Hibrid hajtáslánccal debütál Európában az új Honda Jazz
Először fordul elő a
Honda Jazz történetében, hogy kizárólag hibrid hajtáslánccal küldik piacra. Legalábbis Európában csak az e:HV névre keresztelt szerkezet lapulhat egyelőre a motorháztetője alatt. A vadonatúj hajtáslánc két kompakt méretű villanymotorból és az 1,5 literes benzines i-VTEC egységből áll, míg energiatárolóként egy lítium-ion akkucsomag szolgál, az erőátvitelt pedig fix áttételű nyomatékelosztóra bízták. Érdekes módon a rendszerteljesítményről továbbra is hallgat a gyári sajtóanyag, annyit azonban elhintettek, hogy a két 13 ezres fordulatra is képes villanymotor együttes nyomatéka 253 Nm. A rendszer tisztán elektromos, hibrid és csakis benzines üzemmódot is lehetővé tesz.
A pontos teljesítményadatot még mindig nem árulták el
Az új hajtáslánccal papíron 9,4 másodperc a Jazz gyorsulása álló helyzetből 100 km/h tempóra, míg a végsebessége 175 km/h. A gyáriak szerint 4,5 liter benzinnel is elmegy 100 kilométert, miközben a szén-dioxid kibocsátása 102 g/km. A Crosstar néven érkező szabadidő-autós változatnál kicsit magasabb az érték, hiszen 4,8 literben jelölték meg a WLTP szerinti vegyes fogyasztását 100 kilométeren.
SUV-ra hajazó modellváltozat is rendelhető lesz
Természetesen különböző üzemmódok kiválasztására is lehetőség nyílik az új Jazzban. EV Drive módban tisztán villanyhajtással mozog az autó, amíg a lítium-ion akkumulátor bírja szusszal. Hybrid Drive módban a benzines erőforrás hajtja az áramtermelésért felelős generátort, így biztosítva az elektromosságot az autót mozgató villanymotoroknak. Végül az Engine Drive módban a benzines motor közvetlenül hajtja a kerekeket. Az első két verzió városban ideális, míg az utóbbi az autópályára tévedő Jazzeknek jön jól.
298 literről 1203 literesre bővíthető a csomagtér
Szintén az újdonságok sorát gazdagítja a Honda Személyi Asszisztens. A rendszer megérti az utasításokat is tartalmazó élőbeszédet, sőt a szövegkörnyezetet is figyeli, hogy internetes szolgáltatások minél szélesebb skálájához férhessenek hozzá az utasok. Az asszisztens az „OK Honda” kifejezés kimondásával aktiválható, ezután kell valamilyen parancsot adni vagy kérdést feltenni. A válaszról pedig még absztrakt arcot formáló animáció is gondoskodik, megkönnyítve a kommunikációt. A kibővített Honda SENSING menetbiztonsági csomaggal felvértezett Jazz júniusban ékezik a márkakereskedésekbe.
OK Honda felszólításra életre kel a személyi asszisztens