Üresek a parkolók a munkahelyeken, és ez így helyes! Aki teheti, maradjon otthonában, mi is így teszünk, nem kényelemből!
Történelmi modell lesz nemcsak számomra, alighanem a teljes magyar autós sajtó számára az
Opel Corsa-e, az utolsó modell, aminek nemzetközi bemutatójára eljutottunk a koronavírus kapcsán kihirdetett veszélyhelyzet előtt. E héttől nem csak külföldre nem megyünk, itthonról dolgozunk. A home office intézménye sokaknak csábító, az elmúlt években a munkaerőpiac egyik varázsszava volt, most viszont senki sem jókedvből, hanem kényszerből van otthon, s ennek megvannak bizony a negatív következményei is. Ezeket vállalni kell, személyes tapasztalatként el tudom mondani, hogy úgy dolgozni, pláne az állandó változások miatt folyamatos egyeztetésekkel, hogy közben egy folyamatos foglalkozást igénylő tüneményes óvodás gyermeket, valamint egy kisiskolást és az ő tanulását is terelni kellene, bizony csöppet sem egyszerű, de mivel tudjuk, hogy a koronavírus elleni védekezésnek jelenleg nincs más módja, mint a kontaktok kerülése, nem igazán tudunk, és nem is kívánunk igénybe venni sem nagyszülői, sem egyéb segítséget.
Tartalommal készülünk folyamatosan, lesz mit olvasni, nem csak számítógépen, nyomtatott magazinunk is elérhető, webshophunkból kedvezménnyel és ingyenes szállítással, mindenképp ajándék autós kártyával
Újságíróként nyilván nem idegen, hogy egy-egy cikket éjszakába nyúlóan írok (ezt is épp...), az viszont szokatlan, hogy az amúgy csak 6 órában dolgozó feleségem is dolgozik késő este, hiszen napközben csak-csak kell időt szakítsunk a gyerekekre is (ha már ilyen szerencsések vagyunk, hogy mindketten dolgozhatunk itthonról, mert el kell ismerni, ez még a jobbik felállás!). Kimozdultunk a komfortzónánkból így is, és ez nem baj, fogjuk tudni értékelni a békeidőket, amikor visszatérnek. Jobban fogjuk tudni becsülni azt, ami van, s mindenkinek ajánlom, hogy most hozza meg a szükséges lemondásokat, hiszen ezek apróságok ahhoz mérten, amit hozhat a tömeges megbetegedés. Nagyon úgy néz ki, hogy le kell mondanunk egy ideig az audiovizuális (podcast és videós) tartalomgyártásról is, bár ennek kapcsán azért még fogunk ötletelni, hogy ne csak fotón mutassunk meg egy-egy autót, már amíg vannak egyáltalán tesztautók. Igaz, sokat azzal sem mentem még, ami még épp nálam van, a hétvégén megfotóztam egy-egy kieső helyen, emberekkel nem találkozva, azóta viszont nem mozdítottam. Hiszen mint már mondtam, vagyok olyan - szerencsés - helyzetben, hogy tudok itthonról dolgozni, egyáltalán itthon tudok lenni a családommal.
Csak akkor üljünk autóba, ha mindenképp ki kell mozdulnunk, akkor persze az egyéni közlekedés (így a kerékpár is) jobb, mint a tömegközlekedés. Bevásárolni egy hétre előre érdemes, erősebben felhalmozni (a jelenlegi információk alapján) nem
Facebook oldalunkon is megjelent már az üzenetünk: Ha teheted, maradj otthon, vigyázzunk egymásra! Minél többen képesek megülni a hátsójukon, annál kevésbé lesz gyors a koronavírus terjedése, annál kevésbé lesz túlterhelve az egészségügyi rendszer, s annál kevesebb haláleset adódik majd. Persze tudjuk, hogy csábító minden egyes autó, csábító, hogy a piac csökkenő kereslete miatt már most lefelé ívelnek a használt autók árai (egyelőre), de ha valaki most kíván vásárolni, tegye úgy, hogy csak azt az autót nézi meg, amit telefonon és online már kellőképpen lekérdezett, ha már
erre lehetőséget ad a Jármű Szolgáltatási Platform és a CarVertical. Ha autóba ülünk, pláne ha megosztottba (amelyek most szerencsére kivétel nélkül kedvezményesen érhetők el), legyünk tudatában annak, hogy hiába a gyakori takarítás, azok a pontok lesznek a leginkább potenciális vírushordozók, amiket a legtöbbször fogdosunk: a kilincsek, a kormánykerék, az indítógomb, a váltókapcsoló vagy épp a biztonsági öv csatja. Kezünkről mi is ezekre a pontokra fogjuk a legnagyobb valószínűséggel rátapasztani a kórokozót saját autónkban is, már amennyiben találkoztunk már vele, és sokáig nem tudhatjuk, hogy ez megtörtént-e már.
Az autóban a legtöbbet fogdosott elemek lesznek a legkönnyebben potenciális fertőző felületek, így elsőként a kilincs és a kormánykerék
De természetesen a váltógomb vagy épp a biztonsági öv csatja is, minden, amit fogdosunk. Ezeket (a gyártói előírásokat betartva, már próbált) tisztítószerrel átitatott kendővel érdemes gyakorta megtisztítani
Szóval óvatosan! Ha tehetjük, maradjunk otthon, épp azért, hogy kedvenc hobbink, az autózás öröme is mielőbb visszatérhessen életünkbe, a sorra bezáró autógyárak újra elkezdhessék a termelést, a piac pedig újraindulhasson, jelenleg ugyanis erős mélyrepülésben van, nem csak nálunk, szerte Európában és a világ többi pontján is. Hogy hol lesz a mélypont, az a mi felelős együttműködésünkön, mindenki felelős együttműködésén is múlik. Én szigorú vagyok, magammal szemben is, ha te is az leszel önmagaddal, a társadalom meg fogja köszönni, a vírus pedig remélhetőleg nem!
PS: remélem nem lett túlzottan személyes a cikk, ha más a véleményed, nyugodtan írd le alább kommentben, ha pedig hasonlóan vélekedsz, írd ki te is magadból, jól fog esni, hidd el!