Korea előzi Japánt – legalábbis a J.D. Power felmérése szerint
J.D. Power vevőelégedettségi felmérés: íme a legjobb autók
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Erősen szubjektív kérdés, hogy egy vevő mennyire elégedett autójával, de az utóbbit vizsgáló J.D. Power lista mégis érdekes. Nem a japánok vezetik.
Immár 29. éve teszi közzé az amerikai J.D. Power piackutató az autómárkák kezdeti vevőelégedettségi listáját. Nem sokkal a vásárlás után tesznek fel a tulajdonosoknak temérdek, az elégedettségüket vizsgáló kérdést. A koreai márkák egyre jobban teljesítenek, de még mindig a Porsche vásárlói azok, akik a legkevesebb problémát jelzik, akik a leginkább elégedettek autójukkal. Ebben nyilván az is benne van, hogy amit vártak, azt tökéletesen megkapták, azt viszont senki sem kérdezi, hogy mi mindent vártak el autójuktól.
Az iparág egészében a legtöbb autós a Bluetooth-kihangosítóval kapcsolatban jelzett problémát, második helyen pedig a hangfelismerő-rendszer áll.
J.D. Power kezdeti elégedettségi felmérés (Initial Quality Study), 2015 - top 10
- Porsche - 80 PPO (100 autónkénti probléma)
- Kia - 86 PPO
- Jaguar - 93 PPO
- Hyundai - 95 PPO
- Infiniti - 97 PPO
- BMW - 99 PPO
- Chevrolet - 101 PPO
- Lincoln - 103 PPO
- Lexus - 104 PPO
- Toyota - 104 PPO
Bár a Kia az összesített listán csak második helyen áll, pozíciója mégis nagyon értékes, hiszen a nem prémiumgyártók körében elsőnek számít. A harmadik helyen ismét egy prémiummárka, a Jaguar található, negyedik a Kia konszerntestvére, a Hyundai, ötödik az Infiniti, hatodik a BMW - jól látszik, hogy a tömeggyártóknak nem könnyű a lista élére kerülni. Hogy a felmérés amerikai, azt jól mutatja a Chevrolet hatodik és a Lincoln hetedik helye is. A top 10-be a japán márkák közül egyedül a Lexus és a Toyota tudott bekerülni.
És hol van a Mazda, úgy látom hiányzik a listából, pedig mindenki az egekig magasztalja (szívó Skyactiv motorok). Semmi bajom a márkával, nekem is szimpatikus autókat gyártanak, de itt egy újabb példa, hogy túl lettek sztárolva az autós újságírók által.
Egy amerikai felmérés amerikai autókról illetve oda gyártott modellekről. Szerintem semmi értelme ebből itthon bármilyen messzemenő következtetést levonnunk.