A Vodafone Magyarország szákházának mélygarázsában megmutatták, hogy működik az új rendszer
Maga az automatikus parkolás már nem világújdonság, hiszen napjainkban szinte mindegyik kategóriában elérhető extra. Az AImotive, a HERE és a Vodafone közös fejlesztésében a hangsúly a mélygarázsokon van és a rendszer kifejezésen, ugyanis nem csupán az autó önálló beparkolásáról van szó. Ez egészen pontosan azt jelenti, hogy egy mélygarázshoz érkezve a sofőrnek tényleg nem lesz semmi dolga, tehát sorompótól-sorompóig az autóra bízhatja magát. Vagy akár ki is szállhat, amíg autója „elteszi” magát. Ehhez azonban nem elég szimplán az autó önvezető képessége. Szükséges a parkolóházak digitális térképe, illetve egy kommunikációs hálózat is.
Egy hibrid Ford Mondeót szereltek fel a saját fejlesztésű rendszerrel. A manőverezéshez kamerákat és ultrahangos érzékelőt használ az autó. Ez még önmagában nem újdonság, viszont az egész rendszer, amely segít a parkolás leegyszerűsítésében már jövőbemutató
Jelen esetben az automatizált vezetési funkciókat az AImotive szoftvere (aiDrive) biztosítja, amelyet több nemzetközi autóipari szereplővel együtt dolgozva fejleszt a magyar cég. A HERE Technologies a mélygarázsok térképét készítette, a Vodafone pedig a parkolószenzorokért és a kommunikációs hálózatért felel. Utóbbiak a parkolóhelyek foglaltságát jelzik a rendszernek és a szolgáltató keskenysávú-IoT (NB-IoT) hálózatán keresztül kommunikálnak. A térképeket, beleértve a parkolóhely-információkat, a Vodafone mobilhálózatán keresztül tölti le az autó szoftvere a mélygarázsok bejáratánál, így azok mindig a pontosak, tehát a sofőrök még kiszállás előtt megtudhatják, hogy járművük hol fog parkolni. A járműveket az aiDrive a beérkező szenzoradatok alapján navigálja a szabad parkolóhelyekhez és a térképet felhasználva vezeti a mélygarázsban. Amennyiben mégis elfoglalják az előzetesen kiszemelt helyet, az autó természetesen képes egy újat találni, amiről értesítést küld egy applikáción keresztül a vezetőnek. Ezzel a megoldással ráadásul nem csak a parkolóhely kereséssel és parkolással töltött időt spórolhatják meg az autóvezetők, további előnye, hogy a mélygarázsokban, parkolóházakban közelebb állhatnak egymáshoz a járművek, tehát többen férnek el ugyanakkora alapterületen.
A kilenc hónapos fejlesztés után egyébként skálázható, kereskedelmi szempontból is életképes, automata parkolási rendszer született, amit az autógyártók és autóipari beszállítók már készen kaphatnak kézhez