhetik meg. Így tehát csakis üdvözölni tudjuk, hogy a legjelentősebb hazai vezetéstechnikai pálya és szervezet, azaz a Hungaroring területén található Groupama Garancia Vezetéstechnikai Centrum és a Nemzeti Közlekedési Hatóság együttműködési megállapodást írt alá a vezetéstechnikai és balesetmegelőzési ismeretek fejlesztése érdekében.
Tudjuk, hiszen számtalanszor tapasztaltuk már, hogy a Vezetéstechnikai Centrum, azaz a tanpálya szakember-gárdája valóban nagyon komoly tudással és tapasztalattal rendelkezik a közlekedésbiztonságról, s azokat valós, mégis biztonságos körülmények között tudja bemutatni a nebulóknak. Sőt, azok kezelését is el tudja sajátíttatni. Reméljük, hogy a közúti balesetek számának további csökkentése érdekében Gazsi Júlia, a Vezetéstechnikai Centrum ügyvezetője és Győri Gyula, az NKH elnöke által aláírt megállapodás értelmében ez így is lesz, bár a szerződés tartalmából ez egyelőre nem következik egyenesen, így tehát hiába lenne hasznos, az még messze van, hogy a kötelező képzésnek része legyen a vezetéstechnikai kurzus. A paktum szerint a két fél közös szakmai javaslatokat, programokat dolgoz ki, kölcsönösen megjelenési lehetőséget biztosítanak majd rendezvényeiken, a célok elérése érdekében pedig munkacsoportot hoznak létre. Valami tehát elindul, s ez már jó!
„A hazai közlekedésbiztonság és balesetmegelőzés területén már eddig is példaértékű összefogás újabb állomása a mostani együttműködés” – fogalmazott Győri Gyula, a közlekedési hatóság elnöke. Hozzátette: „Össztársadalmi érdek a közlekedésbiztonság fokozása és magas szinten tartása. A közlekedésbiztonság a hatóság számára olyan stratégiai terület, melyet a közlekedésigazgatás és az ellenőrzés eszközein keresztül napi szinten befolyásol. A mostani együttműködés kapcsán hatékony segítséget kívánnak nyújtani különböző korcsoportoknak és szegmenseknek a gyermekektől egészen a hivatalos járművezetőkig”.
Gazsi Júlia, a Groupama Garancia Vezetéstechnikai Centrum ügyvezetője úgy véli, a Tanpálya a Nemzeti Közlekedési Hatóságra, mint egyik legfontosabb stratégia partnerére tekint, akivel közösen elérhetik kitűzött céljaikat „Örülünk, hogy minket választottak, hiszen az elmúlt tizenöt évben felhalmozott szakmai tudásunk együtt még fokozottabban kiaknázható a balesetmentes közlekedésért folytatott kampányunkban. A prevenciót, a megelőzést mindketten fontosnak ítéljük meg, és a rövidesen beinduló gyermekprogramunkkal immár minden korosztályt meg tudunk szólaltatni, így a közös erőfeszítéseink remélhetőleg komoly eredményekkel járnak majd közútjaink és az ott közlekedők biztonsága érdekében” – jelentette ki Gazsi Júlia.
Én is voltam ilyenen többször is, bár azok a pályák nem voltak műszakilag ennyire komolyak. Ha felkészült oktatók segytenek, akkor sima bólyák között is sokat változhat az ember. Érdekes megtudni, hogy egy-egy kocsi képességeinek – szerencsére – csak kis részét használjuk ki a mindennapokban. A segédkerekekkel szerelt, így megcsúszást imitáló autó is érdekes volt.
Voltam ilyenen és tényleg nagyon jó, bár tényleg tükörjég hatású, így ha csak kicsit gyorsabban mentem már semmi tapadás nem volt egy keréken sem:D Onnantól meg teljesen mindegy volt, hogy ellenkormányzunk-e vagy sem. Ilyen körülményekkel azért ritkán találkozni közúton:D