Összességében csökkent a VW-konszern eladása, elektromos és plug-in hybrid modelljei azonban egyre népszerűbbek
A tavalyi évben 4,9 millió VW autót értékesített a Volkswagen, 8,1 százalékkal kevesebbet a megelőző évi 5,3 milliónál, ami már eleve visszaesést jelentett. A koronavírus-válsággal terhelt 2020-as évben 15 százalékkal csökkent a VW forgalma a 2019-eshez képest. Hazánkban csak a tavalyi évben 27%-kal csökkent a márka eladása.
Összes márkájából a Volkswagen konszern tavaly 8,9 millió példányt adott el, 4,5 százalékkal kevesebb az előző évinél, a mennyiség ráadásul 10 éves mélypontot jelent. Az elmúlt évben az alkatrészhiány vált a járműipar legnagyobb problémájává részben a nehezen beszerezhető félvezető áramkörök, részben pedig a nyersanyagok árának nagymértékű megemelkedése miatt. Az autógyártók így hiába tudnának már az előző évinél több példányt eladni, nem tudják a kellő ütemben legyártani termékeiket.
"A félvezető áramkörök hiányának következményeit a gyártási volumenre nem sikerült az év folyamán teljes mértékben kiküszöbölni" - jegyezte meg Klaus Zellmer értékesítési igazgató, aki szerint "a rendkívüli kihívások" közepette nyújtott teljesítmény ezzel együtt is elégedettségre adhat okot.
Az elektromos modellek eladása csaknem duplázódott a Volkswagennél
Az alacsonyabb értékesítési volumenen belül azonban a VW szép eredményt ért el az elektromos és hibrid modellek eladásában; az előző évinél 73 százalékkal többet, 369 ezer példányt adott el a konnektoros modellekből. Ezen belül 263 ezer volt a teljesen elektromos autók száma, közel duplája az előző évinek. Az eladott hibridek száma pedig egyharmadával emelkedett. A konszern egésze, a többi márkával együtt 453 ezer teljesen elektromos (BEV) autót értékesített tavaly, 96 százalékkal többet az előző évinél.
Legfontosabb piacán, Kínában a VW eladásai 15 százalékkal, a Volkswagen konszern összes márkájának eladásai 14 százalékkal csökkentek tavaly. A konszern piaci részesedése a több éven át tartott 14-15 százalékos szintről 11 százalékra csökkent tavaly Kínában. A teljes autópiaci forgalom a kínai autóipar szakmai képviseleti szervezete, a CAAM szerint tavaly 3,8 százalékkal nőtt az országban.
Míg a kínai piacon veszített pozíciójából a VW, jól szerepelt ugyanakkor a tengerentúlon. Az Egyesült Államokban 15,6 százalékkal növelte tavaly az eladásait a Volkswagen konszern, ezen belül a VW márka 13 százalékkal. Nyugat-Európában a konszern eladásai 2,3 százalékkal csökkentek, a VW eladásai pedig 5,3 százalékkal estek vissza. Ahogyan arról már
beszámoltunk, Skoda eladásai tavaly 12,6 százalékkal csökkentek, az Audi viszont "megúszta" 0,7 százalékos csökkenéssel. A Porsche azonban 10,9 százalékkal több autót adott el tavaly, mint 2020-ban, a SEAT pedig 10,3 százalékkal többet.