Egy képen az 1952-es és a 2022-es Continental, a gének tovább öröklődtek, mindkettő egy erős és drága túrakupé
A Bentley 103 éves fennállásnak kétharmadát egy kisebb kihagyással végigkísérte a Continental név, így méltán büszke rá az angol gyártó. A típus első kiadása rögtön a csúcson kezdte, 1952-ben az R-Type Continental volt a világ legdrágább és leggyorsabb autója, ha a négyüléses modelleket vesszük számításba.
A gyönyörű vonalú Bentley a gyár tulajdona, újonnan négy darab - angliai - kertes ház árába került
A fentiekre való tekintettel nem lett belőle népautó, 1952 és 1955 között 208 példány készült a típusból, egy darab azóta is a gyártó tulajdonában van. A brit
Autocar magazin “hatalmas távolságokat megsemmisítő repülő szőnyegként” hivatkozott a típusra, így sejthető, hogy milyen szintű kényelmi és dinamikai elvárásoknak felelt meg az R-Type Continental. A hathengeres, 4,6 literes motor teljesítményét 140-153 lóerő közötti adatokkal jellemzik, az egyik prototípus az Autodrome de Linas-Montlhéry versenypályán elérte a 188 km/h-s átlagsebességet.
A gumit a Dunlop fejlesztette a típushoz, a piacon nem létezett olyan abroncs, amivel egy kéttonnás autó biztonsággal mehetett 180 km/h felett
Manapság teljesen elképzelhetetlen, de akkoriban a luxusautók karosszériáját nem az autógyár, hanem karosszéria-építő cégek készítették. A gyár kapuján motorral, váltóval, futóművel és fékekkel felszerelt alváz gördült ki, majd csak ezután került rá a karosszéria. Ennek köszönhető, hogy egy régi luxusautó egyazon szériája egymástól igen eltérő kinézetű lehet. A R-Type Continental esetében viszonylag egységes a kép, a 208-ból 193 példány a HJ Mullinernél készült, a Park Ward műhelyében négy autó született, amiből kettő kabrió, a maradékot további műhelyeknél szerelték készre. Az R-Type megvásárlásához vastag pénztárcára volt szükség, az akkori 7 ezer fontos vételárból négy darab kertes házra is futotta Angliában.
Az aerodinamikára is figyeltek, alumínium elemekkel csökkentették a tömeget