Kivették a korlátozást, 311 km/óra a végsebesség
Alpina B6 Bi-turbo Convertible
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nem csak dízellel, sebességrekorder verzióval is bővült idén ősszel a BMW 6-os kínálata, igaz, utóbbiért az Alpinához kell menni.
A vezérkar épp raportra hívta a motorfejlesztőket, miután kiderült, hogy addig hergelték a 650i dupla turbós 4,4 literes V8-asát az Alpinánál, amíg sikerült elbukniuk a 250 g/km alatti szén-dioxid emissziót és a 10,7 literes fogyasztást. A csoportvezető azonban hamar meggyőzte a górékat, valóban nőtt a fogyasztás 0,2 liternyit, de még mindig jól marketingelhető, 10,9 l/100 km érték maradt, s a 255 g/km szén-dioxid emisszió sem rossz. A lényeg persze nem ez, hanem, hogy a dupla turbós, 4,4 literes V8-asból közel 25 százalékkal nagyobb, 507 lóerős teljesítményre képes - ahogyan azt már korábban is írtuk. Ezáltal a 650i 5,0 másodperces 100 km/órára gyorsulási értéke 4,8 másodpercre apadt.
A vezetők sokat morfondíroztak, hogy vajon tudnak-e elég vevőt csábítani a "0,2 másodperccel jobb gyorsulás 0,2 literrel nagyobb vegyes fogyasztásért" szlogennel és végül úgy döntöttek, aki Alpinát vesz, az ne a gyári, 250 km/órás sebességlimittel vesződjön, hanem menjen amennyivel bír, mármint az autó és rutinja alapján ő maga. Visszaküldték a szerelőket a garázsba, "vesszen a limiter!" felszólítással, majd kipróbáltak a zárt vászontetővel kupészerű B6 Bi-turbo Convertible-t, s 311 km/óráig kúszott benne a műszer.