A Porsche visszavette a körrekordot a Teslától
A rekordot felállító Porsche Taycan Turbo S 7 perc 33 másodperces időt futott a Nürburgring Nordschleife 20,8 kilométer hosszú versenypályáján, ezzel megdöntve a Tesla Model S Plaid 7 perc 35 másodperces idejét. Az autót szinte teljesen szalonállapotban hagyták, mindössze egy bukócső és egy versenyülés került pluszban a Taycanba, de a súlya így is teljesen megegyezik a bárki által megvásárolható példányokéval. A rekordot felállító Taycan a jelenleg kapható legélesebb modell, ugyanis az autóra felkerült a nemrég bevezetett Performance kit, mely tartalmazza a 21 colos RS-spyder keréktárcsákat, rajtuk az utcai engedéllyel is rendelkező, egyébként kifejezetten ilyen célokra kifejlesztett Pirelli P Zero Corsa abroncsokkal. További tartozék egy továbbfejlesztett szoftver, mely valós időben elemzi és szinkronizálja a Taycan futóműrendszerét, így elérve a lehető legnagyobb teljesítményt.
A Taycan így minden idők leggyorsabb szériagyártású elektromos autója, legalábbis a Nordschleifén
A Performance kit jelenleg csak Németországban érhető el, és kizárólag a 2023 Taycan Turbo S-ekhez kérhető. A tervek szerint a teljesítménynövelő csomag majd utólag kerül be a Taycanokba a cég zuffenhauseni gyárában, de ha valaki ezt a csomagot szeretné az autójához, mélyen a zsebébe kell nyúlnia, ugyanis ennek a csomagnak a felára több mint 11 ezer euró, vagyis valamivel több mint 4 millió forint, bár az ár tartalmazza a szállítást a gyárba és vissza, valamint a jármű engedélyeztetését és regisztrációját.
Bár a Taycan a most felállított idővel a leggyorsabb sorozatgyártású elektromos autó lett, nem ez a leggyorsabb elektromos idő a Nordschleifén. 2019-ben a Volkswagen ID.R 6 perc 05 másodperc alatt ért körbe a Zöld pokolban, a valaha volt legjobb idő pedig szintén a Porschéhoz köthető, egy 2019-es LMP1-es autóval érték el, 5 perc 19 másodperccel.