Kívül szebb, belül jobb a frissített Ford C-MAX
Megújult, már aston martinos a Ford C-MAX
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Kívülről az újabb Fordokról már ismert hűtőmaszk dobja fel a Ford C-MAX családi egyterűt, de akad változás odabent is.
Már négy éve kapható, ezért itt volt az ideje a Ford C-MAX felfrissítésének. Műszakilag a Focus rokona, hozzá hasonló stílusban is dolgozták át. Jót tett neki a változás, amit vele együtt a hétüléses Ford Grand C-MAX is megkap. Ezentúl a C-MAX is az Aston Martinokéra emlékeztető hűtőráccsal készül, változtak még a lámpák is, amikben ezentúl LED adja a nappali menetfényt. A hátsó ajtó formája egyszerűbb lett, kisebbek a hátsó fényszórók, hátul is változott a lökhárító formája. A teljes frissítéshez új könnyűfémfelnik és friss színek is tartoznak.
A beltér úgy lett átszabva, ahogy azt a Focusban láttuk: a középkonzoli gomberdőt egy érintőképernyő váltja. A 8 colos kijelző alatt a Ford legmodernebb fedélzeti rendszere dolgozik. Emellett a gyáriak szerint a korábbiaknál jobb minőségű kárpitok kerülnek az utastérbe. Friss a belépődíszléc, és a frissítés új csomagrögzítő füleket is hozott a C-MAX csomagterébe. Vastagabb oldalüvegekkel és áttervezett ajtógumi kéderekkel mérsékelt szélzajt ígérnek a fejlesztők. A motortérben is több a szigetelés a csekélyebb zajszint érdekében.
Új motor a kínálatban az 1.5 TDCi 120 lóerővel, de frissült a 2,0 literes is, az 140 vagy 163 lóerős lehet. Itt is megjelent az Év Motorja díjas 1,0 literes EcoBoost 100 vagy 125 lóerővel, és az új 1.5-ös, ami 150 vagy 180 lóerővel kérhető. Nem látható, de érezhető változás, hogy áthangolták a futóművet és a kormányzást is. Elérhető a Ford MyKey rendszere, amivel a kulcshoz előre programozható, hogy mekkora maximális sebességgel haladhasson az autó, és mekkora legyen a hangrendszer maximális hangereje - ezzel a szülők kordában tarthatják az autót időnként megkapó friss jogsis csemetéiket. Plusz pénzért lesz még bi-xenon adaptív fényszóró, parkolóasszisztens, városi koccanásgátló, keresztforgalom figyelő és aktív fék is. A hivatalos premier a október elején a Párizsi Autószalonon lesz, a megújult C-MAX forgalmazása utána kezdődhet majd.