Komolyabb villanyautókat tervez a PSA-konszern
Olcsóbb és nagyobb hatótávú lesz a Citroën C-Zero és a Peugeot iOn utódja
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Carlos Tavares, a francia PSA mamutvállalt vezére pozitív jövőképet írt le. 2020-ra új és olcsóbb hibrid-, illetve villanyautókat ígér.
A Peugeot-t és a Ctroënt gyártó PSA cégcsoport kicsit mintha megrekedt volna az alternatív hajtású kocsik fejlesztésében. A Mitsubishi i-MiEV-vel teljesen megegyező Citroën C-Zero és a Peugeot iOn után kihoztak több dízel hibridet, mint a Peugeot 3008 HYbrid4, vagy a Citroën DS5 Hybrid4, de az ezek utáni években mással nem álltak elő. Közben a Peugeot tavaly Év Autója címet nyert a 308-assal, de az alternatív meghajtású modellek csak nem szaporodtak. Pedig a piac egyre komolyabb villanyautókat kínál, a használt hibridek meg egyre csökkenő árukkal a korábbiaknál jóval elérhetőbbek lettek.
Carlos Tavares, a PSA Peugeot-Citroën vezérigazgatója a részvényeseknek tartott éves közgyűlésen beszélt cége villanyautó-programjáról. A második generáció 2020-ra kerül az utcára, nagyobb hatótáv mellett alacsonyabb árakat is ígérve. Az autók a saját fejlesztésű új, kisautóknak szánt platformra épülnek majd, ezzel garantálva a jobb vezethetőséget és az autószerűbb viselkedést. Az elektromos autók terjeszkedése a hosszabb távú cél a nagyobb kategóriákban is, de egyelőre a középkategóriában megmaradnak a hibrid technológiánál. Lesz plug-in hibrid változat a Peugeot 508 és a Citroën C5 2019-re ígért következő generációjából is.