Íme a Toyota Crown, a legkényelmesebb luxus Toyota, ami még polgári vásárlók számára is elérhető
A Magyarországi olvasóknak talán teljesen ismeretlen név a Toyota Crown, pedig ez a jelenleg futó Toyota modellek közül a legrégebbi. 1955-ben kezdődött meg az első generáció gyártása, jelenleg ennél nagyobb és fényűzőbb autót a cég kizárólag a minisztériumoknak és a császári udvarnak gyárt. Éppen ezért az elmúlt évtizedekben a legtöbb fontos extra először ebben a modellben mutatkozott be, mint például 1989-ben a világ első CD-ROM alapú navigációja.
[BANNER type="1"]
A jobbkormányos, japán piacra szánt modell beltere láttán komoly anyag- és összeszerelési minőségre lehet gyanakodni
Biztonság terén is innovatív a Crown, a 2008-as 13. generáció a maga korában egyedüliként volt képes észlelni az oldalról közeledő, ütközéssel fenyegető járműveket, illetve a globális autóiparban elsőként kínált, a két első ülés közötti légzsákot. A jelenlegi, 15. generációs Crown a járművek és a közlekedési infrastruktúra közötti kommunikációra is lehetőséget nyújt, most pedig további értékes vezetőtámogató funkciókkal bővül, amelyek így a tapasztalatok alapján hamarosan az európai piacra is megérkezhetnek.
Az egyik ilyen újítás a vezető viselkedését felügyelő aktív rendszer. Ennek köszönhetően a Crown képes érzékelni, ha a sofőr rosszullét következtében képtelen folytatni a vezetést, ekkor sávelhagyás nélkül fokozatosan lelassítja és megállítja az autót. Továbbá az adaptív tempomat mesterséges intelligenciája képes megbecsülni a kanyarok ívét, így szükség esetén a jármű sebességét is korrigálhatja. Mindemellett új funkciókkal bővítették az ütközéselkerülő rendszert is, a gyalogosokat és kerékpárosokat is felismerő PCS rendszer például felismeri a szemből érkező, a Crown útjába bekanyarodni készülő járműveket, illetve az úttesten átkelő gyalogosokat, ilyen esetekben is sikerrel avatkozik be.
[BANNER type="2"]
Az aktív biztonsági rendszerek szerepe manapság már kiemelkedő, hiszen főként itt van lehetőség további innovációra
Európában ezek a technológiák többségükben még nem elérhetők. Mindez valószínűsíthetően hamarosan megváltozik, mert az idén decemberben már a piacon is bemutatkozó
második generációs, hidrogén üzemanyagcellás Mirai a Crown-nal azonos padlólemezre épül, így komolyabb fejlesztési pluszköltségek nélkül kaphatja meg a belpiacos csúcsmodell fejlett biztonsági és kényelmi funkcióinak többségét.