Körkép: a 6 legolcsóbb plug-in hybrid modell az újautó-piacon

10 millió forint alatt nincs új plug-in hybrid modell

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Drága mulatság a teljesen új, konnektoros hibridek vásárlása. Körbenéztünk a piacon, hogy honnan indulnak az árak.

Egyre több zöldrendszámos autóval találkozhatunk az utakon, amelyek egy része tisztán elektromos, többségük azonban konnektorról is tölthető plug-in hybrid. Talán emiatt is biztos sokaknak megfordul a fejében, hogy érdemes lehet-e PHEV modellt vásárolni. Erről már beszélgettünk az egyik podcast adásunkban, úgyhogy most azt szeretném megmutatni, hogy melyek a legkedvezőbb áron kínált modellek jelenleg az új autók piacán.
Mondhatni Dél-Korea tarol az új autók között, hiszen a Kia és a Hyundai palettájáról kerül ki a Top6 legnagyobb része, utána pedig a franciák, azon belül is a Renault következik. De kezdjük akkor az egyik legolcsóbbal, ami nem más, mint a Kia Niro Plug-in Hybrid. Egy igazi öszvérnek is nevezhetném az autót, hiszen nyomokban hobbiterepjárós jelleg is felfedezhető benne, mégis igyekszik némi egyterűséget is felmutatni. Ám az tagadhatatlan, hogy ügyesen vegyíti magába ezeket a stíluselemeket, miközben a praktikum sem vész el belőle. Ráadásul létezik belőle öntöltő hibrid, tisztán elektromos változat és konnektoros hibrid is. Utóbbi kettő kaphat zöld rendszámot. A hibridekben 1,6 literes benzinmotor dolgozik együtt a villanymotorral, hatfokozatú duplakuplungos automata sebességváltót kapnak, és a konnektoros 8,9 kilowattórás akkupakkot. Utóbbi 41 kilométernyi tisztán villanyos hatótávot tesz lehetővé. Listaára sajnos nőtt egy kicsit idénre, de ez minden modellre igaz, amiket most sorraveszünk. Szóval a Niro Plug-in Hybrid aktuális listaára a belépő Bronze felszereltséggel 10 349 000, ezzel a piac egyik legolcsóbb PHEV modellje.
Hirdetés
Érdekes módon a másik a Kia Ceed, bár az igaz, hogy kizárólag a kombi karosszériával érhető el plug-in hybridként. Hajtáslánca ugyanaz, hiszen az 1,6 literes benzinmotor és a villanymotor párosa itt is 141 lóerőt tud felmutatni, a sebességváltó a hatfokozatú DCT, az akkupakk pedig 8,9 kilowattórás. A márka saját hirdetése szerint ez a modell már 57 kilométert tud megtenni tisztán villanyhajtással, míg az alapára ugyanúgy 10 349 000 forint az ebben az esetben alapnak számító Silver felszereltséggel. Az XCeed bár ugyanarra az alapra épül, mégis más vásárlóközönséget céloz meg. Viszont a hajtáslánca megegyezik a Ceedben működővel, de az esetében már 59 kilométert ígér tisztán elektromosan a gyártó, az árcéduláján pedig csak 50 ezer forintos különbség tapasztalható a Ceedhez képest. Az X-Bronze elnevezésű felszereltséggel 10 399 000 forintról indul az XCeed ára. Természetesen arról sem szabad megfeledkezni, hogy a 7 év vagy 150 000 kilométer garancia ezekhez a Kia modellekhez is jár. Épp csak a „szomszédot” kell felkeresni a lista következő modelljéért. A konszerntárs Hyundai is hasonlóan építette fel az Ioniq modellpalettáját, hiszen megtalálható rajta az öntöltő hibrid, a tisztán villanyhajtású és a plug-in hybrid modell is, ugyanakkor ez egy hagyományosabb, ferdehátú, Kamm-formájú típus. Viszont a Niróhoz hasonlóan a hajtásláncát az 1,6 literes benzinmotor és a villanymotor házassága adja, ugyanúgy 141 lóerős rendszerteljesítménnyel, 6 fokozatú duplakuplungos sebességváltóval és 8,9 kilowattórás akkucsomaggal. Ám az Ioniq a WLTP-ciklus szerint 52 kilométert képes megtenni tisztán villanyhajtással. Aktuális listaára 10 599 000 forint az alapnak számító Comfort felszereltséggel.
Hirdetés
Dél-Koreát elhagyva Franciaország felé kell venni az irányt, hogy kedvező áron találjunk PHEV modelleket. 11 millió forint alá befér még a Captur plug-in hybrid változata, ami a Renault-nál E-TECH néven fut. Ebben is 1,6 literes benzinmotorral társították a villanyszerkezetet, az automata váltója pedig igazán egyedi. A szinkrongyűrűk nélküli sebességváltó 4+2 fokozatú, tehát van 4 fokozat a benzinmotor és 2 a villanymotor számára. Pontosabban a villanymotorok számára, hiszen egy másodlagos szerkezet is helyet kapott benne. A lényeg, hogy a vezető 159 lóerővel gazdálkodhat, illetve a 9,8 kilowattórás akkupakkban elraktározható energiával. A gyári adatok szerint ez 58 és 63 kilométer közötti hatótávra elég tisztán villanyhajtással, kizárólag városi használat esetén. A Captur E-TECH listaára pedig 10 849 000 forint, de csak egyetlen felszereltséggel (Intens) választható. Szintén egy Renault fért még be a Top6-ba, de a 11 millió forintos határ alá már nem, ez pedig a Megane E-TECH. Itt ugyanaz a helyzet, mint a Kia Ceed esetében, hiszen a plug-in hybrid Megane is kizárólag kombi karosszériával érhető el. Hajtáslánca ugyanaz, mint amelyet a Captur lemezei alatt találunk. A gyári adat szerint 54 kilométert tud megtenni tisztán villanyhajtással, ugyanúgy 9,8 kilowattórás akkupakkal. Viszont háromféle felszereltséggel is választható. Az alapnak számító Zen felszereltséggel éppen átlépi a 11 millió forintot a listaára, egészen pontosan 11 099 000 forintról indul a Megane E-TECH. Végül hozzá kell még tennem, hogy az általam feltüntetett árak minden esetben a hivatalos katalógusokban feltüntetett listaárak. A különböző márkák egyedi kedvezményeket kínálnak a modelljeikhez, amelyekről érdemes a márkakereskedésekben érdeklődni.
Hirdetés

A legkedvezőbb árú PHEV modellek (Ft)
Kia Niro Plug-in Hybrid 10 349 000
Kia Ceed SW Plug-in Hybrid 10 349 000
Kia XCeed Plug-in Hybrid 10 399 000
Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid 10 599 000
Renault Captur E-TECH PHEV 10 849 000
Renault Megane E-TECH PHEV 11 099 000
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

6 thoughts on “Körkép: a 6 legolcsóbb plug-in hybrid modell az újautó-piacon

  • 2021.01.26. at 16:26
    Permalink

    Kedves András,

    A BMW 225xe igaz, nem fér bele a top hatba, azonban árban nem áll messze azoktól, (11467eFt) viszont igen kedvező tulajdonságai messze az előzők felé helyezi a típust.
    Mérete nem túl nagy, ennek ellenére kényelmes az utastere és a csomagtartó mérete is kedvező, 400 l-es. Ha kell, rendkívül takarékos, én a vásárlás utáni másfél év alatt 3l-es fogyasztási átlagot produkáltam, de ebben benne vannak a vidéki és két külföldi út is. A városi közlekedésben jellemzően 1-2 liter között eljárok és ezt emelték meg a hosszabb utak fogyasztásai, ahol természetesen már nem tudnak érvényesülni a villanymotor adottságai. Ugyanakkor ha kell, megy mint a golyó, 200 körül van a vége és 6,6 mp. alatt gyorsul 100-ra. A 1,5 l-es motor és a villanymotor tökéletesen dolgozik együtt, semmit nem érezni abból, ahogy a meghajtások váltakoznak, az utasaim észre sem veszik ha mondjuk bekapcsol a benzinmotor, vagy éppen kikapcsol. Egyedül álló módon négy kerék meghajtást kapunk kettőért, ugyan is a villanymotor a hátsókat a benzin az elsőket hajtja.
    Én nagyon örülök, hogy ezt választottam. Elfér benne a család a cuccal együtt, ha kell takarékos, ha kell tud nagyon menni is, folyamatosan érződik rajta hogy még is csak egy BMW, ugyanakkor igen méltányos áron lehet hozzá jutni! Milliókkal olcsóbb mint egy plug in prius, vagy passat, de ha jól emlékszem még a golfnál is olcsóbb. Nem is értem, de naná, hogy nem bánom! Nagyon kedvezően lőtte be ennek az árát a BMW. Ha valaki nem egy tankra vágyik, mondjuk egy X5-re, akkor nagyon elégedett lesz vele.

    Üdv, Gábor

    • 2021.02.06. at 22:46
      Permalink

      Hello!
      Nekem nagyon szimpatikus lépés, hogy a bmw csinált pehv-t a kettesből, meg egyáltalán, hogy van (még) ilyen autó a kínálatukban és nem csak suvk. De azt azért tegyük hozzá, hogy pl. a Kiákkal ellentétben a BMW2-es plug-in-hybrid-hez az alapárban szinte semmi sem jár. Még egy elektromosan behajtható tükör vagy carplay sem. A Ceed plug-in-ben meg az alap változat is hasznlálható/vállalható. Ha ugyanrra a szintre fel akarjuk hozni a bmw-t akkor arra még szépen kell költeni, alapváltozatot biztos, hogy senki sem vesz. Ettől függetlenül nem rossz az a kettes, de szerintem jobb hogy nem került ebbe a listába, mert mire vállahtó szintre feltornázza az ember addigra nagyon messze lesz a hivatalos alapártól, meg főleg a 11 milliótól. Érdekességként mondom, hogy a 225xe alapára (ugyanúgy nincs benne semmi extra még) Németországban 42.200€, az már nem kevés. Persze ott minden autó drágább valamivel függetlenül a felszereltségtől.

    • 2021.07.03. at 13:56
      Permalink

      Kedves Gábor !
      Én is ilyen autókat nézegetek,csak még nem döntöttem el,milyen évjáratút válasszak.
      Talán jobb lenne a nagyobb kapacitású akku-val szerelt,ezért nagyobb hatótávolságú, csak azt nem tudom,mikortól kezdték el gyártani a tisztán elektromos nagyobb hatótávolságú modelleket.

    • 2023.11.03. at 11:15
      Permalink

      Kedves Gábor!
      Jól szívvel olvastam sorait, mert nekem is ugyanez a véleményem, nekem is 225 xe Actív Tourer-em van. Én úgy szoktam fogalmazni, hogy mintha két autóm lenne egy városi elektromos és egy országúti oroszlán, amely tényleg tud akár 200-al is menni, nyáron kipróbáltam Németországban.
      Az jó, hogy megduplázták a következő szériában az akksi nagyságát és 60-70 km elektromos hatótáv még jobban hangzik: De minden sorával amúgy egyetértek.
      Kicsit azon bosszankodom, hogy ebben a méretben miért nem csinál a BMW tisztán elektromosat, a következő elektromos ix 1 már nekem túl nagy és mellesleg drága is. Félő, hogy ebbe a szegmensbe be fog törni a Volvo EX 30 és a 14 és fél milliós kezdőárral tarolhat.
      üdvözlettel: Csaba

  • 2021.02.16. at 13:08
    Permalink

    El vagyok keseredve….. Akkor a jövőben ,pár év múlva ,mivel megyünk három műszakba, és 12 órázni hogy járunk.??? Szombatokat ,meg sem említem már…..

Vélemény, hozzászólás?