Klasszikus terepjáró maradt a SsangYong Rexton

Először képeken az új SsangYong Rexton

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Alvázkeret, diffizár, mégis egy sor sofőrsegéd és 9,2 colos infotainment az új, 4,8 méteres Rextonban. Mi van veled SsangYong?


Jó, pontosabban egyre jobb úton jár a SsangYong, és ezt már a Tivoli és az XLV érkezése is éreztette. Nagyszerű dízelmotorjaikkal és az európai szemnek is elfogadhatóbb, bár még mindig igazán koreai dizájnvonallal frissítettek a piacon. Míg utóbbi két modelljük klasszikus SUV, addig a most bemutatkozó Rexton már inkább egy prémiumvonalon elinduló terepjáró. A terepjáró jelzőt most értsük a legklasszikusabb értelemben, ugyanis az óriási, 4850 mm hosszú, 1920 mm széles, 1800 mm magas és 2864 mm tengelytávval rendelkező új Rexton generáció a szokásos alvázas konstrukcióban épült. Külsőleg végre elszakadt az elődök borzalmas vonalaitól, és a Tivoli által elkezdett dizájnvonalat folytatja. Szemből - hiszen egyelőre csak így láthatjuk - mutatósnak, igazi autópályasöprő nagyarcú terepjárónak mutatkozik.
Hirdetés
Öt- és hétszemélyes kivitelben is érkezik, alapból hátul hajt, de valódi karaktere az opciós összkerékhajtással teljesedhet ki. Utóbbihoz felező, differenciálzár, valamint lejtmenetvezérlő is jár, amivel egyértelműen túlmutat a városi terepjárók kategóriáján. Egyelőre a gyár 181 lóerős, 420 Nm (kézi váltóval 400 Nm) nyomatékú 2.2 e-XDI LET (Low-end torque) dízel motorjával érkezik majd. Erejét 6 sebességes manuális és 7 fokozatú automata váltón keresztül viheti a talajra. Később egy benzines, a 225 lóerős, 350 Nm nyomatékot teljesítő 2.0 e-XGI csatlakozik a palettához.

Az új Rexton karosszériája nagyszilárdságú acélból készül, a biztonság érdekében 9 légzsákot kap. Sofőrsegédjei között a felsőbb kategóriákból ismert, de a dél-koreai gyártól mindenképp szokatlan 360 fokos kamerát, holttérfigyelőt, táblafelismerőt, vészfék asszisztenst, sávelhagyásra figyelmeztetőt és keresztforgalom figyelőt, a komfort érdekében motoros csomagtér-nyitást és kulcsnélküli nyitást-indítást is kap. Az autóipar meghatározó eleme lett, hogy hány colos az infotainment kijelző. Nos, a Rexton 9,2 colnyi felületet kap, amivel számos konkurensére rálicitál. Apple CarPlay és Android Auto kompatbilis rendszerén reméljük nem az XLV borzalmas TomTom navigációja fog majd futni. A SsangYong új csúcsmodelljének magyarországi debütálása év végére várható.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

One thought on “Klasszikus terepjáró maradt a SsangYong Rexton

  • 2017.10.27. at 20:13
    Permalink

    Na, ez most már valószínűleg emészthető formatervű lesz a legtöbb ember számára – hozzáteszem, én mindig is szerettem a SsangYongokat. Az XAVL is bejövős. Valószínűleg ez lesz az, amit a cég a Jeep Wrangler vetélytársaként akar piacra dobni – voltak erről nemrégiben hírek.

    Az előző Rexton már-már klasszikusnak számít, olyan hosszú modellciklust élt meg, bőven ideje volt a váltásnak. Sokkal jobban kéne tolni a márkát, mert sokkal-sokkal többre hivatott, mint ahol jelenleg tartanak – erre jobban odafigyelhetne a jövőben a tulajdonos Mahindra. Marketing mindenek előtt…

Vélemény, hozzászólás?