Komoly veszteségek és komoly várakozások a Teslánál
Autónként több mint 1 millió forintot bukik a Tesla, a cégvezér viszont nem aggódik
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Annak ellenére, hogy a Tesla napjaink egyik leginnovatívabb elektromosautó-gyártója, még mindig nem tud profitot termelni.
Idén 50 ezer Model S talál majd gazdára. Az eladások ellenére nem nő a profit, ami nem is csoda. Autónként 4000 dollárt, azaz több, mint 1 millió forintot bukik a gyártó
A legfrissebb pénzügyi jelentések jól mutatják, hogy az elmúlt negyedévben 359 millió dollárral csökkent a Tesla készpénzvagyona. Egyéves távlatot nézve még megrázóbb ez a különbség. Míg tavaly 2,67 milliárd dollár állt rendelkezésre, addig mára ez 1,15 milliárdra csökkent. A Tesla mindezek ellenére gyors felfutásra számít az autók eladását illetően, hiszen a csökkenő készpénztartalék a komoly fejlesztési költségekre is visszavezethető.
óh nem. A volvo párszor bénázott, ami (ha igazat mondtak) pont azért következett be mert nem akarták hogy a gyanú árnyéka is rájuk háruljon, hogy olyat csináltak mint a Mercedes. A svábok megrendeztek egy bemutatót, aminek során megkérték az Autobild főmunkatársát, hogy tegyen úgy, mintha a rendszerük működne… Pechükre meghívtak igazi oknyomozó TV riportereket is akik pillanatok alatt átlátták a helyzetet…
A TC annak idején elég jó cikket írt róla…
[url]http://totalcar.hu/magazin/kozelet/sclassecrash/[/url]
A Mergának is volt 2007-ben egy csúnya bukója az állóra fékezéssel az S osztály esetében. De tényleg mindegy.
A negatív hír is hír elv nagyon veszélyes. Nem vagyok meggyőződve róla, hogy egy egyébként jól összerakott projectet ilyennel kellene reflektorfényben tartani. Az én apró tapasztalataim szerint könnyebb sok pici hírrel fenntartani az érdeklődést, mint akármekkora negatívval.
De meglátjuk.
Kicsit le van sarkítva az okfejtésed, szerintem éppen ennyire nem egyszerű a dolog, de lehet akár igaz is. Lényeg a lényeg, hogy de igen, dolgoznak új modellen, az X-en, amiről minden nap lehet híreket olvasni, csak jó helyen kell keresni.
Az Volvo volt de mind1… 😀 Vajon melyik befektető készít tudatosan egy terméket amit veszteséggel tud csak eladni és még híreszteli is … ezen kellene elgondolkodni . Vw nek van egy ilyen cége úgy hívják Bugatti de azt is csak 2 ok miatt nem számolják fel az egyik a márka presztizse a másik pedig az óriási Vw konszern adózás előtti nyereségének a legális csökkentése …
De jelen esetben csak arról van szó , hogy mivel mint írtam nem tudnak új hírrel előállni technológiai téren és csak 1 modellel rendelkeznek így folyamatosan kell valami hírrel bombázni a médiát … nyilván ha lenne 5-6 modelljük” mint ahogy más autógyárak rendelkeznek ezekkel a paraméterekkel” amikről megjelenhetnének havonta valami új hírrel akkor ez nem kellene mert a Tesla márkanév anélkül is hírértékű lenne …
Az érdekes, mert amit én láttam annak alapján csak az I3ból annyi fogyott mint a Tesla jelenlegi egy darab modelljéből…
Valaki meg azt írta nemrég hogy az olyan ódivatú cégeket mint a VW és a BMW már keresztbe verte a Tesla.
Kaller, ez egy ügyes okfejtés. Tényleg vicces, ráadásul nem is rövid, ne gondold, hogy hamar lerendezted. Amúgy felületes vagy, de ez itt belefér.
Pont annyira jó az okfejtésed, mint amikor pár éve a Mercinek nem jött össze az állóra fékező tempomat és telibe verték a sajtó előtt a deszkabálát. Akkor is beindult a marketing gépezet, hogy direkt ezt akarták. 😀
Én meg azt gondolom, hogy „nem zörög a haraszt…”
Musk sosem volt kispályás 🙂
[url]http://autossagok.blog.hu/2015/02/13/autoatvetel_like_a_boss[/url]
Mint ha nem lenne mindegy hogy 4000 dollárral magasabb a nettó ára vagy alacsonyabb …elvégre ezt úgy is csak 2. 3. autónak veszik meg nem hiszem , hogy valaki megvesz egy papíron 500 km es hatótáv való életben ” nyáron klíma , télen fűtés” jó ha 300 km -et tudó autót első kocsinak . Akinek meg ennyi pénze van egy elektromos autóra annak tök mindegy a nettó 4000 dollárral magasabb ár elvégre az kb 1 millió forint csak . Ez inkább megint csak egy reklám fogás a cég részéről … mivel folyamatosan az emberek tudatába kell hogy legyen van egy elektromos autó alternatíva . De más új híreket nem hallani a cégtől pl fejlesztések új modellek ezért előállnak ilyen hülyeségekkel … az átlag ember úgy sem tudja mennyi a cég bevétele és kiadása … Bármilyen meglepő de az autógyártók úgy kozmetikázzák a nyereségi oldalt ahogy nekik tetszik mivel senki nem ellenőrzi le mennyi pénzt költöttek el fejlesztésekre … arra meg nagyon sokat el lehet … mondok egy példát egy új aerodinamikailag fejlettebb lökhárító tervezése.. ide el lehet költeni 100.000 dollárt és el lehet 1.000.000 is … attól függ éppen mennyi a nyereségük , hogy részvényt akarnak e kibocsátani ha abban az évben nem akarnak jelentősebb csomagot értékesíteni hirtelen sokat költenek el és kevés vagy 0 a nyereség .. ha igen akkor meg nem ” költenek ” el annyit … És most jöhet az hogy igen de ott a könyvelés … nos valóban de az autógyártók alvállalkozó cégekkel dolgoznak pl a fejlesztések nagy részét sem ők végzik el hanem komplett kifejlesztett modulokat vásárolnak lásd Continental követőradar Vw konszern … csak finomítják/optimalizálják egy adott modellre a már meglévő más cégek által kifejlesztett és megvásárolt technikát … ez nem kerül euró milliárdokba mint pl a Mercedes Benz E osztály facelift … valahová el kellett költeni papíron a Merci nyereségének egy részét és jó alakalom volt a facelift …az eredmény meg az volt hogy jó 2 hétig cikkeztek arról hogy annyi ment el a faceliftre mint más gyártó komplett modelljére … Nahh röviden ennyi a véleményem az 1 milliós autónkénti veszteségről .
Ez teljesen bulvár.
Mindig azt lehet olvasni róluk a pengeélen táncolnak, de mindig valahogy hirtelen rengeteg pénzük lesz valahonnan.
Tud valamit az Elon Musk.
De akkor miből lett nekik az a szűk 3 milliárd dollár fagyipénz?