Nagy múltú autómárkákat szüntethet meg a Stellantis?

Az elv egyszerű: aki nem termel pénzt, annak nincs keresnivalója a konszernben

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Messze nem tudott az elvártnak megfelelő profitot hozni a Stellantis az első félévben, ezért radikális lépésekhez folyamodhatnak. Akár az sem elképzelhetetlen, hogy egyes márkákat eladnak, míg másokat teljesen megszüntetnek.

5,6 milliárd eurós (2196 milliárd forintos) nettó bevétellel zárta 2024 első félévét a Stellantis, ez pedig 48 százalékos visszaesést jelent az előző év azonos időszakához képest. Jól mutatja, mennyire kellemetlen eredmény ez a konszern számára, hogy Carlos Tavares, a cégcsoport vezérigazgatója már komplett márkák megszüntetéséről beszélt. "Ha nem termelnek pénzt, beszántjuk őket. Nem engedhetjük meg magunknak az olyan márkák kitartását, amelyek nem hoznak profitot" - fogalmazott a cégvezér.
Hirdetés
A 14 márkát magába foglaló konszern nem hozta nyilvánosságra az összes márkája részletes pénzügyi eredményét, csupán egyetlen esetben tett kivételt. A Maserati első féléves teljesítménye innen tudni, hogy botrányosra sikerült, ugyanis 82 millió eurós (32 milliárd forintos) veszteséget termeltek. Elemzők szerint az olasz márkát nem veszélyezteti a megszűnés lehetősége, de a Stellantis vizsgálja, miként lehetne eladni. Ezzel szemben a Lancia és a DS komoly bajban lehet, mivel a Stellantis nagy egésze szempontjából csekély összeget tudnak betenni a közösbe, őket a megszűnés veszélye fenyegeti. Észak-Amerikában sem lehetnek nyugodtak a Stellantis szárnyai alatt működő márkák. A múlt félévben 18 százalékkal kevesebb autót adtak el mint 2023 azonos időszakában. Mindez azért probléma a vállalat számára, mivel kulcsfontosságú régió a profit szempontjából, ennek érdekében pedig óriási raktárkészletet halmoztak fel a különböző járművekből, ami nem kevés logisztikai költséget jelent. Most úgy tűnik, Carlos Tavares vezérigazgató a saját kezébe veszi az ügyet. "Úgy gondolom Európában jól dolgozunk. Amerikában viszont nem stimmel minden, ezért a csapatommal magunk gondoskodunk a dolgok helyreállításáról".
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2024.07.26. at 11:13
    Permalink

    Mégis milyen elvetemült gondolta valaha is, hogy ebből a DS-dologból lehet valami? Meg a Lancia feltámasztásából? 😀

    Most látszik, hogy anno a GM nem “balfax” volt, amikor beszántotta a Saab-ot, a Pontiacot, az Oldsmobile-t, a Saturnt és a Hummert – ez a hullám a VW-csoportot és a Stellantist is kezdi utolérni. Túl sok az almárka, a nagy rengetegben már nem lehet eligazodni, le kell rázni a béklyókat. Szó se róla, én is aggódom, a Chrysler fennmaradására minimális esély van, a Dodge-éra sincs sokkal több…

    ” “Úgy gondolom Európában jól dolgozunk. Amerikában viszont nem stimmel minden, ezért a csapatommal magunk gondoskodunk a dolgok helyreállításáról”.”

    Lancia, Alfa, Maserati, DS bajban, az Opel és a Citroen sem tündökölnek. Tényleg marha jól dolgoztok 😀

Vélemény, hozzászólás?