Még meg nem erősített hír a Nissan Európából való kivonulása
Gyártókapacitásának átszervezését tervezi a Nissan, emellett bizonyos piacokra jobban fókuszálna, más piacok kezét pedig elengedné. Köztük az európait is, ám nem teljesen. Összesen 14 gyárát szeretné bezárni a márka, így 5,5 millió autóra csökkentve az éves 7 milliós kapacitást. A jövőben az észak-amerikai, a kínai és a japán piacra kívánnak jobban koncentrálni a meg nem erősített információk szerint, amelyeket legkorábban május 28-án jelenthetnek be, amikor a Carlos Ghosn éra utáni terveket hozzák nyilvánosságra.
Lemondhatunk a Nissan sportautóiról?
A Renault-Nissan-Mitsubishi konszernből valószínűleg a Renault feladata lesz az európai piac lefedése, bár a Nissan szeretné a Juke és a Qashqai modelleket továbbra is forgalmazni az öreg kontinensen, a hibrid járművek terén pedig a Mitsubishi technikáját alkalmaznák.
Fontos célkitűzés, hogy a modellpaletta 5 éves átlagkorát három és fél évesre kell csökkenteni, valamint növelni kell a profitrátát, illetve még több forrást kell biztosítani kutatásra és fejlesztésre.
Most elengedik Európát, de nem teljesen… Akkor igazából itt maradnak, nem? Leszűkült palettával, de itt maradnak. A Renault meg Kínát hagyja ott a hírek szerint – kérdezem én: Kína vagy Európa jegelése a nagyobb érvágás egy autógyártónak? A fennmaradás szempontjából melyiknek van nagyobb jelentősége? 😀
Már az öregem is azzal az életbölcsességgel látott el gyerekkoromban, hogy „kommunistákban soha ne bízz!” – talán ez megválaszolja a gondolataidat. Európa kis kockázat, kis haszon. Kína – nagy kockázat arra, hogy a párt betilt/államosít/börtönbe zár, s ezért cserébe jár a busás haszon.
Mondjuk az más kérdés, hogy az egyen-SUV-ok és növelt tengelytávú kordék fejlesztése aligha fog nagy léptékű járműtechnikai forradalmat előidézni, a ferdeszemű vásárlók mindent (is) megvesznek ami négy kereke van és valami menő mozifilmből vagy autós prospektusból származó emblémát hord, de a műszaki tartalom a legtöbb modellnél még az előző generációból származik. Nem véletlen nem ott debütálnak a fontos modellek.
Elárulod, mi köze van apád bölcsességének ahhoz, hogy Kína a világ legnagyobb autópiaca, és aki onnan kimarad, az labilis jövővel néz szembe? Vagy nálad úgy működik a dolog, hogy „európai ember vagyok, Kínát meg utálom, ezért suhintok egyet a varázspálcámmal, és Európát teszem a legnagyobbá”? Zöld, a tények arcon köpésének koronázatlan királya segített neked ezt a kommentet megírni? Az sok mindent megmagyarázna 😀
A piac feltétele az egyenlő feltételek és a szereplők versenyszerű magatartása. Egy kommunista államban ez hiányzik és ez egyre inkább ki fog ütközni. Nem azért engedte be a párt a nyugati autógyártókat, mert őket szeretné helyzetbe hozni a helyi cégekkel szemben. Egyre jobbak a másolataik, szép apránként beüt majd a protekcionizmus és lassan mindenki aki Kínában bízott azon kaphatja magát, hogy kiszorították. Lásd Japán, lásd Egyesült Államok, lásd Európa.