Kőkemény – Opel Adam Rocks S

Lehetne inkább GSi - Opel Adam Rocks S 1.4 Turbo teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Még mindig tudják az Opelnél, hogy kell szórakoztató hétköznapi autót csinálni. Az Adam alapból jópofa, bakancsos kivitelben mutatósabb, a csúcsmotorral pedig úgy megy, ahogy kell.


Emelve ültetett hot hatch. Amellett, hogy az Adam a legkönnyebb Opel - persze ez a legkisebb is, a Rocks S csak 1088 kiló – a legszórakoztatóbb modelljük is egyben. Nyilván egy OPC Astra messze sokkal nagyobbat lép, csak az már olyan határokat súrol, amik sokszor kiautózhatatlanok. Már próbáltuk az Adam S-t, ráadásul egy kisebb versenypályán is, ahol bőven kiautózható belőle, amit tud, de ez igaz a közúti használatnál is. A Rocks S minden Adam közül a legdrágább és a legtöbb ellentmondással küzdő példány is. A két különleges csúcsverziót, a sportos S-t és a bakancsos túrázó Rocks-t keverték. Előbbi alacsonyabb az alapkivitelnél, utóbbi pedig magasított, így adódik az a furcsa helyzet, hogy a Rocks S bár sportos modell, néhány milliméterrel még mindig magasabban fut az alapkivitelnél.

Bakancsban futni? Alapvetően nagyon fura szerzet, igazából mindkettőre jó, de egyikre sem kimondottan. Poénnak viszont kiváló és minden jót megkap alapfelszereltségként, ami a két csúcskivitel sajátja. Például az 1.4-es, 150 lovas turbós motort, a sportfutóművet és az elhúzható ponyvatetőt is. Nem beszélve a vagány külső kiegészítőkről, amik közül szintén megvannak a fekete koptató műanyagok és a kocsihoz képest hatalmas, de mindenképp látványos hátsó szárny is. Igazi energiabomba, főleg ebben a narancsos beütésű sárga fényezésben, egyszerűen kicsattanó.

Méregzsák. Annyira szerethető járgány, hogy egy picit még odáznám a negatív dolgokat, ígérem, van bőven, ahogy jó tulajdonság is. Ott van egyből a motor. 150 ló egy ekkora kocsiba tökéletesen elég, igazából már a háromhengeres 115 tagú ménesével is szépet megy az Adam, ennek legalább a hangja is jó. Alul morgós, középen erőteljes és fent sem konyul. A kipufogót ügyesen hangolták, elhiteti velünk, hogy nagyon gyorsan megyünk, holott 5-6 ezerig kipörgetve szúrunk egy harmadikat és az még mindig csak 90, maximum 100 kilométer/óra, szóval a jogosítványunk jó eséllyel megmarad. De hisszük, hogy most nagyot megy a gép, és pont ezért érzem azt, hogy olyan, mint egy régi Astra GSi. Kár, hogy ettől a bűvös három betűtől már elszakadtak, pedig az OPC-nél puhányabb sportos Opelekre tökéletesen illene.
Hirdetés

Lehet vele vagánykodni. Úgy, hogy közben sem mi, sem mások nincsenek veszélyben. Felárasak a Recaro sportülések, fantasztikusan tartanak, amellett, hogy irdatlanul jól mutatnak. Határozottan kanyarodik, jókat lehet vele tekeregni a kis utcákban, futóműve feszes, talán a kelleténél kicsit jobban is, mert csak és kizárólag jó minőségű aszfalton jó és nincs átmenet, ahol még azt érezzük, hogy elmegy. Ha egy kicsit rosszabb az út, hirtelen nagyon rossz lesz vezetni. Mindenhol koppan, üt, ráadásul a nyitható tető miatt a karosszéria csavarodik is rendesen, így valami mindig szól benne. Ugyanakkor a túlzott rásegítésű szervokormány is nagyon hallgat a kerekekre, a legkisebb vályút is megtaláljuk vele, így lényegében folyamatos a küzdelem.

Kettőnek tökéletes, családdal felejtős. Egy Adam Rocks S csakis második autónak lehet jó, annak viszont kiváló. A hátsó sor csupán kétszemélyes és még gyerekeknek is kínzás, arról nem beszélve, hogy bejutni közel lehetetlen, hacsak nem tologatjuk az első üléseket állandóan. Még jó, hogy könnyen kikapható a hátsó pad, úgy kapásból kisebb a súly és legalább lesz csomagtartó is, ami alapból csak mutatólagos. Főleg a feláras, széphangzású Infinity hangrendszerrel, aminek mélynyomója súlyos litereket vesz el belőle, így lényegében az alap táska mellé elfér egy fotós- és egy laptoptáska, szűkösen.

Variálható vidámság. Jó látni, hogy az Opelnél ilyen humorérzék is van, az Adam, főleg a Rocks S üde színfoltja a kínálatnak. Rengeteg kombinációban kérhető, a beltér a külsőhöz igazítható, vagy lehet teljesen más színvilágú is. Vezetni egyszerűen jó, sajnos lehetne jobb is kisebb átmérőjű kormánnyal és egy picit alacsonyabb üléspozícióval. A váltó enyhén nyúlós, de pontosan kapcsolható. Mindenhez hozzá lehet szokni, bár megérné hajszálnyival puhítani a futóművén, hogy a mindennapokban egy kicsit kényelmesebb legyen. Élményre kiváló, szépen felextrázható, akár a kormány és az ülések is fűthetők, ami a zord őszbe forduló időjárás mellett áldás tud lenni. Nem mondom, hogy mindenkinek feltétlenül rohannia kéne egy Rocks S-ért az Opelhez, de aki vagány megjelenésű és bármely pillanatban játszató kisautót keres, annak érdemes számolnia vele.
Értékelés
Pozitív
Erős, pörgős, szép hangú motor és izgalmasra hangolt kipufogó, jó tartású sportülések és elég jó minőségű anyagok, szép hangzású hifi és élvezetes vezethetőség
Negatív
Sok helyzetben túl kemény futómű, szűk hátsó ülés és problémás bejutás, apró csomagtartó, túl nagy kormány, zajos utastér
Árak
Tesztmodell alapára
5 590 000 Ft (2016.11.19.)
Tesztautó ára
7 271 000 Ft (2016.11.19.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1364 cm3
Teljesítmény:
110 kW (150 LE) 4900-5500 1/min-nél
Nyomaték:
220 Nm 2750-4500 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8.5 s
Végsebesség:
210 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
7,6 l/100km
Méretek
Hosszúság:
3747 mm
Szélesség:
1720 mm
Magasság:
1493 mm
Saját tömeg:
1088 kg
Össztömeg:
1565 kg
Terhelhetőség:
477 kg
Tengelytáv:
2311 mm
Karosszéria-kivitel:
ferdehátú
Csomagtér:
170 l
Belső szélesség elöl:
1410 mm
Belső szélesség hátul:
1210 mm
Belmagasság elöl:
950-890 mm
Belmagasság hátul:
880 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
100 mm
Ülőlap hossza elöl:
530 mm
Ülőlap hossza hátul:
460 mm
Csomagtér maximális szélessége:
950 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
950 mm
Csomagtér magassága:
300 mm
Csomagtér hossza:
430 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1090 mm
Raktérnyílás szélessége:
960 mm
Raktérnyílás magassága:
400 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin üzemű
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
1364 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
manuális (5 fokozatú) sebességváltó
Nyomaték:
220 Nm 2750-4500 1/min-nél
Teljesítmény:
110 kW (150 LE) 4900-5500 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
210 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8.5 s
CO2-kibocsátás:
126 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
7,6 l/100km
Fogyasztás a használónál:
8,8 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
60 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
66 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
69 dB(A)
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?