Két jól ismert logó, egy közös célllal: modern technológiák segítségével meghódítani Japán haszongépjármű-piacát
A tervük, hogy a Hino és az Isuzu teherjármű-kompetenciáját a Toyota CASE technológiáival kombinálják. A CASE betűszó (Connected, Autonomous, Shared, Electric) hálózatba kapcsolt, autonóm, megosztott, elektromos technológiákra fordítható, a Toyota személyautókban már régóta használják. Ennek a haszonjárművek piacára történő bevezetése jelentős mértékben javíthatja a közúti közösségi közlekedés és áruszállítás hatásfokát, megoldhat foglalkoztatási problémákat a sofőrhiánytól a túl hosszú munkaidőig, valamint enyhítheti az iparágat sújtó egyéb nehézségeket.
Ezekkel a nagyravágyó célokkal jött létre a Commercial Japan Partnership Technologies Corporation, ami áprilisban már meg is kezdi a könnyű akkumulátoros elektromos és hidrogén üzemanyagcellás teherjárművek és az ezekbe szánt autonóm vezetési megoldások fejlesztését. A kb. 283. millió forintnak megfelelő kezdőtőkével létrehozott vállalatot a Toyota házon belüli haszonjármű-üzletágának elnöke, Hiroki Nakajima vezeti majd.
„Fontos, hogy a jövőben a piaci szereplők ne csak versenyezzenek egymással, de együtt is működjenek” – fűzte hozzá Akio Toyoda, a Toyota elnöke, majd hozzátette, hogy az új vállalat termékei révén a japán könnyű teherjárművek piacának mintegy 80 százalékát is megszólíthatja. Ez igen jelentős piaci szegmens, az évente megtett kilométerek mennyiségét tekintve a könnyű haszonjárművek Japán forgalmának 40 százalékát adják.
A Toyota és az Isuzu már korábban, tizenkét éven át fejlesztettek együtt könnyű dízelmotorokat, ám a közös célok hiánya értelmetlenné tette a projektet.
„Az elektromos mobilitás azonban valós kapcsolódási pontot teremtett a két vállalat között, olyan területet, ahol lehetőségünk nyílik a közös kutatási és fejlesztési tevékenységekre.” - jelentette ki Akio Toyoda.