Kompakt dízel 2 millióért kevés km-rel – van ilyen?
Piaci körkép: keveset futott alsó-közepes dízelek 2 millióig
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Milyen a felhozatal a Golf-osztályban, ha feltétlen dízelt szeretnénk és olyan perverziónk is van, hogy legfeljebb 100 ezer km-es futással tudunk megbékélni?
Szokás azt mondani, hogy 2 millió forintért már tényleg jó autót is lehet venni és bőséges merítésből. Mármint használtan. Nos, van benne igazság, főleg ha a "jó" alatt minden szempontból jót értünk. Olyat, ami nem csak annak néz ki, s ami nem csak vásárláskor, hanem évekkel azután is gondmentesen szolgálhatja a családot. Gondosan szervizelve, nem széthajtva, nem több láb által rugdalva. Extrákkal tömve akár. De mi van, ha csakis dízel, viszonylag fiatal, elég tágas és olyan kocsi jöhet szóba, ami nem nem futott többet 100 ezer kilométernél? Van egyáltalán ilyen, vagy a naivitás csúcsa elhinni, hogy megfoghatjuk az isten lábát?
No, virtuális vásárlónk mégis mind a 10 (20) körmével ragaszkodik a 100 ezer km-hez, továbbá magyar okmányos autók érdeklik legalább 6 hónapig érvényes műszakival és klímával, naná. A Használtautó.hu keresőjében még a fényképes hirdetésekre fókuszál, beállítja a ferdehátú karosszéria-kivitelt és elvár legalább 350 literes csomagtartót, mert azt olvasta, hogy a Golfé annyi. Majd ezt a találati listát kapja, amin ha a Volkswagen-féle etalon épp nem is szerepel, de azért akad rajta néhány érdekes modell és kakukktojás is:
A keresési kritériumoknak megfelelő modellek
Modell | Évjárat | Futott km | LE/Nm | Ár (Ft) |
Fiat Bravo 1.6 Mjet | 2008-2010 | 59 000- 87 000 |
105-120/290-300 | 2 175 000- 2 199 000 |
Fiat Bravo 1.9 Mjet | 2007 | 65 000- 96 000 |
120/255 | 1 600 000- 1 750 000 |
Ford Focus 1.6 TDCi | 2006-2008 | 75 000- 97 000 |
90-109/215-240 | 1 580 000- 1 999 000 |
Ford Focus 1.8 TDCi | 2008-2009 | 82 000- 89 000 |
115/280 | 1 999 000- 2 190 000 |
Ford Mondeo 2.0 TDCi | 2007 | 94 000 | 130/320 | 1 849 000 |
Mercedes-Benz A 180 CDI | 2005 | 97 000 | 109/250 | 1 845 000 |
Opel Astra H 1.3 CDTI | 2006-2008 | 58 000- 98 000 |
90/200 | 1 579 000- 1 800 000 |
Opel Astra H 1.7 CDTI | 2007-2009 | 68 000- 98 000 |
100-110/240-260 | 1 799 000- 2 098 000 |
Renault Laguna 1.5 dCi | 2008 | 78 000 | 109/240 | 2 090 000 |
SEAT Toledo 1.9 PD TDI | 2005 | 96 000 | 105/250 | 1 990 000 |
Skoda Octavia 1.9 PD TDI | 2007 | 88 000 | 105/250 | 2 099 000 |
Skoda Octavia 2.0 PD TDI | 2007 | 97 000 | 140/320 | 2 189 000 |
Toyota Auris 1.4 D-4D | 2008 | 75 000- 86 000 |
90/190 | 1 900 000- 1 990 000 |
Toyota Auris 2.0 D-4D | 2007 | 95 000 | 126/300 | 2 100 000 |
Ha nincs Golf, jó az Octavia is? Szerintünk igen, sokak viszont még most is idegenkednek a Skodától. Legyen ez az ő bajuk, a többieknek az 1.9-es a javasolt választás. Aurisból melyiket vennénk? A finomabb és jelentősen izmosabb kétliteres csak akkor érheti meg a felárát, ha a fölényes nyomatékból autózás, s nem a spórolós közlekedés a mottó. A sorolt modellek több mint a fele 6 fokozatú váltóval szerelt, nem kevés tempomatot is ad, ergo utazóautónak is tökéletes lehet. És itt térnénk vissza a kevés kilométer problémaköréhez: főként a dízeleknél bölcsebb lemondani a vélhetően úgysem valós kevés km-ről, s fokozottan arra ügyelni, hogy a 2 millió forintos ligában inkább 150-200 ezer km-t milyen körülmények között élte meg a kocsi.
hasonló kategória, de picit talán borsosabb is..
De am én azért vetettem rá szemet, mert nagyon keveset futott. Ha második tulajként 100 000 alatt van benne, sok extrával, nekem megéri 🙂
http://bit.ly/10kILZR
persze ízlés meg pénztárca kérdése minden.
Nekem is egy 6 éves Bravo-m van, 1.9 mjet, 120 lóerős és 63 ezer km van benne. Fél-1 évig alig használtam munka-költözés miatt. Az a baj, hogy a sok csaló miatt a becsületes tulajdonosok is szívnak…
+1 😉
[i]„Létezik jó vétel, de nem terem minden autókereskedésben.”[/i]
Szerintem autókereskedésben igazán jó vétel nem létezik, mégpedig azért nem, mert ami az üzletet jelenti, arra a kereskedő ráteszi a kezét.
Listán szereplők közül „Renault Laguna 1.5 dCi” szimpatikus. A Laguna kényelmes, tágas , csendes, biztonságos, 5 ajtós méretes csomagtartóval. Az 1.5dci takarékos, 5-6liter átlag fogyasztás hozható. A Renault minősége 2006-tól kezdve sokat javult. Inkább egy Laguna mint Astra, Focus v. Auris.
A PDTDI egy traktor a dci -hez képest, meg valószínűleg többet is hajtottak.
„miért adják el?”
Mert megunta 2-3év alatt és másra akar váltani. Új autó varázsa hamar múlik. Ha van pénze és nincs ami visszatartaná hogy VW, Seat, Skoda márkáról mondjuk BMW, Audia, stb. -re váltson. Vannak akik megtehetik továbbra is, náluk nincs válság. Ők tartoznak a „felső 10 ezer” tehetősek kasztjába.
Létezik jó vétel, de nem terem minden autókereskedésben.
Legfőképpen arra kívántam utalni, ha nem csupán 1500-1600 kg-os autókról van szó, hanem sokkal kisebbekről, és a vele együttjáró kisebb teljesítményű motorokról, akkor is szerencsésebb diesel esetében a nagyobb, 2.0 L körüli hengerűrtartalom, ami ez esetben egyáltalán nem jelent magasabb fogyasztást a kisebb hengerűrtartalomhoz viszonyítva. Az új, 1,1-es pl. KIA RIO diesel sem tudhat magáénak jobb átlagfogyasztási adatokat, mint egy hasonló teljesítményű 2.0 L-es akár csupán szívómotor.
Igazából ebben a kategóriában (kompakt….. bár a Mondeo nem tudom mit keres benne, nyilván csak szemléltetésképpen lett belerakva a cikkbe) még belefér, az 1500-1600+ kilós autókat nyáron klímával, csomaggal utassal stb mozgatni is kell, ezeknél sokszor nem véletlen a 2 literes, (prémiumabb márkáknál belépő) motor 300-350NM-rel – ami ehhez a kategóriahoz – és főleg tömeghez – kell.
[i]„de már nem vennék kis dieselt többé.” [/i]
Egyetértek. Az elfogadható diesel 2.0 litertől indul, és nem elsősorban a nagyobb teljesítmény miatt. Hengerenként 500 köbcenti alatt nem igazán diesel a diesel. Szóval a downsizing nagyon elhibázott lépés a szememben a hatásfokot, a tüzelőanyag feletti figyelem szempontjából is.
Egy Bravot bevállalnék én is simán 1 időben nézegettem az 1.6mjet-t 120lóval de már nem vennék kis dieselt többé. 2.0mjet bravo az jöhetne még most is de ez már nem az az ár kategória amiről a cikkben szó van.
Nem vonom kétségbe, ilyet is lehet találni amiről írsz, de nem ez a jellemző, hogy a valóságosan is kevés km-rel dieselt, benzines árban lehessen venni.
Újonnan viszont van különbség a diesel és benzines ár között. Ha mégis sikerült benzines árban megvenni keveset futott dieselt, annak lehet az is a magyarázata, hogy eléggé rossz híre van használtan az új magasnyomású dieseleknek. Nincs bizalma a vásárlóknak benne, egyrészt a körülöttük lebegő akár sok százezres javítási költségek miatt, másrészt pedig a korábban eléggé kiértékelt óra visszatekerésekből adódó bizalmatlanságból fakadóan. Ilyenkor az eladó akkor szív, ha tényleg keveset használt, nem óra visszatekert állapotban akar megszabadulni autójától. A szervizkönyvnek legalábbis az én szememben nem sok jelentősége van. Számtalan manipulálási lehetőség rejlik abban is egyrészt, másrészt maga a szerviz sem végez semmivel sem lelkiismeretesebb munkát (általában segédmunkát, mert a folyadékcserék, szűrőcserék csak ezt a szintet ütik meg) mint egy műszaki vénájú tulaj, vagy egy márkafüggetlen javító szaki műhelye.
Ez így nem feltétlenül igaz. A prémium autókból szinte csak dízel van, mert az új áruk szinte azonos a benzinesekkel, ezért azokat veszik azok is akik kevesebbet autóznak. Én sem megyek évi 10ezer km-nél többet, mégis le fogom cserélni néhány év múlva.
Mi 4 éves 1.3 multijet Grande Punto-t vettünk 50 ezer kilóméterrel és abban annyi is volt. 76ezer van most benne 7 évesen. Nem mindenki azért vesz dízelt, mert sokat megy és pl. ez használtan nem volt drágább, mint egy hasonló állapotú és felszereltségű benzines.
Mindenki a tuti üzletet keresi.Ha nagyon fiatal a dízel autó és kevés benne a kilométer,miért adják el?Miért nem „spórolnak” vele tovább?Mindenki tegye fel magának a kérdést:én eladnám ha ilyen „jó” dízel autóm lenne?Egyszerűen lefutottak, az értékvesztésből időben ki akarnak szállni a cégek(tulajok).Aki ezt nem tudja belátni az vak vagy hülye.