Komoly szigorítás vár a villanyautókra

Hangosabbá kell tenni a villanyautókat

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A villanyautók csendessége miatt bekövetkező baleseteket szeretnék megelőzni egy új szabályozással.


A villanyautók rengeteg előnye közül az egyik akár még hátránynak is nevezhető. Ez pedig nem más, mint a csendességük. Ez egy pozitívum az utastérben ülők számára, de a külvilágnak is, hiszen a zajterhelést csökkenti. Ugyanakkor kockázati tényező is, hiszen a nehezebben észrevehető autók számos balesethez vezethetnek.
Hirdetés

A brit The Guardian számolt be arról, hogy a szigetország Balesetmegelőzési Bizottsága egy felmérés során megállapította: hogy a csendesen közlekedő autók 40 százalékkal nagyobb valószínűséggel üthetnek el gyalogosokat vagy kerékpárosokat, mert nem észlelik őket időben. A brit lap értesülései szerint éppen ezért Európában minden újonnan eladott elektromos és hibrid autót egy hangszóróval is fel kell szerelni 2019-től. Sőt, állítólag a már forgalomba helyezett villanyautókba is be kell szerelni egy ilyen szerkezetet 2021-ig!

A javaslat szerint a 20 mérföld/óra (32 km/h) sebesség alatt közlekedő járművek fehér zajt fognak sugározni egy hangszóróból, amely nem zavarja az utasokat, ám a járókelők és a kerékpárosok számára is könnyebben felismerhetővé teszik a közeledő járműveket. Érdemes még megemlíteni, hogy a probléma vizsgálatába a brit vakok és gyengénlátók felvetésére kezdtek bele. Számukra nehezebb az úttesten való átkelés, illetve hatványozottabb veszélynek vannak kitéve, ha nem hallják a villanymotoros autókat közeledni. A felmérések szerint 93 százalékukat érinti ez a probléma.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

One thought on “Komoly szigorítás vár a villanyautókra

  • 2018.05.12. at 20:56
    Permalink

    Ja igen, mert 33km per orától már semmi veszély nem áll fenn. Nem tudom mit használnak ezek gondolkodásra, de szürke állományra nem nagyon hasonlít…
    Vagy másképp: egy modern, jól szigetelt benzimotoros autó vitorlázás közben alapjáraton ilyen alacsony sebességnél ugyanilyen veszélyt jelent (pláne ha a stop-start kikapcsolja a motort már menet közben).
    Lehet, hogy a következő javaslatuk az lesz, hogy az elektromos autók kötelezően emissziót fognak termelni, mert… mindegy milyen okból, már megszoktuk, hogy sok logikát ezekben nem szabad keresni.
    De hogy a gyalogos, vagy biciklis kötelessége hogy az útom óvatos legyen – á, nem, az nem téma. A fő az, hogy dilettáns beavatkozásokkal tökreteszik a az autóipart. Megáll az ész…

Vélemény, hozzászólás?