Míg az Ioniq 5 dizájnján a szögletes élek domináltak, addig az Ioniq 6 vonásait a lekerekített ívek határozzák meg
Végre lehullt a lepel a Hyundai tisztán elektromos szedánjáról. Az Ioniq 5 első nagytesója radikálisan különböző dizájnelemekkel dolgozik, mégsem teljesen idegen a már megszokott Ioniq formavilágtól. A látványosan áramvonalas sziluett természetesen már a közvetlen elődnek számító Prophecy tanulmányautón is megvolt, ám kevesen gondolták volna, hogy ennyi minden eljut a sorozatgyártásba a koncepcióról. Hogy mindez a számok terén mit jelent mondjuk méretek, tömeg és alaktényező tekintetében, arra még néhány hetet várni kell, a hivatalos adatokat július 14-én teszi közzé az Ioniq 6-ról a Hyundai.
A szedán sziluett kupés, lekerekített újraértelmezése, 5 métert biztosan meghaladó hosszúság és tágas belteret ígérő tengelytávolság jellemzi, a pontos számokra még várni kell
A minimalista orr-részen az első fényszórók a legvadabbak, amelyek belső sarkától indulva két törés fut végig az A-oszlopokig az egyébként teljesen sima motorháztetőn. Az említett A-oszlopok a szélvédővel együtt részei a tetővonal lekerekített ívének, amely az autó oldalának ad jellegzetes formát. Oldalt mindenképp feltűnik a fizikai tükrök hiánya, amelyeket kamerákkal helyettesített a gyártó. Az autó letisztult, egyszerű vonalvezetését innen nézve a kétszínű, aszimmetrikus felnidizájn vadítja meg szürke küszöbborítás mellett.
Oldalról sem unalmas, bár látványosan törekedtek az egyszerűségre: ezt az érdekes formát nem is kell túlcsicsázni
Hátulról nézve a legtöbb az érdekes részlet: a körzővel rajzolt tetővonalat végül a hátsó szélvédő alatt kinyúló hatalmas, fekete légterelő töri meg, alatta pixelmintában az autó teljes szélességén végigfutó fényszórórengeteg virít vörösen. A lökhárító alsó részén méretes fekete műanyagbetéttel zárul az összkép, amelyen a kiegészítő lámpák diffúzorszerűen, két oldalt függőleges oszlopokban helyezkednek el.
Az Ioniq 6 farát elnézve mintha egy Mercedes CLS és egy Porsche 911 szerelemgyereke lenne, de a jó értelemben
Elég ránézni a beltér fotóira, hogy lássuk: maga a technológiai Kánaán várja majd a vásárlókat a kabinban. Pontos adatok itt sincsenek még, ám az már most is látszik, hogy a méretes digitális műszeregység és a hatalmas központi érintőkijelző egy közös, üveg előlapon osztozik. A kameratükrök kijelzőit teljes mértékben integrálták a műszerfal dizájnjába, az A-oszlopok alsó részénél a műszerfal széle 90 fokban felhajlik, ezzel fordítva a sofőr felé a képernyőknek szánt helyet. A kétküllős kormánykerék szélein érintőgombokat, a közepén pedig négy, vízszintes vonalban elhelyezett fényforrást láthatunk: azt még nem tudni, hogy ez utóbbiaknak van-e bármi funkciójuk. Fontos lehet még megjegyezni, hogy a kabin a képeken konkrétan magenta és kék hangulatfény-árban úszik, ám ez jó eséllyel visszafogottabbra vehető fényerővel, változtatható színekben lesz elérhető.
A műszerfal a képeken nagyon mutatós, az autó küllemének futurisztikusságát gond nélkül hozza, ám közel sem annyira letisztult
A sofőr előtt hatalmas kijelzőkre, oldalt pedig látványosan és igényesen elhelyezett kameratükör-képernyőkre számíthatunk, rengeteg hangulatvilágítással
Bár infókat egyelőre a hajtásról sem kaptunk, mivel az Ioniq 6 is az E-GMP platformra épül, ezért jó eséllyel az Ioniq 5 és Kia EV6 rokona lesz műszaki téren is. Ebben az esetben 77,4 kWh kapacitású akkucsomaggal és két villanymotorból nagyjából 300 lóerős csúcsteljesítményre érdemes számítani a
"középső" modellváltozatnál, valószínűleg ugyanis egymotoros, hatótáv-orientált és még erősebb, sportosságra és teljesítményre hangolt változat is várható belőle.
Azt még nagyjából sem tudni, hogy mikorra várható a gyártósorra és a szalonokba az Ioniq 6, jó eséllyel ezt is július 14-én, a technikai specifikációkkal együtt hozza majd nyilvánosságra a Hyundai