Várható volt, hogy a napokban megjelennek az első hivatalos fotók a Pagani legújabb büszkeségéről, a Zonda szériát váltó Huayra típusról. A mester, Horatio Pagani ismét maradandót alkotott, és továbbra is megfogadta honfitársa, az argentin Formula-1-es világbajnok, Juan Manuel Fangio tanácsát, miszerint egy igazi sportkocsiban csak Mercedes-Benz motor lehet. A hatliteres, V12-es erőforrást újfent az AMG készítette, és állítólag nem lesz gond, hogy az autó elérje vele a 370 km/órás végsebességet. A hivatalos premiert Genfre időzíti a kis modenai vállalkozás, amely az újdonságból - köszönhetően az elmúlt esztendőkben végrehajtott korszerűsítéseknek - többet gyárthat, mint a Zondából. Persze, tömegtermelésről szó sincs, az éves Huayra mennyiség jóval 100 darab alatt marad.
Nekem semmi bajom a mercedes motorral,bárcsak telne ilyen autóra,kit érdekelne,milyen motor?A lényeg,hogy megy,mint a veszedelem,sokat fogyaszt,üvölt.Kell még más?És hát Fangio ajánlása,aki azért elég sokat letett az asztalra.Mindegy,ez úgysem földi halandóknak készült autó:-(.
Kedves Zoltán! Én nem is gondoltam, hogy önök találták ki, biztos voltam benne, hogy ez az információ megbizható forrásból származik. Én csak ezzen a döntésen lepődtem meg, hogy sokkal jobb motorok vannak, mint a Mercedes-Benz, és nem értettem, hogy miért kellett éppen ezt választaniuk. De most már megértettem, hogy ma már ez egy tradició. Köszönöm az infót.Üdv.:NZ.
Kedves Zoltán! A szöveg nem a mi agyunk szüleménye, és itt alapvetően nem az a kérdés, hogy “jobbak vannak tőle”. Horatio Pagani és Juan Manuel Fangio egyaránt argentin származású, gondolom, nem szorulnak különösebb bemutatásra, és utóbbi komoly sikereket ért el anno a Mercedes-Benz autóival versenyezve – többek között ezzel a márkával is világbajnok lett. Amikor Pagani elhagyta hazáját, Észak-Olaszországban, a Lamborghini üzemben kapott felelős munkát, majd innen távozva alapította Modenában a saját gyárát. Amikor eme dédelgetett autóépítői terveibe beavatta idős versenyző barátját, Fangio-t, a bajnok ekkor javasolta neki a Mercedes motort. És Pagani megfogadta a tanácsot, hiszen erőforrásra volt szüksége a kocsijához, saját zsebből nem bírta volna finanszírozni a költségeket. Az AMG vállalta a feladatot, megegyeztek, és ma már hagyomány ez a beszállítói kapcsolat. Röviden ennyi. Üdv: KZ
Mi az a szöveg, hogy egy versenyautóba csak Mercedes-Benz motor lehet az igazi? Sokkal jobbak vannak tőle, talán ez lenne az utolsó márka, ami eszembe jutna, hogy ilyet tegyek a Paganiba…