Kompakt SUV a Lexus kínálatában: Genfben debütált a UX
Ilyen egy autó, ha egy hölgy a főtervezője: Lexus UX
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Vagány külsővel debütált a Genfi Autószalonon a Lexus UX szabadidőautó, a piacra idén év végén várhatjuk, természetesen hibrid hajtáslánccal is.
Kompakt, éppen 4,5 méter alá tolt hosszúsággal debütált a Genfi Autószalonon a Lexus UX (4495x1520x1840 mm), ami bár van olyan merész, mint egy koncepciómodell, már szériagyártásra kész változat, s idén év végén gyártásba is kerül. A UX (ejtsd: júeksz) egyik különlegessége, hogy főtervezője (és nem mellesleg a Lexus elnökhelyettese) Ms Chika Kako, aki a Lexus első női mérnöke, és így nyilván új szemléletet hozott a fejlesztésbe. Kiemelt figyelmet kapott a beltér, a dizájnerek arra törekedtek, hogy a külső és a belső egy stílusú legyen. Az egyező stílus pedig jól felismerhetően a Lexus merész formanyelve. Az utastér önmagában is az egységes, minőségi kialakítást célozza, ami kapcsán a Lexus sajtóközleménye kiemelte, hogy ezt kifejezetten a főmérnök egy korábbi, európai anyagfejlesztési kutatás során szerzett tapasztalata ihlette. A tanulság így szólt: „a kevesebb több”.
A főmérnök így emlékszik vissza erre: „Az akkori munkám során megtanultam, hogy hiába készítjük a lehető legjobb anyagokból az utastér hangulatát meghatározó elemeket (például az üléseket, a műszerfalat vagy a dekorációs betéteket), ez egyáltalán nem jelent garanciát arra, hogy a végeredmény elegáns lesz. Amikor valaki eldönti, hogy egy utasteret jónak vagy rossznak talál, akkor az egységesség és a kontrasztosság egyensúlyát mérlegeli, ami sokkal fontosabb, mint az egyes elemek kialakítása és minősége.”
A UX várható árairól még nincsenek információk, de abban biztosak lehetünk, hogy a márka – jelenlegi – legolcsóbb és legkisebb SUV-jánál, az NX-nél olcsóbb lesz, így alighanem 10 millió forint alá is beférhet az ára. (Listaár szintjén, nem mellesleg most akciósan az NX 300h ára is épp 9,99 millió forint). Utóbbi és persze a merész formanyelv egyaránt azt sugallja, hogy a márka legnépszerűbb modelljévé avanzsálhat majd az új UX.