Komoly utazóautók 2 millió forintért – miből választhatunk?
Piaci körkép: utazóautók elvárásokkal, nem túl drágán
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nem sokkal a piac átlagára felett, de persze komoly elvárásokkal néztünk autókat. Cél a hosszú távú utazás, amihez ugyebár jó a dízel.
Nem az átlagvevő az, aki hosszú távú utazásokhoz keres autót. Ehhez használtan is a dízel ajánlott - ezt már korábban kiszámoltuk. Most pedig kifejezetten dízel utazóautókat kerestünk, valamivel a használtpiac átlagára felett, 8 éves kor alatt és nagyjából 2 millió forintért, ha lehet persze kevesebbért, de egy jó vételért némi alkulehetőséget is feltételezve a keresőt 2,1 millió forintos plafonra állítva.
Ha már utazóautó, csakis legalább hatfokozatú váltós modelleket néztünk, továbbá két fontos extrát is elvártunk: a tempomatot, meg az automata klímát. Utóbbi értelmét sokan megkérdőjelezhetik, ám aki használt már tartósan azzal szerelt autót, az érteni fogja, hogy komoly kényelmetlenség utána egy manuális légkondisba is, hát még egy légkondi nélkülibe visszaülni. Bár az autók futását nem maximalizáltuk, a vezetett szervizkönyvet elvártuk, hogy az órállásuk - jó eséllyel - valós legyen. Bár utazóautókat kerestünk, józansági tényezővel: 2,0 literesnél nem nagyobb motorral. A fent vázolt feltételeknek mintegy 70 autó, egy híján 30 modell felet meg a Használtautó.hu mintegy százezer ajánlatos rendszerében.
A keresési feltételeknek megfelelő dízelmotoros utazóautók
Modell | Évjárat | Óraállás [km] | Vételár [Ft] |
Alfa Romeo GT 1.9 JTD 16V (150 LE) | 2006 | 215 000 | 2 790 000 |
Chevrolet Epica 2.0 D Automata (150 LE) | 2007 | 132 500 | 1 750 000 |
Citroën C5 2.0 Hdi Automata (136 LE) | 2007 | 200 000 | 1 550 000 |
Citroën Grand C4 Picasso 1.6 Hdi (109 LE) | 2008 | 189 500 | 1 890 000 |
Hyundai i30 CW 1.6 CRDi HP Comfort Plus (116 LE) | 2008 | 162 000 | 1 599 000 |
Hyundai Sonata 2.0 CRDi (140 LE) | 2008 | 120 000- 162 874 |
1 899 000- 1 999 999 |
Kia Carens 2.0 CRDi EX (140 LE) | 2008 | 159 800 | 1 995 000 |
Kia Magentis 2.0 CRDi EX (140 LE) | 2007 | 76 000 | 1 990 000 |
Mazda3 Sport 1.6 CD110 (109 LE) | 2009 | 190 000 | 1 999 999 |
Mazda5 2.0 CD (121-143 LE) | 2007-2008 | 101 000- 241 000 |
1 799 000- 2 090 000 |
Opel Astra H 1.3 CDTI (90 LE) | 2007 | 176 000 | 1 349 000 |
Opel Astra H 1.7 CDTI (100-110 LE) | 2007-2010 | 153 000- 198 125 |
1 569 000- 1 590 000 |
Opel Astra H 1.9 CDTI (120 LE) | 2007 | 198 125 | 1 650 000 |
Opel Meriva 1.7 CDTI (125 LE) | 2007 | 132 500 | 1 699 000 |
Opel Vectra C 1.9 CDTI (120-150 LE) | 2007-2008 | 132 500- 162 000 |
1 699 000- 1 899 000 |
Opel Zafira 1.7 CDTI (125 LE) | 2010 | 279 000 | 2 099 000 |
Opel Zafira 1.9 CDTI (120 -150 LE) | 2007-2008 | 134 000- 247 865 |
1 550 000- 1 899 000 |
Peugeot 407 1.6 Hdi (109 LE) | 2011 | 273 111 | 1 590 000 |
Renault Mégena Limousine 1.5 dCi (106 LE) | 2008 | 228 000 | 1 429 000 |
Renault Mégane Grandtour 1.5 dCi (106 LE) | 2008 | 228 000 | 1 429 000 |
Renault Mégane Grandtour 1.9 dCi (131 LE) | 2008 | 285 600 | 1 190 000 |
Renault Scénic 1.5 dCi (106 LE) | 2008 | 199 500 | 1 290 000 |
Renault Grand Scénic 1.5 dCi (106 LE) | 2007 | 140 500 | 1 600 000 |
Renault Laguna Grandtour 1.9 dCi (131 LE) | 2008 | 285 600 | 1 190 000 |
Saab 9-3 1.9 TiDS (150 LE) | 2007 | 148 000 | 1 950 000 |
Saab Combi 9-3 1.9 TiDS (150 LE) | 2007 | 131 000 | 1 820 000 |
Volkswagen Golf 2.0 PD TDI (140 LE) | 2008 | 174 839- 294 000 |
1 939 000- 2 000 000 |
Volvo V50 1.6 D (109 LE) | 2007 | 249 000 | 1 550 000 |
Volvo S40 2.0 D (136 LE) | 2007 | 275 330 | 1 900 000 |
Hogy a fenti táblából kinek, mi lesz a kedvence, az leginkább egyéni ízlés kérdése. Az Alfa Romeo GT a Fiat 1,9 literes dízelével ugyanúgy nem rossz bolt, mint az azonos teljesítményű, szerény futású Chevrolet Epica, vagy a gyengébb, de mégis kedvelhető Citroën C5 2.0 HDi. A koreai modelleknek szűrésünk szerint megvan az az előnyük, hogy viszonylag (dízeles szinten) alacsony futásúak, Kia Magentisből például van tíz éves, 76 ezer kilométeres is. Az persze már egy másik kérdés, hogy ettől nem feltétlenül lesz jobb állapotú, mint egy többet, de más körülmények, más használó által hajtott.
Amennyiben az utas-, illetve főként a csomagtér mérete, az akár hétüléses kialakítás számít, akkor leginkább az egyterűkkel járhatunk jól. Citroën Grand C4 Picasso, Kia Carens, Mazda5, Opel Zafira és Renault Grand Scénic egyaránt akad a paramétereknek megfelelően. A franciák előnye az alacsonyabb ár, ami úgy is felfogható, hogy több marad rendberakásra, karbantartásra, így összességében adott árért sanszosan jobb autót kapunk, mintha japánt vennénk.
Az Opelek legnagyobb előnye, hogy sok van belőlük. Astra, Vectra és Zafira B is akad, legritkább persze a 8 évvel ezelőtt már épp kifutóban lévő Vectra. Miért merem jó utazóautónak nevezni az 1.3-as CDTI motorral szerelt Astrát? Mert az, autópályán hosszú hatsebességes váltójával nagyon kellemes és takarékos, városban persze szenved, aki ott is sokat megy, az az Opel nagyobb dízeleivel jobban járhat még a kompakt Astra esetén is. Más a helyzet a franciáknál, a Peugeot 1.6 HDi-je, éppen elegendő lehet a középkategóriás 407-eshez is, s a Renault 1.5 dCi-je is ajánlható akár a Lagunába is, a Mégane-t és a Scénic/Grand Scénic egyterűpárost pedig szintén jól viszi.
A Saab 9-3-asban opeles műszaki elemek körében a Fiat 1,9 literes dízelét találjuk, miként a Volvo S40/V50 párosban is a PSA motorjait. Meglepő módon olcsóbban kapjuk meg őket, mint egy 2.0 PD TDI motoros Volkswagen Golfot.
Jól látható, hogy a dízel autókat valóban hosszabb távú utazásokhoz vásárolták, sok az akár évi 20-30-40 ezer kilométert, tehát az átlagnál többet használt példány. Ez persze természetes, nem is kell rajta megrökönyödni, inkább csak azzal számolni, hogy semmiképpen sem új autók, előbb vagy utóbb, kisebb vagy nagyobb mértékben hozzájuk kell majd nyúlni. Hogy mikor, mennyire, az lutri, már jobban múlik korábbi használati módjukon, mint az autók milyenségén. Így aztán vásárlás előtt az állapotfelmérés kötelező, miként a javításokra való pénztartalékolás is. Mielőtt azonban temetnénk a sokat futott dízeleket, eláruljuk, hogy megnéztünk egyet a listából, s pénteken megmutatjuk, milyen jó állapotú is lehet akár egy már vastagon 200 ezer kilométer felett járó dízel utazóautó.
Van Megane, Astra, Vectra, S40/V50, i30, Mazda3. Hol vannak a Focus-ok? Fiatalabbat, kevesebbet futottat is lehet találni ebben az árkategóriában. Elvitte a feltétel-rendszer?
A feltételek eléggé személyre szabottak, nekem pl. majdnem mindegy, hogy 5 vagy 6 sebességes az a kocsi, tempomat nem kellene, klímából is simán jó a manuális, ha épp olyat talál az ember. Persze nyilván kellett valamilyen feltételeket szabni, nincs ezzel gond.
Gondoltam megnézem a használtautón, hogy esetleg van-e még valami, ami kimaradt ……. be se kellett mennem a keresőben, mert a kezdőlapon a kiemelt autók között rögtön ott volt egy 2011-es évjáratú Peugeot 308 Break 1.6 Hdi 135 ezer km-rel, 1,99 millióért. A cikkben szereplőkhöz képest nagyon jó az évjárata, nem olyan sok benn a km. Egyetlen „hibája”, hogy csak 5 sebességes. Van benn digit klíma és tempomat is, magyarországi autó és végig vezetett szervizkönyves. Egyébként ez a vezetett szervízkönyv is egy elég nagy humbug, hiszen egy-két haver és/vagy egy-egy üveg whiskey segítségével minden autóhoz produkálható szervizkönyv, ha éppen az eladást tervezi az ember. Végülis nem kell hozzá más, csak toll, meg bélyegző. Szóval olyan mindegy, hogy oda van-e írva, hogy van szervízkönyv.
Talán azért mert az A3-ból nincs is kombi :)))))
Audi miért nincs a listában? Mondjuk Audi A3 kombi 1.6 TDi vagy a 2.0 TDI quattro?
Ezt itt viszonylag kevesen fogják megérteni. A leghangosabbaknak életükben nem volt annyi pénze, de még csak nem is látott egyben annyit, amennyit te autóra költögetsz időről időre.
Célszerű másképpen fogalmaznod. 😀
Ez nagyon jó hasonlat!
🙂
Sajnos a nyitottság egyeseknél közelít a nullához.
Tetszett amikor Merkel kiállt 2015-ben, hogy akkor lassan el kellene kezdeni támogatni a hibrideket, meg az elektromos autózást. Nagyjából 11 évvel van lemaradva hibrid és 3-4 évvel elektromos téren. Haha ennyit a németek prémium autóiról.
Bakker, nem hisznek benne hanem milliós állami támogatásokat kapnak…
A legtöbbet eladott a VW 22ezerhez képest nem rossz, ott már látszik valami, hisznek benne. Én is.
Akkor okolásul: [url]http://raycee1234.blogspot.be/2015/01/car-sales-by-brand-norway-2014.html[/url],
2014-ben 4000 tesla (144.000 eladott autóból), ami briliáns a Kia és az Opel közötti 14. helyével. Főleg egy modellel, csak ugyebár elég durva állami támogatások állnak mögötte.
Különben nekem alapból semmi bajom azzal ami most van, hanem azzal van hogy az emberek a vásárlók nem nyitottak a jövőre, arra hogy mit hagynak az utókornak.
US nyugati parti része, Norvégia ők környezettudatosak. A kamuUnió a szolgáknak megmarad eregetni a szénszármazékokat a levegőbe.
A gyereked vagy az unokád meg majd .ugyozik a sírodra, akkor ne csodálkozz.
A környezettudatos bevándorlókat befogadják, a nem környezettudatosokat is.
Tesla 40 perc 80% feltöltés Superchargerrel. Éjjel meg sajátból.
És ez még csak a Tesla és akkumlátortechnikája, már van ennél is hatékonyabb gyorsabban tölthető, csak nincs még a piacon.
A Mirai meg most kezdődött.
Egyik S60-nak sincs semmi köze a Mondeóhoz (vagyis igen távoli rokonok). Az S60 I-es még Ford előtt készült, a jelenlegi S60 II-esnek megfelelő méretű autója pedig nincs a Fordnak…
A Mondeo III azért lett akkora batár mert az S80as platformra építették.
Igen, a TT egy Octavia, foleg az 1 es a 2, a most futo TT mar a modularisra epul, igy kicsit mas.
Ugy van ahogy Vipo irja, az S40, az egy Focus, az S60 pedig Mondeo, es nem forditva.
V50-ből nekem a 2007.06-tól kínált facelift-es példányok tetszettek, végül kizárólag az 5-hengeres 2.4 D5 motor miatt vettem egy éppen ilyen évjáratú magyart tavaly. Amit itt ( http://totalcar.hu/tesztek/v50d5/ ) írtak róla abban van igazság, de automata váltóval a 10 literes (gyári vegyes 7.0) fogyasztás nálam a spritmonitor szerint 6.1L/100km a 48.000km átlagából (megj. kimértem a fogyasztásgörbéjét és 90,120,140-nél fogyaszt optimálisan). Ami engem is meglepett, hogy a fogyasztásban nem eredményezett javulást sem a részecskeszűrő okosítás (megj. semmi baja nem volt), sem a módosított program, de tankolhatok bármilyen prémium diesel-t, a fogyasztás ugyanannyi. A pakolhatóságot fikázzák, de nincs vele igazi problémám, talán csak annyi, hogy a csomagtér rolója használhatatlan, mert nem fér be alá egy utazótáska sem, ill. a dizájnos középkonzol mögötti részbe nem érdemes pakolni semmit, mert „ottfelejtődik”. Az alap hangrendszer magasban szegényes, tompa hangzást ad, amit egy equalizer-es aux out-os fm transmitterrel sikerült kompenzálnom 🙂
Ln időről időre elverek némi pénzt egy új autóra. A feltételek: tágas és praktikus beltér, magas kényelem és biztonság, és tetszetős forma. Max 163LE, és az hogy gond nélkül elvezessek 1500km-t egy huzamban, be tudjak állni egy normális parkolóba. Másodsorban élvezetes vezetés, lehetőleg normális fogyasztás, és amennyire megfizethető legyen benne elegendő kényelmi extra. Ezt maradéktalanul hozzák a prémiumközepes autók (kombik és SUVok), a nagy családi autók (Passat-Mazda6 Insigna-Mondeo) illetve a felsőközepes társaik egy rendes 2.0 dízellel 25-35.000 EUR körüli nettó árért.
Melyik is az a forradalmi áttörés amiről lemaradtam? Melyik gyártóhoz is kellene elmennem tesztútra?
Melyik az a földrész ahol a német, svéd vagy osztárk átlagembernél környezettudatosabb fogyasztók már tömegesen álltak át erre az új modellre?
melyik is az?
Akkorát fejlődött a dízelmotor hogy ma sem éri el az 50%-ot.
Akkorát fejlődött hogy már csak adalékokkal meg részecskeszűrőkkel és katalizátorokkal nem látszanak a koromrészecskék amiket kipufog.
Akkorát fejlődött hogy egy mai hasonló méretű dízel ma is 5 liter körül fogyaszt mint régebben.
A német indig is a saját érdekét nézte, minek neki hidrogénes ha viszika benzin/dizel BMW-t mint a cukrot.
Mostanában már a Toyotával szövetkezik a BMW is.
A Mirai megfelelő infrastruktúra hiányában nem fog hirtelen akkorát lépni mint az általad felsoroltak.
Az olajtermelő országoknak ellensége volt az olaj nélküli technika, késleltették is az úgy is bekövetkező jövőt, most eljött, a Teslával meg a Miraival sorozatgyártásba, náluk nem befektető egy olajipari érdekeltségű cég sem.
10 milliószámra jön le a benzines dízel elavult dugattyús technika a futószalagokról, hiába az elektronikusan nagynyomással vezérelt más iparágban feltalált autóiparhoz igazított technika.
Számítógépvezérelt digitális technika nem autóipari fejlesztés csak hozzáigazított.
Az áttörés megvan, a tudatlan nyugati keresetű embertömegek a jól bevált elavult kicsicsázottat veszik inkább.
Tisztelet a kivételnek. Sajnos anyagilag egyenlőre nem az én szintem de lehet hogy 10 év múlva igen.
Várom a napot.
„10 legnagyobb vívmány az autóiparban az utóbbi időben”: Common rail (FIAT-Bosch), részecskeszűrő (PSA csoport). ezek azok a fejlesztések amelyek alapjában véve átrajzolták az európai keresletet. Évente 10 milliószámra jönnek le a futószalagról azok az autók amelyek ezeknek köszönhetően váltak mainstreammé.
Emellett a Tesla éves kapacitása 30.000db. A BMW is elad kb annyit e-autóból (I3 és I8 együtt). A toyota az egyetlen amelyik tömegesen értékesíthető hibirid hajtásláncakt kínál, de az nem tisztán elektronomos.
Még nem jöttek ki azok a fejlesztések, amelyek elhoznák azt az áttörést, amit a Common-rail+rszűrő hozott a dízeleknél.
Amit írsz totális marhaság. Egy mai dízel minden amit kell felét vagy dupláját tudja mint a 15 évvel korábbi társa. Irtózatosat fejlődött a dízelmotor.
Konkrétan, nincs olyan rendszer ami összességében jobb lenne. A Tesla egy vicc, azoknak aki 20 milláért vesznek egy ötös BMW méretű autót, ami egész nap állva hagynak egy ingyen töltőn. Másnak nem éri meg. Konkrétan egy nagyobb autós kirándulást el lehet felejteni.
Évek óta kínálnak hidrogénes autót, konkrétan amikor BMW ingyen kínált fel hidrogénes flottát vezető környezetvédelmi politikusoknak (pl námet szövetségi kormány, EU Bizottság), ők inkább passzolták azzal hogy nem igazán környezetkímélő alternatíva…
Alaphelyzetben igazad is lehetne, csakhogy az írásodból kifelejted azt a tényezőt hogy még mindig ugyanazt a technikát csiszolják (benzines dízel dugattyús motor) ami alapjában elavult és újra és újra más csomagolásban agyonbonyolítva a mai kor valós elaktronikai vívmányaival becsomagolva eladják ugyanazoknak gyerekeiknek unokáiknak a SZEMETET.
Napokban olvastam mi az első 10 legnagyobb vívmány az autóiparban az utóbbi időben.
Ott a példa: Elektromos autó Tesla vezetésével, Toyota Mirai hidrogénhajtása ez az első széria, a többi elektronikai vívmány amit az autóiparban is használnak, de nem elsősorban ott.
A többi felsorolt autó kamu hogy alacsonyabb fogyasztású max nagyon minimálisan.
Illetve a Focus II pedig részben egy S40, PSA motorokkal. Mivel a Fordnak előtte nem volt öthengerese, sőt, az AWD rendszert asszem át se vették a svédektől, még az ST-hez sem. Emlékeim szerint a biztonságból sem vettek át mindent. És mondjuk a két autó külsőleg sem hasonlít egymásra.
Ezzel az erővel az Audi TT egy Skoda Oktavia.
A cikkben szereplő S40 és V50 már a lemezek alatt egy Focus, de ezt le is írja, ha végigolvastad.
„már nem az a Volvo, ami 20 évvel ezelőtt,” Bizony nem, mert folyamatosan fejlesztettek. Szerencsére az Audi és a BMW sem ugyanaz a vacak mint a 70-es és 80-as években években. generációról generációra fejlesztettek (ami ráaádsul az Audinál a 90-es években pl 3-4 évet jelentett!), ez pedig az európai prémiummárkáknál manapság már modellévet jelent (Volvo és BMW élen jár abban hogy minden modellévben fejleszt valamit). Ennek megfelelően a bemutatásukkor sok mindenben úttörő Lexusok a ciklus végére már öregecske darabok motor vagy elektronika tekintetében.
Egy BMW ma is BMW, egy Volvo ma is ugyanúgy Volvo, legfeljebb eliminálták a gyengeségeiket.
Nem traktálok senkit itt huszadszor is a részletekkel, akit érdekel itt írtam le bővebben: [url]http://autossagok.blog.hu/2014/09/10/harcore_murkarajongok[/url]
Ha jól tudom, az S40 a Mitsubishi Carisma ikertestvére(technikai szempontból, és nem a képen látható, hanem a régebbi), és ugyanazon a gyártósoron készültek Hollandiában, a NedCar-nál. Ha ebből indulunk ki, nagyon rossz nem lehet. (Amúgy teljesen jókat írsz most, szerintem ássuk el a csatabárdot. Egy rossz szavam nincs.)
Ez a Volvo már nem az a Volvo, ami 20 évvel ezelőtt, vagy még régebben volt. Bár semmivel sem rosszabb, mint a németek, de ha már a statisztikákat nézzük, az S40-V50, különösebben kiemelkedő megbízhatósággal sem bír. De legalább az amúgy patinás márkanevet nem kell megfizetni…
Mert az előítéletekre épített hozzá nem értéssel ilyen ökörségek születnek: „opeles műszaki elemek körében a Fiat 1,9 literes dízelét találjuk”. Erős a német újsűgíró-lobbi hatása, és a magukat szakértőknek gondolók már az anyatejjel (értsds, igazi autót még nem látott közelről) isszák a hülyeségeket.
Érdekes módom senki sem ugrál itt hogy „az Audi” egy Skoda, VW motorral. Pedig sokkal inkább igaz az A3asra, mint a Saab 93asra.
A Volvó esetében, megint jöhetnek a háromnál tovább számolni képtelenek, de azért pár apróság: a kis Volvóban olyan megoldások voltak pl a biztonság terén (pl gerincvédő háttámla vagy csak simán jobb NCAP), amelyek a három németnél hiányoztak (ők ekkoriban inkább az autobild-es hazai pályás tesztekre építettek). Akinek fontosak az igényes megoldások a Hifi vagy az alapáras ülések bizony lényegesen jobbak mint bármelyik konkurensnél, és általában véve, a kínálat szinte csak jól felszerelt modelleket tartalmaz, tempomat és 2zónás klíma nélkül alig van autó, és speciel a motorokban is igen erős volt a kínálat, a PSA 1.6 a világ egyik legjobb motorja volt akkoriban, megbízható, modern (euro4 és r szűrő alapáron már 2004-ben) és nagy tudású (gyakorlatilag arányosan azt tudta mint másoknál a 2.0 „gerincmotorok”). A 2.0 PSA nem nagy szám, az 5hengeres 2.0-k papíron kiemelkedtek nyomatékban és persze hangzásban. A ford benzinesek viszont értelmetlenek, nem is vették nagyon.
Negatív oldalon ott van a régi volvo rákfene, a közvetett hajókormány, az ellentmondásos fed elektronika, és pár apró műszaki hülyeség (pl nyikorgó kupplung), amit valamiért sosem voltak képesek korrigálni a gyárban. És a szeritem eléggé lehangoló belső, főleg ha a középkat-tal szemben nézzük.
Nem is volt olyan marketingje, mint a németeknek. A német tetűlobbi tökéletes el tudja hitetni, hogy a franciák, olaszok, svédek(kínaiak) de még a japánok sem tudnak jó autót gyártani.
Hihetetlen, hogy a Volvót a piac nem fogadta el, mint prémiumautót, de a VW-t meg azonnal:)