Már Kínán kívül is szünetel a gyártás a vírusfertőzés következményeként (Forrás: Autoblog.com)
A dél-koreai gyártó az első, amely Kínán kívül is a gyártási volumen visszafogására vagy egyenesen a gyártás leállítására kényszerül a koronavírus fertőzés következményeként. A Hyundai számos beszállító partnere kínai üzemekben állítja elő az autóalkatrészeket, de a koronavírus fertőzés miatt a gyárak bezártak egy időre, így számos fontos alkatrész nem érkezik meg az autógyárakhoz.
A Kínában működő gyárakat a helyi kormányzat javaslata alapján már bezárták, így az országban csak mérsékelten működik vagy teljesen leállt a Hyundai, Tesla, Ford, PSA, Nissan és Honda termelése is. A Toyota szombaton jelentette be, hogy a karantén miatt szintén felfüggeszti a kínai működést. A két dél-koreai gyártó, a Kia és a Hyundai a többieknél mélyebben érintett a krízisben, mivel gyártókapacitásuk közel 40%-a hazájukban található, de a konkurenseiknél nagyobb arányban támaszkodnak a kínai partneriekre mi több, a Hyundai maga is jelentős gyártókapacitással bír Kínában.
A Hyundai SUV modelljeinek gyártásában várhatóak csúszások. (Forrás: Autoblog.com)
A Hyundai üzemei Dél-Koreában február 7-től február 11-ig vagy 12-ig tarthatnak zárva, de ez is nagyban függhet a gyárak ellátottságától. A két legnagyobb partnerük, a Kyungshin és a Yura Corporaion a Kínán kívüli gyáraiból igyekszik kiszolgálni a Hyundai igényeit, de várhatóan február 9-én helyreállhat a termelés minden üzemükben.
A pár napos leállás várhatóan a szabadidő-autók szállításában okozhat késedelmet, ami nem igazán szerencsés, mivel pont ez a legjobban teljesítő szegmens. Az elmúlt két év legjobb negyedévét zárták nemrég és igen kedvezők voltak a kilátások a következő negyedévekre is. Hogy hosszabb távon milyen további hatással jár a vírus, azt egyelőre nem lehet tudni.