Kompakt modellek 1,5 millióért – mit érdemes venni?
Golf vagy bármi hasonló 1,5 millióért. Hagyható a népautó?
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Piaci etalon a Volkswagen Golf. Sokan vágynak rá, kevesebben engedhetik meg újonnan. Vajon használtan, 1,5 millió forinttal a zsebben milyet kapni, és milyet a konkurenseiből?
Noha a múlt héten mutatkozott be a Volkswagen Golf hetedik generációja, ez az a modell, amelynek használt példányai ára erre a legkevésbé fog reagálni. Piaci etalon, a kompakt osztályt, azaz az alsó-középkategóriát fémjelző széria, sokan vágynak rá használtan, s egy-egy korrekt példányért talán egymásra licitálni is képesek a vevők. Vajon milyet kap belőle az átlagvásárló, aki 1,5 millió forinttal a zsebében, 1,4-1,6 millió forintért szeretne autót venni. Mi mást, mint Golfot, hiszen 1974 óta csaknem 30 millió vásárló döntött mellette, s az biztos, hogy többen dicsérték, mind szidták.
Mit kaphat a „legjobb Golfnak” számító Skoda Octaviából? Igen sokat! A második generációs újkori Octaviával párhuzamosan kínált, Golf IV alapú Tourból dízel, kombi, keveset futott vagy akár az utóbbi jellemzőkből egyszerre kettőt tudó verzió is kapható, a Golf V alapúból azonban még az (1,4 80 LE, 1,6 102 LE) alapmotorosok közül is jellemzően csak a sokat futottak férnek bele a 1,5 milliós keretbe. Némi szerencsével azért el lehet csípni egy-egy dízelt is. Mint arra egy korábbi használttesztünk is rámutatott, az Octavia akár 200 ezer kilométerrel is lehet kellemes autó - ha megfelelően karbantartották, ezért esetében is érdemes lehet korrektül karbantartott második generációst nézni. Csomagtere már az ötajtósnál is veri az alsó-középkategória átlagát (560-1420 literes), kombiként pedig még óriásibb (1580-1620 literes). Ha a VW-konszernen belül kell választani (nem feledkeztünk meg az Audi A3-ról sem, ám a kívánt feltételeknek megfelelő nincs), leginkább az Octaviát ajánlanánk, bár hozzátesszük, a Golf V-tel és a második generációs SEAT Leonnal közös alapú kiadás csak hajszálnyit olcsóbb azoknál, ám tágasabb, használhatóbb utasterű.
1,5 millióért elérhető, 6 évnél nem idősebb kompakt modellek
Modell | Motorvariánsok | Évjárat | Futott km |
Volkswagen Golf | 1.6 | 2007 | 187 500 |
SEAT Leon | 1.6 MPI | 2006 | 150 900-166 000 |
Skoda Octavia Tour | 1.4, 1.6, 1.9 PD TDI | 2006-2008 | 49 270-178 000 |
Skoda Octavia | 1.4, 1.9 PD TDI | 2006-2007 | 193 256-nincs adat |
Ford Focus | 1.4, 1.6, 1.6 Ti-VCT, 2.0, 1.6 TDCi, 1.8 TDCi, 2.0 TDCi |
2006-2009 | 20 000-242 000 |
Opel Astra Classic II | 1.4, 1.6, 1.7 DTI | 2006-2009 | 65 000-180 000 |
Opel Astra H | 1.4, 1.6, 1.3 CDTI, 1.7 CDTI | 2006-2008 | 38 000-303 000 |
Toyota Corolla | 1.4, 1.6 | 2006, 2007 | 60 000-209 215 |
Mazda3 Sport | 1.4 | 2007 | nincs adat |
Mitsubishi Lancer | 1.6, 2.0 | 2006-2007 | 60 000-165 800 |
Nissan Almera | 1.5, 1.5 dCi | 2006-2007 | 41 215-140 680 |
Citroën C4 | 1.4, 1.6,2.0, 1.6 HDi, 2.0 HDi | 2006-2007 | 46 000-168 000 |
Fiat Bravo | 1.4 16V, 1.4 T-Jet | 2007-2008 | 89 500-146 215 |
Renault Mégane | 1.4, 1.6, 1.5 dCi | 2006-2010 | 52 169-212 400 |
Peugeot 307 | 1.4, 1.6, 1.6 HDi | 2006-2008 | 44 000-197 000 |
Chevrolet Lacetti | 1.4, 1.6, 1.8, 2.0 D | 2006-2008 | 20 770-124 841 |
Kia cee’d | 1.4, 1.6 CRDi | 2006-2007 | 147 528, 220 459 |
Érdemes azonban a Volkswagen konszernen kívül is nézelődni. Második generációs Ford Focusból például a Duna rekesztésére alkalmas a kínálat. Van szedán, kombi, dízel, automata, 20 ezret futott és még csupán 3 éves is 1,5 millióért. Motorból is az összes létező (1.4, 1.6, 1.6 Ti-VCT, 1.6 TDCi, 1.8 TDCi, 2.0 TDCi) elérhető, pedig a Focus aztán nincs komolyan lemaradva jellemzőivel a Golftól, csak épp a neve nem cseng olyan jól. Leginkább az 1,6-os motorokkal ajánlanánk - a TDCi dízel és a változó szelepvezérlésű Ti-VCT benzines egyaránt kellemes.
Opel Astrából szintén gazdag a kínálat, ám miként az Octaviánál a Tour, itt a Classic II adja az ajánlatok mintegy felét. Másik fele már a H generáció. Akár szedánként, kombiként, dízelmotorral is. A kínálat hosszú, de azért nem annyira, mint a Focus esetében. Az Astra javára szól azonban, hogy nagyobb arányban vásárolták és vásárolják a mai napig magánszemélyek, azaz a sokat futott cégautók között kevésbé kell keresni a valóban megkímélt, már-már "orvosautókat". Astra H-ból már nehezebb, de nem lehetetlen megkímélthez jutni ennyi pénzből - itt is elérhető az összes motor- és karosszériavariáns, a kínálat természetesen az ötajtós esetében a legjobb.
Már az Astra, Focus kitekintés is jól mutatja, hogy Golf jellemzőitől ugyan egy kissé elmaradó modellekből sokkal több, sokkal megkíméltebb, fiatalabb példány is kínálkozik 1,5 millióért, ha pedig még kijjebb kacsintunk, láthatjuk, hogy a kitűzött összegért akár 5 éves, szervizkönyves (ismeretlen, vélhetően magas futású) Mazda3, 6 éves, 60 ezret futott Toyota Corolla, illetve a mostani előtti Mitsubishi Lancer is kapható. Lancerből és Toyotából akár kombi is választható, a motorokra egyik szériánál sem mondható panasz. Koros széria a Nissan Almera, belőle 1,5 literes benzines vagy dízelmotoros verziók kínálkoznak az átlagosnál szerényebb, akár 50 ezer kilométer alatti, de átlag szerint is 100 ezer alatti futással. A japán konkurensek közül a legbelevalóbb modell, a Honda Civic 6 éves kor alatt nem érhető még el 1,5 millióból, a japán piaci etalon értékőrzése tehát még a Golfénál is jobb.
Mit javasolnánk virtuális vásárlónknak? Hogy ne modellt, hanem állapotot keressen. Természetesen azon szériákból, amelyekből van kínálat. Így aztán a Volkswagen konszern modelljei csaknem kiesnek, s marad a Focus, Astra irány, melyből az európai, illetve a koreai és japán modellek felé is érdemes egyet-egyet kacsintani, mint azt a Használtautó.hu kínálatából szemléző táblázatunk is mutatja, néhány érdekes ajánlat náluk is lehet.
Megcáfollak, nekem volt 1999-2003-ig VW Bora 1.4 majd VW Touran 1.6, 2004-ig egyikbe sem kellett olajt tölteni fogyás miatt. Volt viszont MB Vito-m 1998-2004 mely megevett 1000 km-re 0,6-1 literig, mégsem ezért mondanám hogy rossz autó volt. Mindegyik autót újonnan egyedileg rendeltem. Egy motor -főleg ha turbodízel- mindig fog olajat fogyasztani, legfeljebb nem látszik a nívópálcán, mert üzemanyaggal pótolja 😉
Megcáfollak, nekem volt 1999-2003-ig VW Bora 1.4 majd VW Touran 1.6, 2004-ig egyikbe sem kellett olajt tölteni fogyás miatt. Volt viszont MB Vito-m 1998-2004 mely megevett 1000 km-re 0,6-1 literig, mégsem ezért mondanám hogy rossz autó volt. Mindegyik autót újonnan egyedileg rendeltem. Egy motor -főleg ha turbodízel- mindig fog olajat fogyasztani, legfeljebb nem látszik a nívópálcán, mert üzemanyaggal pótolja 😉
Valaki cáfoljon meg ,de mindenkitől azt hallom a golf motorok már újonnan kissé sok olajat igényelnek. -Márpedig ha ez így van nagy ostobaság ilyen autót venni ebben a kategóriában.
160 E km-t futott Fordommal 5 1/2 éves 20 E km-es olajcsere periódusokkal nem kell utánatöltenem.
Ezek még a dobféknél tartanak! Hol itt a technika?
Kopasz, válasz a kérdésedre!
A legfontosabb különbség a Common Rail és a PD rendszer között a nyomás létrehozásának és szabályozásának megoldásában rejlik. A Common Rail egy közös nagynyomású szivattyú segítségével hozza létre a befecskendezési nyomást, szemben a PD-technikával, amelynél ez hengerenként történik. Előnye, hogy amíg a PD-nél nem szabályozható pontosan a befecskendezési nyomás, addig a Common Rail esetében ez igen tág határok között, és nagyon precízen illeszthető az éppen aktuális terhelési tartományhoz.
http://www.injektor.hu/index.jsp?id=2&main=193&akt=2
Köszönjük az észrevételt, a táblázatot javítottuk!
A PD TDI-vel ugyebár nem volt tudták megoldani az Euro5 normát, egyebek mellett ezért váltottak a CR TDI-re.
Tisztelt Szerkesztőség!
Egy kis technikai baki a Toyotától lefelé felcserélődtek a táblázatok:
Toyota Corolla 1.4, 1.6 60 000-209 215 2006, 2007
Egyébként nem értem hogy miért van mindenki annyira elájulva a Golftól. Most őszintén a konkurenciához képest (európai és ázsiai modellek) semmilyen többletet nem ad! A kérdéses sávban csupán elavult benzin és dízelmotorokat kínál. A benzinesei 8 szelepesek, a konkurenciáé pedig zömmel 16 szelepes, a dízelek meg még PD típusúak, miközben a konkurenciában szinte mindenki CR-dízeleket kinál! Ja és ha olyan jó a Pumpe Düse technika, akkor miért vezette be a VW is a CR-eket?!
Nincsenek egy kicsit az árak és évjáratok megkavarodva a táblázatban?