Ő, az Audi Quattro alapozta meg a legendát, miatta is oly' népszerűek a quattro Audik
Ez a pár betű is nagyon vonzó, pláne így együtt. A 4Motion a Volkswagené, s a Syncro elnevezést váltotta
Mifelénk viszonylag ritkán, de azért jól jöhet, hasznos lehet, megfelelő abroncsokkal párosítva extra biztonságot adhat. Nehezíti az autót, növeli a fogyasztást, javítása drága, ellenben plusz vezetési élményt is nyújthat. Lehet állandó vagy kapcsolható - igen, ez az összkerékhajtás. A Használtautó.hu adatbázisában durván minden tizedik kocsi 4x4-es, azaz nem elhanyagolható, mondhatni egyre népszerűbb a szegmensük. Most annak néztünk utána, hogy milyen összkerekes gépeket kapni zsebünkben 1 millió forinttal, de nem ám a tucatautók kategóriájából, hanem az elég nagy és komoly presztízsű járgányok - ezért a pénzért nem túl népes - mezőnyéből szemezgetve.
Elvárásainknak megfelelően a következőképp paramétereztük a keresőt: csak fényképes hirdetés, érvényes magyar okmányok, műszaki vizsga legalább fél évre, normál állapot, minimum 1600 cm
3-es (maximum 3 literes) hengerűrtartalom, klíma. Évjárat? Legfeljebb 2000-es, árplafonnak meg az 1,2 millió forintot lőttük be azt feltételezve, hogy vételi oldalról optimális esetben akár 200 ezret is alkudhatunk az árból. Kizártuk a terepjárókat, kabriókat és egyebeket, s ezzel a felhozatallal szembesültünk:
A legnagyobb presztízse kétségkívül az Audinak van - 1 millió forint környékén A3-ast, A4-est, sőt már A6-ost is vehetünk összkerékhajtással
Ilyen belső 1 millió forintért? Legfeljebb hasonló, de nem lehetetlen
Nos, ami rögvest látszik, hogy nagyjából 1 millió forint környékén 11-13 évesnél fiatalabb példányokban nem is reménykedhetünk, tehát - sajnos - abszolút hozzuk a magyar autópiaci átlagéletkort. És lapul a listánkon nem is egy, de két - mókás külsejű és nem túl bizalomgerjesztő - Tata Safari, amit komolynak, elvárásainknak megfelelőnek nem igen neveznénk, de városi crossoverként besunnyogott az elvileg terepjárómentesített mezőnybe... Na mindegy, kakukktojás mindig kell. És még egy kivétel van, mert egyterűnek vagy inkább egyterűs szabadidő-autónak itt az igaz, nem túl jó hírű Renault Scénic RX4, ráadásul egész sok eladó darabbal, benzines és dízelmotorral is, vagányan. Akinek tetszik, akár jó boltot is csinálhat vele, de tüzetesen nézze/nézesse át és tudjon meg minél többet az előéletéről, úgy talán nem lő mellé.
Land Rover Freelander, Subaru Legacy, Honda CR-V - mindnek megvan a maga bája. Hóban-sárban remekelnek, könnyebb terepen sem ügyetlenek
A legkomolyabb presztízsűek nyilván az Audik - négykarikás négykerekes 1 millió környékén A3-as, A4-es és A6-os is van, utóbbi kettőből ráadásul praktikusabb Avant, azaz kombi kivitel is kapható a méltán népszerű quattro hajtással. A háromajtós kompaktot 180 lovas benzines turbómotorral láttuk, a nem szerény fogyasztást autógázos átalakítás kompenzálja. Az A4 és kiváltképp az A6 már elég tágas is, A6-ost választva 6 hengeres dízelmotort, automata váltót is kaphatunk. A szervizszámlák persze nem lesznek egyszerűek - ezekre az 1 milliós autókra ajánlott legalább 1,5 millió forintot elkülöníteni, s csak akkor beugrani, ha nem jelenthet gondot a fenntartásuk.
Kicsit emelt hasmagasság, nem a legkulturáltabb, de a kétlitereseknél tartósabb és takarékosabb 1.9-es dízelmotor, alkalmasint hasznos 4x4: Skoda Octavia Combi
Alacsony futásteljesítményt is szeretnénk a kedvező vételáron és a komoly megjelenésen/tudáson túl? Kapufa. Ezek a tizenéves modellek jellemzően 200 ezer kilométer fölött mentek már, az ennél kevesebbel kecsegtetők jó eséllyel nem valósak. "Furcsamód" elég sok példányt látni picivel 200 ezer km alatt hirdetve - ha el akarjuk hinni, hát tessék, de inkább bízzunk a leinformálható előéletben, s
ne hagyjuk magunkat átverni. További német prémiumtechnikák az Audin kívül? A BMW és a Mercedes az adott körülmények között nem játszik, akad bezzeg Volkswagen Golf és Passat is 4Motion összkerékhajtással, illetve Skoda Octavia Combi is ugyanazzal a Haldex-kuplungos megoldással, némiképp emelve, takarékos, bár darabos turbódízelként.
A SEAT Leon esetében a 4x4 a sportosságot hivatott fokozni, a Passat Variant összkerékhajtással ideális hegyimenő, utazós mindenes lehet
Japán autó kéne? A Subaru Legacy sokat zabál, de minden szempontból egyedi. A többségnél jóval olcsóbban Toyota Corolla kombit is láttunk 4x4-gyel, míg a Honda CR-V a kompakt szabadidő-autók egyik legjobbja. Könnyebb terepen a RAV4 is jól elboldogul, a Forester pedig Subaru, mint a Legacy, ergo megbízható és ha nem is olcsón fenntartható, de a boxermotor és a szimmetrikus 4WD különlegessé varázsolja. A koreaiaktól, a Hyundai Santa Fétől vagy a Kia Sportage-től sem kell félni, a Land Rover Freelander és a Volvo V70 meg az a kategória, mint a Subaru: sajátos hangulatú, egyáltalán nem tucatautós. Aztán hogy valójában milyen egy összkerekes, egyben komoly autó 2000-es évjárattal és annyit elárulhatunk, hogy quattro hajtással, pénteki használttesztünkben kiderül.
az biztos, hogy a cikkben lévő képek még akkori ÚJ belsőről és külsőről készültek, de olyat biztosan nem találsz sehol sem, max szét ültet, de akad 1-1 megkímélt példány
… még valami…
odaírják, hogy: „Ilyen belső 1 millió forintért? Legfeljebb hasonló, de nem lehetetlen”
….a világon minden fotóhoz és művészi alkotáshoz hozzá tartozik, a szerzői jog, ezek a fotók pedig, a gyári Audi, VW Seat stb. fotók, amik ráadásul, ÚJ autókról készültek…..
Hiányolom a forrást!!!!!!!!!!!…
Kedves hadam92!
Ez mind szép és jó, de had mondjak valamit!
9 hónapja vettem egy autót, (Audi A6 Avant quattro 2,5 TDi) „szakértői” segédlettel, de a szerelő, akit megkértem, hogy segítsen, mint kiderült, a kettes golftól fölfelé nem sokat tud az autókról!
Az autó, a kilenc hónapból, 4 és felet töltött szervizben, mert mindig az volt, hogy „csak még ez a kis dolog, vagy csak még az a kis dolog baja már kell sokat költeni rá”……
Szumma szummaárum, az autó ami 13 éves, most épp 3 millió forintomba van, és még a turbót ki sem cseréltem rajta pedig kéne!!!!…..
Mindig is a legnagyobb odafigyeléssel vigyáztam az autóimra, aki viszont eladta, az széthajtotta, mert Magyarországon „ez a divat” majd utána összerakták, hogy mutasson és eladták nekem aki 3000 km után, annyit szívott vele, mint a torkos borz…..
Arról nem beszélve, ha ezt a pénzt összeadom, veszek egy zsírúj dízel Polo-t, amibe a kettőstömegű lendkerék+kuplung+vezérlésszett nem 850.000.- hanem 250.000.- Ft szerelési díjjal együtt!!!!!!!!!!!……
Gyakorlatilag van egy zsírúj nyárigumi szettem amit miután megvettem rá betoltam a szervízbe és mivel télen jött ki először, rögtön vennem kellett rá téli gumit is…..
U.i.: És végezetül még annyit, hogy az eladók olyan „korrektek” voltak, hogy a fékbetét kopásjelzőn, összekötötték a vezetéket, hogy ne jelezzen, mert nem akarták azt a húszezret sem, rákölteni a kocsira…..
Hát ennyi…..:(
ha nem is az audi vkinek az álma, hanem az, hogy neki megbízható autó kell akkor tuti nem a Suzukinál kezd 🙂 egyébként meg, hogy ha van egy papír suzuki 1,7milláért majdnem 7 literes fogyasztással (tank nagyság=45 liter) meg van egy audi Ax avant quattro hajtással 1,4 milláért (mondjuk dízel – 5 literes fogyasztás és tanknagyság = 70 liter) amihez már a sarki zöldségesnél is kaphat alkatrészt és épp ésszel rendelkezik valaki és saját magának nem ellensége, szerintem egyértelmű, hogy melyiket javallott választani 🙂
Nick igazad van, hogy a cikk a nagy(obb) kocsikról szólt. De ha a napi probléma mentes használhatóságot és a várható költségeket nézzük a magyar valóságban, inkább ezek a kisebb autók reálisak. Kis 4×4-esek tesztjét is szívesen olvasnám.
A cikk elején az volt az egyik követelmény, hogy a kocsi nagy és kényelmes legyen, gondolom ezért kerültek be a cikkbe éppen ezek a kocsi. Valóban van Suzuki Ignis is 4×4 kivitelben, és kb. 2005-2006-os évjárat kapható 1 millió környékén. És ne felejtsük el, hogy a Fiat Panda is kapható volt 4×4 kivitelben. Ezek a kisebb 4×4-es kocsik is megérnének egy cikket.
Tudjátok mi jutott az eszembe? Létezik Suzuki Wagon R+ 4×4-es. Igaz, hogy nem csicsa autó és a diszkó előtt nem lehet villogni a csajoknak, de ebbe az árkategóriába belefér simán. És tankolni is marad pénz… Sőt létezett Ignisből is összkerekes, igaz az Subaru Justy néven futott. Az osztrákoknál a hegyekben láttunk néhányat. Bár ez sem egy asszony csalogató verda, de a célnak… 🙂
Az Audi A6-hoz megjegyezném hogy az 1997 végétol 2004-ig gyàrtott 2.5 V6 TDI az egyik legrosszabb konstrukcioju motor az Auditol. A legtöbb ilyen motor 230 – 250 ezer km-nél meghibàsodik (bütyköstengely elkopik), ezen kivul a foton is làthato szép belsos autonak az automata vàltoja is nagyon hajlamos a meghibàsodàsra, emellett problémàsabb az adagolo, turbo is. Ha Audi A6 dizel Quattrot szeretne valaki, érdemesebb az 1995-1997 közt gyàrtott soros öthengeres 2.5 TDI-t vàlasztani (motorkod: AEL), ezek akàr 600 ezer km-t elmennek megbontàs nélkül, az adagolojuk is sokkal strapabirobb, ez „csak” 140 LE, de ezzel nagy gondok nincsenek àltalàban. 2004 utàniak közül a V6 3.0TDI még jo, de ez màr màs àrkategoria, 1 milliotol messze van. Elnézést a bizonyos ékezetek hiànya miatt, külföldi laptoprol irok:)
Osszkerekes szemelyauto tulajkent en lebeszelnem azokat, akiknek nincs erre tenyleg szukseguk, plane az 1 millios kategoriaban. Ezeknel minden futomu, fek es hajtaslanchoz tarozo alkatresz dragabb a sima valtozathoz kepest es nem is van mindig mindenbol utangyartott. Mert bizony egy kicsit mas a fek, egy kicsit masak a futomualkatreszek, stb. Attol hogy az auto tizedet eri az uj aranak meg nem fogjak hozza az alkatreszt is tizedaron adni.
Volkswagen konszern féle 4motion hajtása felé hajlanék mert szög egyszerű és szétrúghatatlan technika. Ha hozzá kell nyúlni akkor sem vág eret az ember a szervízszámla láttán.
10-13 éves kocsik között „komoly” 4×4-es autó nincs. Ezek 8-10 éve voltak KOMOLYAK. Maholnap a fenti listában szereplő autók, egytől egyik bontószökevények. Eljátszani a gondolattal lehet, de a valóság sajnos más. 2,5-3x ennyi pénzből lehet csemegézni. Vagy meg lehet venni, de nagyobb az esély arra, hogy belátható időn belül közeli ismeretségbe kerülünk Fekete Pákó d..kójával.
Suzuki Liana 1.6 GS-t állandó összkerékkel jelenleg egy darabot hirdetnek a hahun és az is majd’ 1.7 millió forintba fáj. Túl sűrűn egyébként sem szokott feltűnni.
Szubjektív véleményem szerint nem érdemes vadászni rá – ha csak nem kifejezetten ez a típus tetszik valakinek – mivel az agyondicsért német csodáknak van egy óriási előnye: léteznek, sok van belőlük és könnyebben lehet hozzájuk alkatrészt / szervizt szerezni. Amúgy meg kinek a pap kinek a papné.
Ha valaki ép ésszel gondolkozik akkor simán számításba veszi, akinek meg egy Audi az álma az sikítva menekülne tőle. De hát a változatosság gyönyörködtet.
Ami MEGINT KIMARADT:Suzuki Liana,1.6GS(106 LE),állandó összkerékhajtás a régebbi Subaruktól örökölt megbízható hajtáslánccal és van hozza négyfokozatú automata.A leírt követelményeknek megfelel.Félig kombi,félig egyterű,a csomagtere kicsi az utastere nagy!
Ott táncol az 1,2 milliós határ környékén,de ez nem 12-13 éves német és brit”csoda”hanem maximum 8 éves,jól használható de presztízs nélküli hétköznapi AUTÓ.