Konszern-szinten csökkent a Volkswagen eladása 2021-ben
Tavaly már nem tudott 5 milliós eladást hozni a Volkswagen
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A chiphiány az egész Volkswagen-konszernt megviselte, igaz a a globális visszaesés még mindig szerényebb, mint amit a hazai piacon elszenvedett a márka.
Összességében csökkent a VW-konszern eladása, elektromos és plug-in hybrid modelljei azonban egyre népszerűbbek
"A félvezető áramkörök hiányának következményeit a gyártási volumenre nem sikerült az év folyamán teljes mértékben kiküszöbölni" - jegyezte meg Klaus Zellmer értékesítési igazgató, aki szerint "a rendkívüli kihívások" közepette nyújtott teljesítmény ezzel együtt is elégedettségre adhat okot.
Az elektromos modellek eladása csaknem duplázódott a Volkswagennél
Míg a kínai piacon veszített pozíciójából a VW, jól szerepelt ugyanakkor a tengerentúlon. Az Egyesült Államokban 15,6 százalékkal növelte tavaly az eladásait a Volkswagen konszern, ezen belül a VW márka 13 százalékkal. Nyugat-Európában a konszern eladásai 2,3 százalékkal csökkentek, a VW eladásai pedig 5,3 százalékkal estek vissza. Ahogyan arról már beszámoltunk, Skoda eladásai tavaly 12,6 százalékkal csökkentek, az Audi viszont "megúszta" 0,7 százalékos csökkenéssel. A Porsche azonban 10,9 százalékkal több autót adott el tavaly, mint 2020-ban, a SEAT pedig 10,3 százalékkal többet.