A jövedelemhez kötött állami segítség nem ördögtől való, van akinek nem kell ingyen pénz ahhoz, hogy villanyautót vásároljon
Az év elején indították el új támogatási programjukat a franciák, amely keretében a kevesebb bevétellel rendelkezők ülhetnek új villanyautóba. A járműveket kedvező lízing keretében finanszírozzák a felhasználók, havonta átszámítva 20 és 60 ezer forint közötti összeget kell fizetni a használatért. A kormányzat 20 ezer szerződéssel számolt, majd látva a program népszerűségét 50 ezerre emelte a limitet, ám január végén már 90 ezren jelentkeztek, így 2025-ig szünetel a szerződéskötés.
A Stellantis 24, a Renault 5 autója szerepel a programban, Teslák közül nem mindegyik jogosult a kedvezményre
A kormányzat célja, hogy olyanok is használhassanak elektromos autót, akik amúgy nem engedhetnék meg maguknak. A részvétel egyik feltétele, hogy az éves igazolható jövedelem ne haladja meg a 15 400 eurót, illetve valóban használják is az autókat. Csak olyanokat segít az állam, akik minimum 15 kilométerre laknak a munkahelyüktől és évente legalább 8000 kilométert autóznak.
Csak olyan autókat támogatnak, amelyek gyártásuk és szállításuk során kevéssé terhelik a környezetet. Ezzel kimondatlanul a hazai és európai ipart védik, kínai autók nem felelnek meg a kritériumnak, így támogatást sem kapnak
Ezzel egyidejűleg a gazdagabb réteg autóvásárlási támogatását 20%-kal csökkentik. Az eddigi 5000 eurós kedvezmény 4000 euróra csökken azoknak, akik a jövedelmük alapján a társadalom felső felébe tartoznak. Az ilyen jellegű állami segítség számos országban visszásra sikerült, ugyanis gyakran nem volt semmilyen felső korlát. Jövedelemigazolás nélkül járt és jár az ingyen pénz, és az sem számít, hogy egy Dacia Spring vagy egy Mercedes EQE megvásárlását finanszírozza az állam.
Nem járnék jól, nincs meg a 15 kilométer.
nagyon beteges gondolat, hogy a szegényeket támogatjuk, hogy luxusautóba üljenek.