Kétajtós, négyajtós, dobozos, öt- és hatüléses változatban is érkezik a nemrégiben tesztelt Defender
Hosszú idő után újra feltámadt a legendás Land Rover Defender, a gyártó pedig nem csak ímmel-ámmal újította meg a modellt. Ahelyett, hogy csak a hírnévre alapozva húznának le még egy bőrt egy másik SUV-jukról, az új Defender stílusban, technológiában és képességeiben is méltó saját nevére. Ezt csak tovább erősíti a hamarosan elérhető új, konnektoros hibrid hajtáslánc, ami egyedi ajánlat lesz a piacon, hiszen nem sok off-roadert vásárolhatunk zöld rendszámmal. Sőt, a Land Rover olyannyira elkötelezett az új idők szele mellett, hogy akkumulátoros Defenderjük nem csak a legtakarékosabb, legzöldebb, de a legerősebb és leggyorsabb is a kínálatban. A P400e variáns kétliteres, négyhengeres benzinmotorja és villanymotorja együtt 404 lóerős teljesítményt ad le, ami 5,6 mp alatt repíti 100 km/h-ra a termetes autót, vegyes üzemben használva viszont mindössze 3,3 litert fogyaszt 100 km-en, illetve 74 g szén-dioxidot bocsát ki kilométerenként. Alapáron magas felszereltségi szint jár a P400e-hez, például 20 colos felnik, illetve egy Mode 3 töltőkábel, amivel 2 óra alatt 80%-osra tölthető az egyébként 43 tisztán elektromos kilométerre elegendő akkumulátor, de lehet Mode 2-est is vásárolni, ami lassabb, de kímélőbb töltést biztosít, ez főleg otthoni használatra jó. Fontos még, hogy az off-roader képességek sem csorbulnak jelentősen, a felező villanymódban is használható, illetve a vontatható tömeg is csak 500 kg-mal csökken a hagyományos erőforrású változatok 3500 kg-jához képest.
Az akkumulátoros meghajtással lett igazán modern az új Defender
A Land Rover kissé mintha elsiklana másik újítása fölött, de az igazi rajongóknak ez legalább egy karácsonyi ajándékkal ér fel: ismét kapható lesz nyitott Defender! A vászontető kialakításáról nem sokat közölt a cég, és valljuk be, nem is sokan fogják ezt az opciót választani, ettől függetlenül mindenképpen értékelendő, hogy a Land Rover meghallgatta ügyfelei kívánságát. Arról nem is beszélve, hogy ha a nyitott vászontető a P400e kivitelhez is kérhető, akkor ez lesz a világ első sorozatgyártású konnektoros kabrió off-roadere. Bár megvan a benzinmotor morgásának is a varázsa, a nyitott tetős, hangmentes erdei utazásnál harmonikusabbat nehéz elképzelni.
Hibrid kivitelben is megmaradnak a jó terepképességek
Dízelfronton is erősödik a Defender, csak a soros hathengeres Ingenium erőforrás lesz kapható majd háromféle teljesítményszinttel (200, 249 és 300 lóerővel), mindegyik lágy hibrid technológiával. Új színek és kiegészítők, illetve megújult opciós lista is várja majd a vevőket, a modell hasznosságát hangsúlyozva például egy újfajta, strapabíró üléshuzat is kapható lesz. És hogy ne csak a jövőbe, de a múltba is tekintsen a Defender, visszatér az 1950-es évekből ismerős Hard Top kivitel. Ebben csak az első sorban találunk ülést, mögötte praktikus, rögzítési pontokkal, csúszásgátlókkal és védőburkolatokkal ellátott csomagtér kap helyet, ráadásul a hátsó oldalablak helyére lemez kerül, ide helyezhető például vállalkozásunk logója.
A Hard Top változat nem riad vissza a kemény munkától