Vajon jó irányba halad az F1 világa?
A Formula-1 világából annak idején rengeteg megoldás átszivárgott a közúti járművekbe. Manapság viszont egyre inkább távolodik a kettő, a nemrégiben bevezetett költségsapka pedig ezt a trendet hivatott megállítani. Emellett az F1 vezetése a 2026-ban esedékes új motorszabályok megalkotásánál is igyekezett megálljt parancsolni a féktelen költekezésnek, hiszen a motorformulákat leegyszerűsítik, az új regulák bevezetéséig a jelenlegi állapotokat befagyasztják. Jelenleg úgy tűnik jó az irány, hiszen több évtizednyi huzavona után 2026-ban beszáll az F1-be a Volkswagen konszern az Audi márkával (egy hajszálon múlott a Porsche feltűnése is) valamint a Ford is visszatér szűk 20 éves távollét után. A motorbeszállítókon túl is van érdeklődés, idén év elején az FIA meg is nyitotta a jelentkezést az új csapatok előtt, a hírek szerint legalább hat komoly érdeklődő van a meghirdetett pozíció(k)ra, ezek közül a legnagyobb név kétségkívül az Amerikában már komoly sikereket elérő Andretti istálló, de a pletykák szerint Formula-2-es csapatok is vannak a jelentkezők között.
A csapatok a költségsapka miatt ott spórolnak ahol tudnak. Az idei Mercedesen a szponzor feliratokon túl alig van bármi festés, persze ez inkább a tömegcsökkentésnek köszönhető
De miért ez a nagy népszerűség? A már említett új motorszabályok bevezetésével eltűnik az erőforrásokból az MGU-H, vagyis a hőenergia-visszanyerő rendszer, melynek a fejlesztése és előállítása az összes elem közül a legköltségesebb. Sokkal hangsúlyosabb lesz ellenben az MGU-K, vagyis a kinetikus energia-visszanyerő rendszer működése, mely a fékezéskor keletkező mozgási energiát "gyűjti be", így a jelenleg a "világ leghatékonyabb hibrid motorjaként" hirdetett 1.6-os V6-os turbómotor még hatékonyabb lesz, ráadásul olcsóbban. Ebből következik, hogy a gyártóknak sokkal vállalhatóbb lesz a királykategória, hiszen abban a világban, ahol minden a fenntarthatóságról szól a részvényesek harapnak az ilyesmire, nem véletlen, hogy
a túraautó-világkupa tavaly húzta le a rolót.
Esztergagép, ami legalább 16 éves, így megérett a cserére
Ennek a változásnak az áldozatai a korábbi technológiák, így nemrégiben a Surplex oldalára került fel több esztergagép, amiket valamelyik Formula-1-es csapat használt. Bár azt nem emelték ki, hogy melyik csapat garázsából "selejtezték ki" őket, a legrégebbi az 1980-as évek végéről származik, így gyaníthatóan a Williams vagy a McLaren használhatta ezeket az eszközöket, ráadásul utóbbi éppen átépíti a fejlesztő központját, de egyelőre csak találgatni tudunk. Az egyik gépért már 22 ezer eurós (kb. 9 millió forintos) ajánlat is érkezett.