Hibrid és elektromos változatban, kétféle kétszínű fényezéssel érkezett Szöulba az új Niro
A koreaiak a Seoul Mobility Show keretei közt mutatták be a fenntartható, modern, ám mégis hagyományos értékekkel rendelkező, teljesen új Kia Nirót. Sajnos a hajtásláncokról és a tehnológiai megoldásokról igen keveset árultak el, csak annyi biztos, hogy
a villanyautó változat mellett hibrid és konnektoros hibrid is lesz a kínálatban.
Sokkal inkább arra hegyezték ki a bemutatót, hogy milyen az új modell dizájnja és felhasználói élménye, de természetesen a fenntarthatósági szempontokat sem rejtették véka alá.
Elölről is újszerű a látvány, a különleges formájú menetfény jól mutat a letisztult orr-részen
2019-ből lehet ismerős a vad forma, az akkori HabaNiro tanulmány dizájnelemeit húzta ugyanis rá a Kia. Éppen ezért ne tévesszen meg senkit az eltérő színű C oszlop és a lámpák különleges formája: ez az autó épp olyan tágas és praktikus lesz, mint amit a Nirótól megszokhattunk. Egyedül talán a hátsó kilátást kérdőjelezném meg, praktikussági szempontból ugyanis sokkal fontosabb az említett oszlop színénél a szélessége, itt egyértelműen a dizájn oltárán áldoztak fel némi látóteret a mérnökök.
Hátul bumeráng alakú lámpatesteket és egy igen aprónak tűnő szélvédőt kapunk, a széles, de legalább színes C oszlopokat is figyelembe véve jó szolgálatot tehet majd a tolatókamera
Természetesen azért mindent nem aggattak rá a koncepcióautóról az új Niróra, a koreai mérnökök is érezték, hogy négy hagyományos oldalajtóval és valódi tükrökkel könnyebb lesz eladni a szériaváltozatot. Az új műszerfal összefutó élei kellemesen aszimmetrikus látszatot keltenek, a műszerek pedig az új Sportage-ben látottakra hasonlítanak. Az utasoldali LED hangulatvilágítás remekül egészíti ki a modern belteret. Üdítő maradiasság a futurisztikus részletek közt, hogy a fizikai gombok nem tűntek el a központi képernyő környékéről, így nem kell az infotainment menüben turkálni például a klíma vezérléséhez.
Bent egy modern, aszimmetrikus műszerfal fogad, de szerencsére a fizikai gombok nem tűntek el róla
Egy kicsit lejjebb érdemes megnézni az irányváltót: egy vagányabb forgókapcsolóval és további fizikai gombokkal újult meg a középkonzol alsó része. Innen vezérelhetőek a fűthető és szellőztethető ülések, de természetesen az autohold funkciós elektromos kézifék és a parkolóasszisztens aktiválógombja is itt kapott helyet.
Nem csak a dizájnra figyeltek, hanem a jövőre is: kívül-belül fenntartható anyagokkal valósították meg a koreaiak a látottakat
Ráadásul mindez a fenntarthatóságot szem előtt tartva készült, a beltérben újrahasznosított tapétával és eukaliptuszlevelet is tartalmazó bioműanyagokkal találkozhatunk, kívül pedig benzol, toluol és Xilol izomerek felhasználása nélkül készült vízbázisú festék fedi a lemezeket. Hogy ezek a részletek - legyen szó a dizájnról, a beltér technológiájáról, vagy a fenntartható anyagokról - hogy mutatnak élőben? Ezt most még csak Koreában tudják, de a világ többi részén sem kell sokáig várni az élményre: az új modell a gyártó állítása szerint már jövőre a szalonokba kerül.
Már jövőre árulni fogják, így valószínűleg hamarosan még több infót tudhatunk meg róla