Kombiban is megérkezett a Renault Megane

A kínálat legjobbja lenne az új Megane kombi?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az ötajtós után, a négyajtós előtt jön a legjobban cuccolható új Renault Megane, ám a menetpróba alapján másban is a legjobb lehet a kombi.

Ismerjük már az új Renault Megane-t, ám tudott még meglepetést okozni a Grandtour, vagyis a kombi hazai bemutatóján. Pedig minden úgy kezdődött, mint máskor, az autóválasztásnál nekem egy teljesen alapfelszereltségű és „alapmotorizált”, azaz 90 lóerős 1.5 dCi dízel példány jutott. Mivel a tesztautókat általában a legmagasabb felszereltséggel és még azon is túl, extrákkal teletömve adják, ezért igazi kuriózumként tekintettem a hozzám került autóra – végre egy alapváltozat! Extralistáján csupán a 35 ezer forintos ködfényszórók és a 25 ezer forintot kóstáló tejes értékű pótkerék szerepelt. Persze a Life alapváltozathoz ezenkívül csak metálfényezés és plusz garancia vásárolható még, semmi egyéb. A drágább Grandtour modellekhez is elérhető az ötajtós Megane-nal megismert extrák színe java, 4+1 felszereltség és 6+1 erőforrás közül választhatunk. Azért +1 felszereltség és motor közül, mert a csúcsot képviselő, 7,999 millió forintos GT kizárólag a legerősebb, 205 lóerős benzinessel párosítható és viszont. A legolcsóbb az 1,6 literes, 114 lóerős benzinmotorral hajtott Life kivitel, 4,999 millió forintért. A csak 100 lóerős, de turbós, így nyomatékosabb 1.2 TCe 150 ezer forinttal drágább, a kipróbált 90 lóerős 1.5 dCi pedig 5,499 millió forintba kerül. Ugyan mit tudhat a leggyengébb motor a legnagyobb, 4626 milliméter hosszú és 1,4 tonnás Megane-ban, ráadásul autópályán, hiszen egyből az M7-esen indult a menetpróba?
Hirdetés
Teljesen mindegy, hogy a gyári adat szerint 14,1 másodperc alatt küzdi magát százas tempóra a kipróbált modell, hiszen az autópályán nagyjából egyenletesen autózik az ember – hacsak nem szorul teherautók mögé a zsúfolt forgalomban. Pedig ez is megtörtént, de a 220 newtonméteres nyomaték jóvoltából nem okozott gondot a gyorsítás az előzéshez, sőt, lazán húzott a csekket érő sebességtartományba ez az erőforrás is. Rugalmasságát tekintve tehát elegendőnek bizonyult az alapmotor, és dízelsége ellenére sem bizonyult hangosnak. A gumik surrogása jutott el leginkább az utastérbe, a szélzaj nem tűnt jelentősnek. Összességében kiváló utazóautót ismertem meg már a kombi Megane legkisebb dízelmotoros változatában is. Nem csupán megjelenésében, hanem tudásában is a Talismanhoz igazodik a Megane, és ez a hasonló karakterű kombik esetében érhető tetten leginkább. Drágább kiviteleinél a Megane-hoz is elérhető az akár ötféle vezetési módot kínáló Multi-Sense rendszer, a GT-hez pedig sok más mellett rajtautomata és négykerék-kormányzás is jár. Igaz, ez már 7,999 millió forintba kerül, míg a legolcsóbb Talismanért 7,8 millió forintot kérnek a 110 lóerős dCi motorral. A Megane Grandtour helyett épp egy ilyesmi Talismannal sikerült hazaindulni, így adta magát a kérdés, hogy vajon melyik éri meg jobban? Az M7-eshez vezető úton hamar kiderült, hogy a Megane-énál nagyobb kerekeken gördülő Talisman hiába ringott át nagyvonalúan az úthullámokon, az úthibákat nem tudta olyan finoman kisimítani, mint odafelé az alap-Megane. Üresen alig 30 kilóval nehezebb a Talisman Grandtour, mégsem érződött érdemben erősebbnek a 20 lóerővel gyengébb Megane-nál, ám ettől még ezzel is magabiztosan autózhattunk autópályán. Magabiztosan, de jelentősebb szélzaj társaságában, így összességében zajosabbnak tűnt az utastér, mint odafelé a kistesóban. Mindez csak megerősítette az első benyomásokat, miszerint nagyon jól sikerült az új Renault Megane Grandtour.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?