1,6 literes, 16 lóerős motor hajtja az 1911-ben készült, tehát éppen 100 esztendős Opel Torpedo típust. Tulajdonosa, Keller László rengeteg díjat nyert már a kitűnő állapotban tartott, közönség kedvenc kisautóval, amellyel idén nagy útra készül: szeretne eljutni vele Rüsselsheimbe, az Opel fővárosába
1991-ben alakult meg az Opel Magyarország, de az első Astra csak 1992-ben készült el. Az első példány a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeumból érkezett a Hungaroringre
Éppen most volt témánk, hogy valóban
szerencsétlen nap-e a péntek 13-a, de babonák ide vagy oda, a hazai gazdaság történetében egy pozitív eseményt biztosan kapcsolhatunk ehhez a naphoz. 1992. március 13-án, pénteken gördült le a szentgotthárdi Opel gyártósorról az első hivatalosan Magyarországon összeszerelt Astra, amelyet az akkori miniszterelnök, Dr. Antall József vezetett le a szalagról. Az
Íme, az első! feliratokkal ellátott fehér autó a gyárból a Közlekedési Múzeum gyűjteményébe került, az évek során már vélhetően sokan látták az állandó kiállításban, most hétvégén azonban bárki szemügyre vehette a Hungaroringen is, több igazi kuriózumnak számító Opel gyártmány társaságában. A mogyoródi versenypályán rendezett esemény apropója a márka 20 éves magyarországi születésnapja volt, ahol kiállításra került az Opel teljes modellválasztéka, megjelentek a szebbnél szebb veterán autókkal rendelkező márkaklubok tagjai, és hogy a hab se hiányozzon a tortáról, a gyári múzeumból többek között olyan szemkápráztató járművek érkeztek, mint az 1928-as évjáratú, rakéta-meghajtású RAK 2 sebességrekorder modell.
Igazi kuriózumok érkeztek az Opel gyári múzeumából. Balra a RAK 2, amellyel Fritz von Opel 1928. május 23-án, a németországi AVUS versenypályán 238 km/órás sebességrekordot állított fel. Az autót 124 kilogrammnyi robbanóanyagot tartalmazó, 24 rakétából álló hajtómű mozgatta, összesen 6 tonna tolóerővel. A "gázpedál" lenyomásával a vezető kettesével indította a rakétákat. Középen az 1914-es Grünes Monster, amelynek motorja 12,3 literes. Az autó felújítása közel négy évig tartott 1998 és 2001 között, az eredeti motorblokk megtartásával. Jobbra a kiállítás korelnöke, az Opel első autója, az 1899-es Patentmotorwagen "System Lutzmann". Az egyhengeres, 1,5 literes motor teljesítménye 3,5 lóerő volt - ezzel az autó 20 km/órás végsebességet tudott elérni. Három évig gyártották, összesen 65 példányban
Króm, króm és króm - igazi időutazásra visz az 1963-ban bemutatott Rekord A orrkialakítása
Az egész napos, felnőtteknek és gyerekeknek egyaránt színes programokat tartogató rendezvényen az érdeklődök megismerkedhettek az Ampera villanyautóval, továbbá láthatták a pályán száguldani az Opel Dakar Team versenyautóját is – az Antara-alapú terepgép szemmel láthatóan nem csak a sivatagban, de a Hungaroring aszfaltcsíkján is elemében volt, vérpezsdítő motordübörgéssel fokozva az élményt. Kora délután a legszerencsésebbek egy 325 lóerős Insignia OPC sportváltozat utasaként kaphattak ízelítőt abból, hogy milyen egy igazán tempós kör a világszerte ismert magyar versenypályán, de érdemes volt felnézni az égre is, mert Veres Zoltán műrepülő varázsolta el mutatványaival a közönséget. Sokak várták az oldtimer autók ünnepi felvonulását is. Ugyan a RAK 2, vagy az 1914-ben készült, 12,3 literes motorral szerelt Grünes Monster nem került beindításra, de az éppen 100 éves Opel Torpedo, és a 99 éves, 14 lóerős motorral szerelt Opel Puppchen (mindkét autó hazai magángyűjtemény megbecsült darabja) vígan robogott végig a közel 4,4 km hosszú pályán.