Íme a Toyota Crown, a legkényelmesebb luxus Toyota, ami még polgári vásárlók számára is elérhető
A Magyarországi olvasóknak talán teljesen ismeretlen név a Toyota Crown, pedig ez a jelenleg futó Toyota modellek közül a legrégebbi. 1955-ben kezdődött meg az első generáció gyártása, jelenleg ennél nagyobb és fényűzőbb autót a cég kizárólag a minisztériumoknak és a császári udvarnak gyárt. Éppen ezért az elmúlt évtizedekben a legtöbb fontos extra először ebben a modellben mutatkozott be, mint például 1989-ben a világ első CD-ROM alapú navigációja.
A jobbkormányos, japán piacra szánt modell beltere láttán komoly anyag- és összeszerelési minőségre lehet gyanakodni
Biztonság terén is innovatív a Crown, a 2008-as 13. generáció a maga korában egyedüliként volt képes észlelni az oldalról közeledő, ütközéssel fenyegető járműveket, illetve a globális autóiparban elsőként kínált, a két első ülés közötti légzsákot. A jelenlegi, 15. generációs Crown a járművek és a közlekedési infrastruktúra közötti kommunikációra is lehetőséget nyújt, most pedig további értékes vezetőtámogató funkciókkal bővül, amelyek így a tapasztalatok alapján hamarosan az európai piacra is megérkezhetnek.
Az egyik ilyen újítás a vezető viselkedését felügyelő aktív rendszer. Ennek köszönhetően a Crown képes érzékelni, ha a sofőr rosszullét következtében képtelen folytatni a vezetést, ekkor sávelhagyás nélkül fokozatosan lelassítja és megállítja az autót. Továbbá az adaptív tempomat mesterséges intelligenciája képes megbecsülni a kanyarok ívét, így szükség esetén a jármű sebességét is korrigálhatja. Mindemellett új funkciókkal bővítették az ütközéselkerülő rendszert is, a gyalogosokat és kerékpárosokat is felismerő PCS rendszer például felismeri a szemből érkező, a Crown útjába bekanyarodni készülő járműveket, illetve az úttesten átkelő gyalogosokat, ilyen esetekben is sikerrel avatkozik be.
Az aktív biztonsági rendszerek szerepe manapság már kiemelkedő, hiszen főként itt van lehetőség további innovációra
Európában ezek a technológiák többségükben még nem elérhetők. Mindez valószínűsíthetően hamarosan megváltozik, mert az idén decemberben már a piacon is bemutatkozó
második generációs, hidrogén üzemanyagcellás Mirai a Crown-nal azonos padlólemezre épül, így komolyabb fejlesztési pluszköltségek nélkül kaphatja meg a belpiacos csúcsmodell fejlett biztonsági és kényelmi funkcióinak többségét.