Körbe zárt villámok cikáztak a Hungaroringen

20 éves az Opel Magyarországon

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nem csak Opel-rajongóknak tartogatott látnivalókat a márka jubileumi rendezvénye a Hungaroringen: az 1928-as RAK 2 rekorderautó mellett egy 100 éves Torpedo bizonyította, hogy az Opel sose kop el...


Éppen most volt témánk, hogy valóban szerencsétlen nap-e a péntek 13-a, de babonák ide vagy oda, a hazai gazdaság történetében egy pozitív eseményt biztosan kapcsolhatunk ehhez a naphoz. 1992. március 13-án, pénteken gördült le a szentgotthárdi Opel gyártósorról az első hivatalosan Magyarországon összeszerelt Astra, amelyet az akkori miniszterelnök, Dr. Antall József vezetett le a szalagról. Az Íme, az első! feliratokkal ellátott fehér autó a gyárból a Közlekedési Múzeum gyűjteményébe került, az évek során már vélhetően sokan látták az állandó kiállításban, most hétvégén azonban bárki szemügyre vehette a Hungaroringen is, több igazi kuriózumnak számító Opel gyártmány társaságában. A mogyoródi versenypályán rendezett esemény apropója a márka 20 éves magyarországi születésnapja volt, ahol kiállításra került az Opel teljes modellválasztéka, megjelentek a szebbnél szebb veterán autókkal rendelkező márkaklubok tagjai, és hogy a hab se hiányozzon a tortáról, a gyári múzeumból többek között olyan szemkápráztató járművek érkeztek, mint az 1928-as évjáratú, rakéta-meghajtású RAK 2 sebességrekorder modell.

Az egész napos, felnőtteknek és gyerekeknek egyaránt színes programokat tartogató rendezvényen az érdeklődök megismerkedhettek az Ampera villanyautóval, továbbá láthatták a pályán száguldani az Opel Dakar Team versenyautóját is – az Antara-alapú terepgép szemmel láthatóan nem csak a sivatagban, de a Hungaroring aszfaltcsíkján is elemében volt, vérpezsdítő motordübörgéssel fokozva az élményt. Kora délután a legszerencsésebbek egy 325 lóerős Insignia OPC sportváltozat utasaként kaphattak ízelítőt abból, hogy milyen egy igazán tempós kör a világszerte ismert magyar versenypályán, de érdemes volt felnézni az égre is, mert Veres Zoltán műrepülő varázsolta el mutatványaival a közönséget. Sokak várták az oldtimer autók ünnepi felvonulását is. Ugyan a RAK 2, vagy az 1914-ben készült, 12,3 literes motorral szerelt Grünes Monster nem került beindításra, de az éppen 100 éves Opel Torpedo, és a 99 éves, 14 lóerős motorral szerelt Opel Puppchen (mindkét autó hazai magángyűjtemény megbecsült darabja) vígan robogott végig a közel 4,4 km hosszú pályán.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?