Kivártak, majd lecsaptak – Itt az Audi válasza az X6-ra!
Mindenkinél később, de megérkezett az Audi kupésított SUV-ja
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Óriási kupétetős szabadidőautót csapott az asztalra az Audi. Az A6, A7, A8 minőségét és megoldásait hozó Q8 most minden versenytársánál modernebb és látványosabb.
A BMW valamit nagyon elindított az X6-tal, mégpedig egy olyan divathullámot, ami ma söpör végig az összes gyártón. Az Audi megvárta, míg a legnagyobb hullámból tökéletes cső kunkorodik, aminek a száján hatalmas robaj közepette szánkázik ki az új trónhódító, a Q8.
Most már az Audinak is van kupétetős nagy SUV-ja, ami közvetlenül a BMW X6-ot és a Mercedes GLE kupét támadja, mindegyiknél frissebb technikával.
A márka szerint nem csak új dizájnvonalakat mutatnak a Q8-on, de kicsit megidézik vele az ős kupé quattrót. A Singleframe megoldása valóban egészen friss, ahogy a lökhárító kiképzése is, de a hátsó lámpákat sem láthattuk még más modellen. Természetesen mindegyik LED-es alapáron, előre viszont a szembe jövőket kitakargató HD Matrix LED egységek is kaphatóak. A termetes újdonság éles vonalakkal határolt teste alatt 22 colos felniket hord, a karosszéria alsó részein körbe matt szürke betéteket találunk, amik erős kontrasztot alkotnak a fényezéssel, főleg ezzel a narancs árnyalattal.
Hogy az ős quattrót idézzük, fontos beszélni a Q8 hajtásáról. Az állandó összkerékhajtást úgy hangolták, hogy a központi differenciálmű alapból 60 százaléknyi erőt hajtson hátra, de ennél akár többet is tud, ha éppen úgy van rá szükség. Rövid első és hátsó túlnyúlásaival, na meg 254 milliméteres hasmagasságával durvább terepen sem fog fennakadni, de azért a felnikre vigyázzunk. Feláras az adaptív légrugós futómű és az összkerékkormányzás, de mindegyik motorhoz jár a 48 Voltos hibrid rendszer a 10 kWh-ás akkumulátorral, illetve a generátor és az indítómotor feladatát ellátó villanymotorral, mellyel jelentősen csökkentették a motorok üzemanyag fogyasztását.
A Q8 már a negyedik olyan modell, ahol az Audi új intelligens műszerfalával találkozhatunk.
Alapból két érintőkijelző kerül a pult közepére, melyek közül az alsó 8,6 colos monitoron irányíthatjuk a klímát, valamint az írásfelismerést, a fölsőn pedig a multimédiát. Ez 10,1 colos és érintés mellett nyomni is kell ahhoz, hogy érzékelje, ilyenkor fizikai visszajelzést is ad. Ezek mellett a műszeregység feladatát egy 12,3 colos digitális kijelző látja el, melyre teljes egészében kitehető a navigáció képe, valamint a sofőr előtt head-up display is helyet kapott. A jó hangulatról változtatható színű kontúrvilágítás és masszázsülések gondoskodhatnak, valamint 3D hangzást biztosító prémium Bang & Olufsen hifirendszer. Az Audi új óriása az év harmadik negyedévében kerül forgalmazásra Európában, Magyarországra vélhetően az év vége felé érkezik.