Igényes munkának tűnik az átalakítás, szépen futnak a vonalak, pontosak az illesztések, álruhába bújt a Porsche Boxster
Hosszú modellciklust ért meg a 356-os, az 1948-as megjelenéstől egészen 1965-ig készült, így az utolsó, C jelű sorozat rövid ideig párhuzamosan készült a 911-essel. Kocsmai viták alapjául szolgálhatna, hogy melyik is a legvonzóbb 356-os, de a Speedster joggal pályázhatna a címre, sajnálatos viszont, hogy 100 millió forint alatt alig akad a gyönyörű kabrióból, inkább a 150 millió forintos tartományban bukkanhatunk egy-egy szép példányra. Erre a problémára jelenthet megoldást egy replika, ami jelen esetben az olcsóbb fenntartás és a nagyobb megbízhatóság ígéretével is kecsegtet.
Az Iconic Autobody 387 Speedster nevű alkotás alapját egy második generációs Porsche Boxster szolgáltatja, amit – legalábbis kívülről – alaposan átöltöztettek. Az átalakítás nem sikerült rosszul, amit lehetett, azt kihoztak a 2005 és 2012 között kínált sportkocsiból. Avatatlan szem számára össze is keverhető egy eredeti 356-ossal, az első és hátsó lámpák, a hátul lévő légbeömlők (amik ebben az esetben a csomagtérajtóra kerültek) mind a Porsche első típusáról lehetnek ismerősek. Azért maradt némi boxsterség is a külsőn, a hátsó kerekek előtti nyílás, a kiemelkedő szárny és a sárvédőn lévő tanksapkafedél az alapot adó négykerekűről árulkodnak, ahogy a beltér is nagyjából érintetlen.
A beltérhez nem igazán nyúltak, az oldalsó légbeömlő árulkodik az eredetről
Az átalakításnak ugyanakkor ára van, az angol cég átszámítva körülbelül 26 millió forintot kér a munkáért és az alkatrészekért, de ebben még nincs benne a donorként szolgáló Boxster ára. A több tízmillióra rugó ár még mindig csak töredéke egy eredeti 356-osénak, cserébe dinamikusabb és jobban vezethető, régies kinézetű középmotoros sportkocsival lehetünk gazdagabbak.
A Boxster első generációja idő közben youngtimer lett, 24 évvel ezelőtt jelent meg a középmotoros sportkocsi