Környezetbarát luxusváltozatok lépnek a Land Rover kínálatába

A Land Rover Discovery Sport és a Range Rover Evoque zöldebb motorokat és különkiadásokat kap

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Range Rover legkisebb modellje megkapja a legnagyobb családtag csúcsszintű felszereltségét a márka fennállásának 50. évfordulója alkalmából, de a Land Rover népszerű különce sem marad ki a jóból.

Ötven évnyi munka mindenképpen elismerésre méltó, főleg az autóiparban, a Range Rover márpedig fél évszázada testesíti meg a luxusminőségű terepautózás élményét. Kissé ironikus ugyan, hogy a márka gyökereitől valamelyest elrugaszkodott, főleg utcára szánt Evoque kap ennek apropóján egy különkiadást, de ha szemet hunyunk a cég háttere és története fölött, akkor úgy tudjuk értékelni a bébi Range-t, ahogy azt megérdemli: egy stílusteremtő, egyedi, prémium kompakt városi terepjáróként. Éppen ezért jár is neki a Range Rover legnagyobb modelljének legmagasabb felszereltségi szintje, az Autobiography. Ez az új különkiadás persze nem tartalmaz annyi extrát az Evoque-ban, mint nagytestvérében, de a név kötelez, a csúcs Evoque lehetőségeihez mérten minden földi jót megkap - például 21 colos felniket, panoráma napfénytetőt és finom bőrhuzatot.
A Land Rover sikeres modellje, a Discovery Sport is új változattal bővül, a Black Editionnel, ami szintén egy sor extrát sűrít a közepes méretű SUV-ba. További hasznos újdonságok is bekerültek a modellek opciós listájába, ilyen például a márka új, intuitív infotainment rendszere, a Pivi. A cég azt ígéri, ezzel minden gyakran használt funkció legfeljebb két lépésben elérhető, ami a sok autógyártónál használt, fölöslegesen túlbonyolított kezelőfelületek kritikusainak panaszaira hivatott reagálni. A Spotify például már önálló menüpontként érhető el, a saját SIM-kártyával rendelkező autók folyamatos internetkapcsolatának köszönhetően pedig automatikusan, vagy a tulaj által kiválasztott időpontban frissül a rendszer az aktuális alkalmazásokkal és térképekkel, vezeték nélkül. Szintén nincs szükség kábelre az új, jelerősítős telefontöltőnél, és hogy még inkább komfortos legyen az utazás, a külső levegő új szűrőrendszeren keresztül áramlik be, így kevesebb szennyeződés és allergén részecske kerül az utastérbe.
Hirdetés
Két újfajta Ingenium dízelmotor is elérhető lesz a két SUV-hoz, mindkét négyhengeres lágy hibrid, az egyik 165, a másik 200 lóerős. A legtakarékosabb kivitelben akár 6,4, illetve 6,7 literes fogyasztás is teljesíthető 100 kilométeren, és persze a károsanyag-kibocsátás is mérséklődik, köszönhetően a 48 V-os akkumulátor szerepének induláskor és lassú tempónál. Emellett az Evoque egy háromhengeres Ingenium benzinest is kap a P160 kivitelben, mégpedig a P300e konnektoros hibrid belsőégésű erőforrását, ez 160 lóerős teljesítményt produkál. Az ennél nagyobb erőforrások (P200, 250 és 300) viszont már csak lágy hibrid kivitelben érhető el, ami rá is fér a Land Roverre, ha amúgy sem fényes anyagi helyzetüket nem szeretnék tovább súlyosbítani EU-s bírságokkal.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?