Könnyű beleszeretni – Audi A6 3.0 V6 TDI teszt

Audi A6 3.0 V6 TDI quattro S tronic teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Kipróbáltuk a ráncfelvarrott Audi A6-ot 3,0 literes V6-os középső dízelével, amely 272 lóerőt és 580 Nm-t mozgósít.


Átszabták. Félidőhöz érkezett az Audi A6 aktuális generációja, amely egyben azt is jelenti, hogy ideje némileg egy-két dolgot átfaragni az autón. Ahogy arról már korábban beszámoltunk, a tavalyi Párizsi Autószalonon mutatkozott be a ráncfelvarrott változat. A modellfrissítés során csupán néhány apró, ugyanakkor szembetűnő változtatásokat eszközöltek a mérnökök.
Hirdetés


Optikai újdonságok. Az első lámpákat átrajzolták, a hűtőmaszkon is csinosítottak, ezzel sokkal sportosabb, agresszívabb lett elölnézetből az A6. Hátul szintén lefaragtak a lámpa széléből, a kör helyett négyszög alakú kipufogók pedig szintén jót tettek, a mögöttünk haladók látványos hátsót nézegethetnek. A belső térben egyetlen dolog, a váltó formájának megváltozása utal a modellfrissítésre, ezen kívül egy új chipet is kapott az MMI rendszer, amely ezáltal gyorsabb működésre képes.

Izmosabb lett. A faceliftek során jól megszokott módon nem csak a dizájnt, hanem a motorokat is tovább finomítják és erősítik. A tesztautóban ketyegő háromliteres, V6-os TDI a korábbi 258-ról 272 lóerőre erősödött. Nem csak ez a blokk, hanem a többi is megkapta a plusz lóerőket, fogyasztásuk pedig a legújabb fejlesztéseknek köszönhetően 13 százalékkal lett kedvezőbb.

Katalógus vs. valóság. A teszt után azért nem vennék mérget, hogy az említett étvágycsökkentést valóban sikerült elérni. Lehet, hogy laboratóriumi körülmények között mérve megvan ez a 13 százalék, a katalógus szerinti városi 6,0 literes fogyasztás helyett viszont normálisan, főként városban közlekedve is 9,6 l/100 km átlag adódott. Valószínű azért senki sem fogja elhinni a katalógusadatokat, hiszen egy 1,8 tonna feletti, összkerékhajtású, automataváltós, 272 lóerős autó azt gondolom a legtakarékosabb sofőr lába alatt sem fogja 6,0 literrel beérni a városban. A fenti paramétereket figyelembe véve viszont elfogadom, hogy egy ilyen autó ennyit fogyaszt, számomra ebben nincs semmi meglepő.

Kárpótol. Amit viszont ezért kapunk, amiatt valószínűleg sokan elnézik majd azt, hogy kicsit többet fogyaszt a beígérthez képest. A V6-os dízel blokk a nagy tömeg ellenére álló helyzetből 5,5 másodperc alatt repít 100 km/órára, a bődületes 580 Nm forgatónyomaték pedig már 1250 1/perc fordulattól rendelkezésre áll. Nem is lehet panasz a dinamikára, az előzések már-már inkább kikerülések, olyan hamar túl lehet lenni rajtuk. A hétfokozatú duplakuplungos automataváltó szépen teszi a dolgát, gyorsan és simán kapcsol, a kormány alacsony tempónál vaj könnyű. A kanyarstabilitás az összkerékhajtás miatt páratlan és ami különösen tetszett az az, hogy nagyobb tempónál sem akar lemászni az ívről, gyerekjáték ott tartani. Egy ilyen méretű és tömegű autónál kanyarban ugyanis már érződik a súly, az A6-ban viszont ez nagyon nincs meg, emiatt olyan, mintha egy városi kisautóval csapatnánk a kanyarokban. Egy éjszakai könnyedebb élményautózás után az autóból kiszállva rá is csodálkoztam, hogy jesszus, mekkora ez a karosszéria, és mennyire nem érezni ezt vezetés közben.

Vannak gyengéi. Akármennyire igyekeznek az autógyártók, hogy a lehető legjobbat nyújtsák az ügyfeleknek, egyéntől függően néhány dolgon mindenki elbukik. Az A6-nál nekem a következők nem jöttek be. Az állítható, légrugós futóművet ott rontották el ennél az autónál, hogy alárakták a négy 20 colos felnit potom 988 ezer forintért, baromira peres gumival. Sima aszfalton nincs is ezzel gond, de a budapesti utakon a komfort még a leglágyabb futóműhangolással sem elfogadható. Általában nem szokott gondom lenni a mai autók üléseinek kényelmével, itt viszont az S line sportülésekben fél óra vezetés után úgy bedurrant a derekam, hogy nem győztem állítgatni a gerinctámaszt, de még ez sem oldotta meg teljes mértékben a problémát. Végül pedig egy dolgot nem tudok mire vélni. Komolyabb tempóról rövidebb féktávot véve olyan erővel kell nyomni a pedált, minta nem lenne fékszervó. Talán lehet, hogy egy korábbi visszahívási hiba adódott a tesztautónál? Nem valószínű, hiszen ezt bizonyára orvosolták volna, ugyanakkor valóban a mai fékekhez megszokotthoz képest irreálisan nagy fékerőt kellett használni. Lehet, hogy itt egyedi esetről van szó, amennyiben nem, az viszont nagyon meglepő lenne, hiszen egy német prémiummárkánál nem ezt szoktuk meg, és nem is ezt várnánk el.

Extravagáns. Akárcsak a többi német prémiummárkánál, az Audinál is megszokott, hogy az alapesetben is több mint 15 milliós autóba közel ugyanennyi értékben rendelhetünk extrát. A tesztautóban kicsivel több, mint 14 milliónyi plusz volt, írom mindezt úgy, hogy kimaradt például a 2,2 milliós Bang & Olufsen hangrendszer. Helyette be kell érnünk egy 14 hangszórós Bose HiFivel, amely 360 ezret kóstál, és ezért az összegért szépen is szól. De itt van az MMI navigáció plusz, ami 1,2 millió vagy az S Line sportcsomag szintén ugyanennyiért. A korábban említett felnigarnitúra közel 1 millió, a bőrkárpit 800 ezer, az alumínium/fekete Beaufort-fa dekorbetét 720 ezer, az éjjellátó és az adaptív légrugózás szintén 700 ezer feletti áron mozog. Utóbbi kettő egyébként kiváló extra, ezeket semmiképp sem hagynám ki az autóból. Lehetne folytatni a sort, látható, hogy szépen és gyorsan fel tud kúszni az összeg, nem is kell olyan sok extrát kiválasztani, és máris 20 milla felett járunk.

Konklúzió. A fent említett problémákat egy komfortüléssel és kisebb méretű felnivel kiküszöbölve lényegében egy tökéletes autó lehet alattunk az faceliftes Audi A6 személyében. 30,4 millióért azért már elvárja az ember, hogy jó autója legyen, nem igaz? Bizonyára sokan felszisszentek az ár láttán, a tesztautó ugyanis ennyit kóstált, ami valóban átlag feletti, még akkor is, ha ezt az autót nézzük. A tesztautók ugyanakkor rendszerint tele vannak pakolva minden földi jóval, emiatt nem is csodálkozunk ezeken az árakon. Néhány extrát elhagyva nagymértékben csökkenthető ez az összeg, továbbá akik megelégszenek és beérik a 218 lóerős változattal, ők szintén sok milliót tudnak megfogni. Az biztos, hogy aki egy ilyen autó mellett dönt, meg lesz vele elégedve, elvégre a német autógyártás egyik csúcstermékét képviseli jelenleg az Audi A6.
Értékelés
Pozitív
Kiváló hajtáslánc, tágas utas- és csomagtér, könnyű vezethetőség
Negatív
Kemény fék, nagy felni és peres gumi, kényelmetlen sportülés
Árak
Tesztmodell alapára
16 254 300 Ft (2015.05.06.)
Tesztautó ára
30 419 880 Ft (2015.05.06.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
2967 cm3
Teljesítmény:
200 kW (272 LE) 3500–4250 1/min-nél
Nyomaték:
580 Nm 1250-3250 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
5,5 s
Végsebesség:
250 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
5,2 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4933 mm
Szélesség:
1874 mm
Magasság:
1455 mm
Saját tömeg:
1845 kg
Össztömeg:
2380 kg
Tengelytáv:
2912 mm
Karosszéria-kivitel:
szedán
Csomagtér:
530 l
Belső szélesség elöl:
1540 mm
Belső szélesség hátul:
1500 mm
Belmagasság elöl:
930-1010 mm
Belmagasság hátul:
950 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
230 mm
Ülőlap hossza elöl:
500-560 mm
Ülőlap hossza hátul:
530 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1060 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1030 mm
Csomagtér magassága:
480 mm
Csomagtér hossza:
1165 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1950 mm
Raktérnyílás szélessége:
1010 mm
Raktérnyílás magassága:
480 mm
Motor és váltó
Motor:
Dízel
Motorosztály:
EURO 6
Hengerűrtartalom:
2967 cm3
Hengerek/szelepek száma:
6/24
Sebességváltó:
automata - 7 fokozatú
Nyomaték:
580 Nm 1250-3250 1/min-nél
Teljesítmény:
200 kW (272 LE) 3500–4250 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
250 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
5,5 s
CO2-kibocsátás:
226 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
5,2 l/100km
Fogyasztás a használónál:
9,6 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
57 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
62 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
65 dB(A)
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 18:32
    Permalink

    Nekem 3 éve van meg a 313 LE A6. Még olajat nem töltöttem bele olajcserék között. 160 000 km van benne, 8 litert fogyaszt 170-180 km/órás sebességnél autópályán. Én a legjobbakat tudom elmondani róla. 4 évig volt régi 2006-os A6-om, utána A8 3 évig. Mindegyiket 120 000 km körül vettem, és évi 26-27 000 km-t hajtottam bele. A mostani amiről írtam, az mindegyiket felülmúlta a 313 LE-vel. Magyarországon forgalomba helyezett autók voltak mindegyik.
    https://www.hasznaltauto.hu/auto/audi/a6/audi_a6_3.0_v6_tdi_dpf_quattro_tiptronic_ic-11000574
    Attila

  • 2017.10.28. at 18:32
    Permalink

    Ezen a szinten én már nem mozgok. Őszintén szólva, a bálnára nem kértem laminálást, és teljesen rendben van a hangszigetelése. A dízelek miatt eleve nagyon le kell szigetelni az utasteret, és szerintem így is rendesen csökkenti a külső zajokat.

    Amit írsz én pl tényleg hiányoltam az X3asból (mind a nekem jutó tesztautóból ([url]http://autossagok.blog.hu/2015/01/07/bmw_x3_18d_teszt [/url]), mind az egyik jóismerősöm x3asából), de ez nem jelenti azt hogy más márkák (pl a volvo) vagy más BMW-k ([url]http://autossagok.blog.hu/2015/02/12/a_kinalat_legjobb_mercedese [/url]) nem jobbak.

    A másik dolog, a hallás relatív, én sosem értettem az audiofileket, és 192bps felett nem tudom megkülönböztetni az mp3-ak minőségét. Lehet más háklisabb a hangszigetelésre.

  • 2017.10.28. at 18:32
    Permalink

    A dupla, ragasztott, stb. üvegezés nem egyenlő a hangszigeteléssel, annak csak része. Létezik gördülési zaj, szélzaj és a vibrációtól remegnek a karosszéria elemek és egyéb részek is. Ahogy írtam, az üreges, dobozos részek, mint az utastér, de a kisebbek üregek is karosszériában mind erősítik a zajt. Amit említettem, hangszigetelő és rezgés elnyelő anyagokkal beborítva egy karosszéria elem teljesen más hangot ad már csak megütögetve is. Csak keress rá “autó hangszigetelés”-re és nézd meg a találati képeket, hogy miről beszélek.
    Ilyen munkát elvégezni egy vadi új autón… ott többet garancia nem lesz.

  • 2017.10.28. at 18:32
    Permalink

    A volvónál van, felételezem hogy más is kínál, laminált biztonsági üveget (gyárilag kb 500 EUR). Ez egyrészről nehezen betörhető, másrészt hangszigetelt.

    Ha az X3 neked nagy akkor muszáj egy második autót szerezned, ez alatt helykínálatban már erős megalkuvásokkal lehet autót szerezni. Én többnyire elboldogultam a városban a nagy volvokombival is, de tény ha hiányzik 30-40 centi azt nem lehet kormányalászedéssel pótolni.

  • 2017.10.28. at 18:32
    Permalink

    Én is az X3-at tartom ésszerű alternatívának de ott is sok kompromisszumot kell kötni. Pl. nincs olyan ülés hozzá ami az X5-ben van, márpedig kényelemben ez rengeteget számít. A beltér minősége sem ugyanaz összességében. A zajszigetelő fólia nem tudom mi lehet, szerintem nincs olyan. Azt fóliával nem lehet megoldani. Több dizel autónkat szigeteltük utólag, de nem fóliával, hanem spéci bitumen szerű lapokkal, amik viszont 50 kilót simán hozzáadnak a tömeghez, de legyen ez a legkisebb baj. Szét kell szedni hozzá az autót ami nem tesz jót a garanciának. A dobozos kivitelű autók, mint az X3 is, felerősítik a zajt, főleg a hátsó futómű felől. Amit szigetelni érdemes: géptető, tűzfal, ajtók, padló, kerékjárati ívek – ehhez komolyan szét kell kapni az autót.
    Egyébként belvárosi környezetre az X3 is nagy kb 4,6 hosszal, az 1-es csak 4,3 – 30 centi a különbség amin sok esetben a parkolás múlik (tapasztalat).
    Mivel jellemzően kis autókkal járnak az emberek (polo, swift, 206, stb.), ekkor méretű üres helyből is lesz a legtöbb.

  • 2017.10.28. at 18:32
    Permalink

    Mondjuk az X3as pont nem a puha ajtózárásáról híres, de alapjában az ilyen középkatos SUV-ok már igen sok jóval felszerelhetők, van hozzájuk gyári biztonsági és zajszigetelő fólia is (valszeg é is rendelnék), és nem igényelnek négyzetméterre nagyobb helyet mint egy prémium középkategóriás autó, viszont a belmagasságuk miatt sokkal szellősebbek. Pont ezért ideális családi autók. A luxus extrák miatt pedig nagyon sok mindent tudnak, pl a körpanorámás kamerával (lásd [url]http://autossagok.blog.hu/2014/12/10/legjobb_autos_extrak[/url] ) elég magabiztosan lehet parkolni. De tény, hogy az X3 messze elmaradt “masszívságban” az 5ertől.

  • 2017.10.28. at 18:32
    Permalink

    Nincs ezzel baj, a probléma ott van, hogy rosszul értelmezi mindenki az autó árát. Ha egy A6-ra 30 milliót költesz, akkor nem “30 milliós” autód lesz, hanem egy “16 milliós” ami 30 millióba került az extrák miatt.
    Alapvető különbségek vannak ugyanis egy autóban, ami alapáron kerül 30 millióba. (Egy példa csak ami gyakran elhangzik: egy 30 milliós autóban ne romoljon el ez vagy az – itt nagyon nem mindegy, hogy alapáron 30 milliós autóról beszélünk, ami eleve jobb minőségű részegységeket kap, vagy 16 milliós, ami adott esetben minőségit, de mégsem ugyanazt.)

    Az autó (extrák miatti) árával ugyanis nem következik egyenes arányosan az, hogy minden pontján jobb lesz az autó. Egy 8 milliós autó 2 milliós hifivel nem lesz gyorsabb, zajszigeteltebb, stb., csak lesz benne egy 2M-s hifi.

    Nekem egyébként ez a bajom a mai autógyártási politikával, hogy bármennyi pénzért sem kapok olyan autót amire jelenleg szükségem lenne. Voltam a BMW-nél, kértem egy halk, zajszigetelt autóra árat, minőségi beltér, elfogadható motorerő, stb, de kicsi legyen, hogy a belvárosban is tudjak parkolni. Na ilyen nincs. A 7-es igazán csendes belül, de az nem kicsi. Az 1-es meg bármennyi pénzért sem tud olyan csendes, komfortos lenni belül.
    Jártam X5-el is és rögtön átéreztem a “bunkó” parkolás mizériáját. Egy akkora autóval bizonyos helyeken egész egyszerűen nem lehet parkolni (még egy sima 5-össel sem, az is 5 méter). Sehogy. Nem fér be, nem férnek el mások, meghúzzák, stb. Viszont a minőséget szeretem, smarttal nem fogok járni, most akkor milyen autót vegyen akinek ilyen gondja van?

  • 2017.10.28. at 18:32
    Permalink

    Szerintem itt azonos felszereltségről lenne szó. Egyébként gyakori a prémiumgyártóknál, hogy azonos motornál és felszereltségnél a nagyobb egy árba kerül vagy akár olcsóbb is lehet, pláne ha régebben hozták ki azt a modellt…

  • 2017.10.28. at 18:32
    Permalink

    Ez most komoly? Mert szerinted hogy zárodik egy új autó ajtaja. Zutyy, vagy klotty? Kesztyűtartó illesztési hézag. .. ez a csúcs. :)))) ültél már a6ban hátul??

  • 2017.10.28. at 18:32
    Permalink

    Na jó de azért szerintem erősen ciki kategória hogy 4 darab 180 cm feletti felnőtt már feszengve fér el benne … és itt nem kell 210 cm es kosarasokra gondolni hanem már 183-185 cm nél is problémák vannak . Oké hogy ott a kombi de akinek nem tetszik azzal mi van ? 😀

  • 2017.10.28. at 18:32
    Permalink

    Speciel én sem. A mi utcánkban a legtöbbször előfőrduló autó az F10es 5er 🙂 (asszem 6 darab, nem számolva az 5GT-t). Bár igaz itt sincs sok magyar :), a bőrszín meg nem hiszem hogy tényező errefelé, de talán ezért (is) tömegautó a bimmer…

  • 2017.10.28. at 18:32
    Permalink

    30,5 milla egy a6os extrázva, akkor mennyi egy a8-as? 😀 Egy 7-es bmw is 25ről indul, ha abba pakolunk még pár dolgot hogy 30,5 legyen, akkor már az is elég jól felszerelt nem? Vagy legalábbis nem szövet lesz, tekerős ablakkal, és mégis csak egy 7es bmw lesz nem egy a6os. 😀

  • 2017.10.28. at 18:32
    Permalink

    Ha nem lenne oda írva, hogy A6 tőlem bármelyik lehetne kb. Szerintem az új A4 is kb így fog kinézni. Mióta az Audi behozta ezt az orr részt azóta a designerek kicsit elaludtak:) Ideje lenne már valami újat belevinni, hogy egyértelmű legyen melyik típus. Az új A4 ről még csak maszkolt képeket lehetett látni, de már azon is látszik, hogy nagyon hasonló lesz.

  • 2017.10.28. at 18:32
    Permalink

    Saját magának az ember máshogy tesztel szerintem 🙂

    Akadnak dolgok amit szerintem hajlamosak elnagyolni, és ez szinte minden tesztelőre igaz.

    Amúgy ha kis családnak veszik akkor másodrangú a fejtér, ha meg rendes család van akkor ott a kombi, bár az Audinál a kombit elég furán csinálják…

    A konkrét autóra, szerintem egy gyengébb motorral/hajtáslánccal és némi tervezéssel ez a kocsi feléből/harmadából is kijöhet, azért az a6 sem friss darab…

  • 2017.10.28. at 18:32
    Permalink

    Fura hogy készítenek egy ekkora autót és hátul egy Vw Poloban nagyobb a fejtér mint ebben érdekes , hogy a tesztelő ezt nem vette észre . Az autó teszt nem csak arról szól hogy a sofőr ülésben ülve megyünk pár kört és leírjuk a tapasztalatot hanem nyitogatjuk az ajtókat hogy záródnak , kesztyűtartót illesztési hézagokat , bőr – fa kidolgozottsága , de legfőképpen kipróbáljuk a hátsó üléseket is …. na mind1 . Azért mielőtt valaki rohanna venni egy A6-ot üljön be hátra mert lehet hogy 4 felnőttnek kevés lesz a hely …

Vélemény, hozzászólás?